Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria. |
A1
|
|
|
Saber analizar e comentar textos e discursos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual. |
A2
|
|
|
Ter capacidade para avaliar criticamente o estilo dun texto e para formular propostas alternativas e correccións. |
A10
|
|
|
Ter un coñecemento avanzado da literatura galega. |
A17
|
|
|
Ter un coñecemento avanzado da literatura portuguesa. |
A18
|
|
|
Coñecer a historia e a cultura das comunidades galegofalantes. |
A19
|
|
|
Coñecer a historia e a cultura das comunidades lusófonas. |
A20
|
|
|
Adquirir capacidade de autoformación. |
|
B3
|
|
Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas. |
|
B5
|
|
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
|
|
C3
|
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
|
|
C4
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Sobre a posíbel exitencia dun teatro en galego-portugués. |
1.1 Antes de Gil Vicente
1.2 Gil Vicente |
2. O teatro na Idade Moderna |
2.1 António Ferreira.
2.2 O século XVIII: O Judeu
2.3 O teatro de cordel
|
3. Idade Contemporánea I |
3.1 Do Romantismo ao Naturalismo portugués.
3.2 O Naturalismo portugués como modelo para o teatro galego
3.3 Modernismo e Vangarda. |
4. Idade Contemporánea II. Obras e autores. |
4.1. Ramón Otero Pedrayo: A Lagarada
4.2. A.D. R. Castelao: Os vellos non deben de namorarse.
4.3 Nelson Rodriguez: Vestido de noiva.
4.3 Bernardo Santareno: O Judeu
4.4 Ariano Suassuna: Auto da compadecida.
4.5 Roberto Vidal Bolaño: As actas escuras. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Lecturas |
8 |
16 |
24 |
Proba oral |
2 |
6 |
8 |
Obradoiro |
25 |
6 |
31 |
Proba mixta |
2 |
10 |
12 |
Sesión maxistral |
15 |
20 |
35 |
|
Atención personalizada |
2.5 |
0 |
2.5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Lecturas |
No Paso 8 desta Guia, está a relación de obras que o/a alumno/a debe ler ao longo do curso |
Proba oral |
Exposición oral, na aula, en que cada alumno/a realizará a análise e comentario dalgunha das obras de lectura obrigada. |
Obradoiro |
Sesións de traballo na aula en que os estudantes realizarán diversos traballos: teatro lido, comentario de textos, discusión dirixidas... |
Proba mixta |
Proba escrita que combinará actividades de carácter ensaístico, de análise de fontes.... |
Sesión maxistral |
Sesións de traballo en que o profesorado explica a contextualización e os elementos necesarios do temario para que o alumnado poda desenvolver o seu traballo posterior. |
Atención personalizada |
|
Descrición |
Os alumnos poderán contar con axuda personalizada para a preparación da súa proba oral. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Proba oral |
Esta proba, realizada na aula, estará baseada nunha das obras de lectura abrigatoria que será asignada a cada alumno/a na aula. |
10 |
Proba mixta |
Proba escrita que combinará actividades de carácter ensaístico, de análise de fontes.... |
40 |
Lecturas |
O control das lecturas será realizado nos obradoiros, a traves das discusións dirixidas |
30 |
Obradoiro |
No desenvolvemento dos traballos nos obradoiros a profesora irá realizando a avaliación continua. |
20 |
|
Observacións avaliación |
Os/as alunmos/as que teñan matrícula a tempo parcial e/ou dispensa académica deberán realizar os mesmos traballos e probas que os estudantes con matrícula ordinaria. Para substituír o "Obradoiro" se lle asignará un traballo escrito. As datas e horas de realización desas probas poderán concertalas a través do correo electrónico.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Tato Fontaíña, L (2000). "O teatro desde 1936", en Anxo Tarrío (coord.), Literatura Galega.. A Coruña: Hércules de Edicións
Prado, D. de Almeida (2003). História Concisa do Teatro Brasileiro. Sao Paulo: Edusp
Rebello, F. L. (1991). História do Teatro . Lisboa: Imprensa Nacional / Casa da Moeda
Tato Fontaíña, L (1999). Historia do teatro galego. Das orixes a 1936. Vigo: A Nosa Terra
Barata, J. Oliveira (1989). História do Teatro Portugués. Lisboa: Universidade Aberta
Magaldi, Sábato (2001). Panorama do Teatro Brasileiro. Sao Paulo: Global Editora |
Obras de lectura obrigada: Gil Vicente, un auto Ramón Otero Pedrayo: A Lagarada A.D. R. Castelao: Os vellos non deben de namorarse. Nelson Rodriguez: Vestido de noiva. Bernardo Santareno: O Judeu Ariano Suassuna: Auto da compadecida. Manuel Lourenzo: Insomnes |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|