Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria. |
A1
|
|
|
Saber analizar e comentar textos e discursos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual. |
A2
|
|
|
Coñecer as correntes teóricas da lingüística e da ciencia literaria. |
A3
|
|
|
Ter un dominio instrumental avanzado oral e escrito da lingua galega |
A4
|
|
|
Ter un dominio instrumental avanzado oral e escrito da lingua española. |
A5
|
|
|
Coñecer as literaturas en lingua galega, española e inglesa. |
A7
|
|
|
Elaborar textos orais e escritos de diferente tipo en lingua galega, española e inglesa. |
A9
|
|
|
Ter capacidade para avaliar, analizar e sintetizar criticamente información especializada. |
A11
|
|
|
Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica. |
A15
|
|
|
Ser capaz para identificar problemas e temas de investigación no ámbito dos estudos lingüísticos e literarios e interrelacionar os distintos aspectos destes estudos. |
A14
|
|
|
Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información. |
|
B1
|
|
Adquirir capacidade de autoformación. |
|
B3
|
|
Ter un dominio instrumental avanzado oral e escrito da lingua galega. |
A4
|
|
|
Ter un dominio instrumental avanzado oral e escrito da lingua española. |
A5
|
|
|
Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico. |
|
B7
|
|
Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva. |
|
B6
|
|
Ser capaz de comunicarse de maneira efectiva en calquera contorno. |
|
B4
|
|
Apreciar a diversidade. |
|
B8
|
|
Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas. |
|
B5
|
|
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
|
B9
|
|
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán/á e profesional. |
|
B10
|
|
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
|
|
C1
|
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
|
|
C2
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
I. Bases teóricas e metodolóxicas da literatura
comparada.
|
I.1. Inicios positivistas, o comparatismo europeo e americano, a expansión do paradigma da literatura comparada, literatura comparada intercultural.
I.2. O comparatismo nos estudos literarios.
|
II.Orientacións na práctica da literatura comparada |
II.1 O concepto de pole de ideas: máis alá das
fontes e influencias.
II.2. Olladas interartísticas e visión do mundo.
II.3. Cine e literatura: técnicas narrativas.
II.4. Periodismo e literatura.
II.5. O comparatismo e a literatura dixital. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Aprendizaxe colaborativa |
2 |
2 |
4 |
Estudo de casos |
3 |
3 |
6 |
Investigación (Proxecto de investigación) |
2 |
6 |
8 |
Proba mixta |
2 |
10 |
12 |
Obradoiro |
3 |
3 |
6 |
Presentación oral |
2 |
2 |
4 |
Sesión maxistral |
10 |
30 |
40 |
Análise de fontes documentais |
5.5 |
22 |
27.5 |
|
Atención personalizada |
5 |
0 |
5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Aprendizaxe colaborativa |
O método de traballo na aula conleva este tipo de aprendizaxe |
Estudo de casos |
Presentaranse en clase, de maneira colectiva, casos concretos de análise literaria comparada |
Investigación (Proxecto de investigación) |
Os alumnos elaborarán un proxecto de investigación literaria comparada onde esbozarán as etapas do traballo e establecerán obxectivos |
Proba mixta |
Proba final escrita que constará dunha serie de respostas a determinadas cuestións teóricas e dun apartado onde o estudante exporá ou resolverá casos prácticos concretos |
Obradoiro |
Traballo na aula que será seguido e avaliado pola profesora |
Presentación oral |
Breve exposición do proxecto de investigació, para poñelo en discusión na propia aula |
Sesión maxistral |
Nas sesións maxistrais o docente exporá os fundamentos da materia e dará cabida á participación do alumno de xeito interactivo |
Análise de fontes documentais |
Exame dos documentos necesarios para realizar estudos comparados |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Análise de fontes documentais |
Investigación (Proxecto de investigación) |
|
Descrición |
No traballo de investigación o docente fará un seguimento do achado do tema, fontes documentais utilizadas, orixinalidade e idoneidade do asunto, pasos previstos no seu desenvolvemento, perspectivas e obxectivos marcados.
Na análise de fontes documentais para o estudo comparado, o docente atenderá os problemas de interpretación que lle xurdan a cada estudante. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Investigación (Proxecto de investigación) |
A idoneidade, coherencia e valor académico do traballo proposto serán tidos en conta na súa cualificación |
40 |
Proba mixta |
Valorarase o grao de coñecemento da materia que se amose na elaboración de respostas á cuestións teóricas e na boa resolución de cuestións prácticas. Será avaliado igualmente o grao de corrección lingüística e de claridad na escritura manual. |
50 |
Presentación oral |
Habilidade comunicativa e destreza no dominio da lingua oral durante a exposición do proxecto de investigación |
10 |
|
Observacións avaliación |
Na aula especificarase os pormenores da realización do proxecto de investigación. A presentación oral dese traballo (duración e ferramentas empregadas) axustarase ao número de alumnos na materia. As faltas de ortografía, así como os graves fallos de redacción e coherencia discursiva, suporán unha reducción da cualificación da proba mixta: exactamente de medio punto por cada erro. Os/as alunmos/as con matrícula a tempo parcial e dispensa académica
deberán realizar os mesmos traballos e probas que os estudantes con
matrícula ordinaria
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
ABUÍN GONZÁLEZ, Anxo / DOMÍNGUEZ PRIETO, César (2006). A Literatura Comparada hoxe, I Boletín Galego de Literatura, 33, . Santiago de Compostela, Universidade de Santiago
ABUÍN GONZÁLEZ, Anxo / DOMÍNGUEZ PRIETO, César (2006). A Literatura Comparada hoxe, II, Boletín Galego de Literatura, 34. Santiago de Compostela, Universidade de Santiago
TÖTÖSY DE ZEPETNEK, Steven (1998). Comparative literature: theory, method, application. Amsterdam, Rodopi
VILLANUEVA, Darío (1991). El polen de ideas. Teoría, crítica, historia y literatura comparada. Barcelona, Promociones y Publicaciones Universitarias
GUILLÉN, Claudio (2005 (1ª edición, 1985)). Entre lo uno y lo diverso. Introducción a la literatura comparada (ayer y hoy). Barcelona, Crítica
GNISCI, Armando / SINOPOLI, Franca et alii (2002). Introducción a la literatura comparada. Barcelona, Crítica
VEGA, María José / CARBONELL, Neus (1998). La literatura comparada: principios y métodos. Madrid, Gredos
BASSNETT, Susan et alii (edición de Dolores Romero López) (1998). Orientaciones en literatura comparada. Madrid, Arco |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|