Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Coñecer as posibilidades tecnolóxicas actuais e as súas posibilidades, en relación cos estudos lingüísticos e literarios |
|
B1 B2 B3 B4
|
C3 C6 C8
|
Coñecer e utilizar ferramentas para o tratamento e busca de información |
|
B1
|
|
Coñecer e utilizar ferramentas de producción, xestión e exposición de contidos |
|
B2 B4
|
C3
|
Coñecer e utilizar ferramentas para a realización de presentacións e difusión de contidos multimedia |
|
B2 B4
|
C3
|
Coñecer e utilizar ferramentas de traballo colaborativo e as súas posibilidades |
|
B2 B4
|
C3
|
Coñecer e utilizar ferramentas para a compilación, organización e análise de datos de interese lingüístico e literario |
A1
|
B2 B4
|
C3
|
Coñecer e utilizar ferramentas para a realización de aplicacións didácticas |
|
B2 B3 B4
|
C3 C7 C8
|
Aprender a adaptarse a cambios e innovacións tecnolóxicas |
|
B2 B3 B4 B5
|
C3
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. As tecnoloxías contemporáneas e os estudos lingüísticos e literarios |
1.1 Conceptos básicos de informática. Computadores. Softwware. Redes. Internet.
1.2 Representación da información multimedia
1.3 Aplicacións das TIC aos estudos lingüísticos e literarios
|
2. Ferramentas para o tratamento e busca de información na sociedade do coñecemento |
2.1 Linguaxes e estándares: HTML, XML
2.2 Recuperación de información
2.3 Ferramentas de tratamento e busca de información
|
3. Multimedia. Imaxe, video, son. Produción e distribución. |
3.1 Representación de imaxe, vídeo e son
3.2 Xeración de contidos multimedia
3.3 RSS. Podcasts. |
4. Ferramentas para a compilación, organización e análise de datos de interese lingüístico e literario |
4.1 Introdución aos Sistemas Xestores de Bases de Datos (SXBD)
4.2 Bases de datos documentais. Linguaxes de consulta sobre BDs documentais |
5. Ferramentas básicas de produción, xestión e exposición de contidos |
5.1 Procesadores de texto
5.2 Aplicacións de presentación
|
6. Ferramentas de traballo colaborativo |
6.1 Web 2.0
6.2 Blogs e wikis
6.3 Google docs, BSCW... |
7. Didáctica |
7.1 Aplicacións didácticas. Estándares e-learning
7.2 Exercicios interactivos. Autoaprendizaxe. (Webquest, Hot Potatoes) |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
15 |
30 |
45 |
Seminario |
6 |
12 |
18 |
Traballos tutelados |
7 |
21 |
28 |
Prácticas a través de TIC |
13 |
39 |
52 |
Aprendizaxe colaborativa |
1 |
2 |
3 |
Proba mixta |
2 |
0 |
2 |
|
Atención personalizada |
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición, por parte dos docentes e en aula convencional, de conceptos teóricos necesarios para a realización do resto de actividades da materia |
Seminario |
Exposición, por parte dos docentes, de contidos eminentemente prácticos nunha aula convencional, incluíndo demostracións do uso de ferramentas TIC |
Traballos tutelados |
Realización de traballos, individualmente ou en grupo, baixo a supervisión dos docentes |
Prácticas a través de TIC |
Realización de pequenas actividades na aula informática, para a adquisición de competencias no uso de diferentes ferramentas TIC |
Aprendizaxe colaborativa |
Estudo de aplicacións de traballo colaborativo, fundamentalmente a través do uso das propias ferramentas |
Proba mixta |
Realización dunha proba escrita para demostrar os coñecementos e competencias adquiridos en relación á materia |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Prácticas a través de TIC |
Seminario |
Traballos tutelados |
Aprendizaxe colaborativa |
|
Descrición |
Asistencia a pé de aula durante a realización das actividades propostas.
Resolución de dúbidas en horario de titorías. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas a través de TIC |
Actividades curtas a desenvolver na aula informatizada. Cada semana será proposta unha nova actividade. As actividades realizadas serán utilizadas para valorar a participación dos/das estudantes. |
10 |
Traballos tutelados |
Dous traballos dunha maior extensión, que serán realizados ao longo do curso baixo a supervisión dos docentes |
40 |
Proba mixta |
Proba escrita na que deben ser demostrados os coñecementos e as competencias adquiridos |
50 |
|
Observacións avaliación |
PRIMEIRA OPORTUNIDADE A primeira oportunidade será avaliada do seguinte xeito: - O
50% da nota global da materia corresponderá a unha proba escrita
teórica sobre os coñecementos e competencias adquiridos ao longo do
curso. Será precisa unha NOTA MÍNIMA de 2 (sobre 5) nesta proba escrita
para superar a materia. Non sendo así, a notá máxima global da materia
non será superior a un 4,9. - O 40% da nota global da materia
corresponderá a dous traballos tutelados que deberán ser desenvolvidos
ao longo do curso, utilizando os recursos da aula informática. O
enunciado dos traballos será publicado no campus virtual da UDC. - O
10% da nota global da materia corresponderá á participación en
actividades prácticas na aula de informática. Cada semana será proposta
unha nova actividade para resolver durante a hora correspondente ao
grupo mediano. A cualificación final neste apartado virá dada polo
número de actividades realizadas e a súa corrección.
OBSERVACIÓNS: - Terá cualificación de NON PRESENTADO calquera estudante que non realice a proba escrita teórica.
SEGUNDA OPORTUNIDADE
Poderán presentarse á segunda oportunidade ÚNICAMENTE
aqueles/as estudantes que non superen a materia na primeira
oportunidade A segunda oportunidade constará de tres partes: - Proba
escrita teórica (50% da nota final), para recuperar a nota da proba
teórica da primeira oportunidade. Será precisa unha NOTA MÍNIMA de 2
(sobre 5) nesta proba escrita para
superar a materia. Non sendo así, a notá máxima global que se poderá
alcanzar na materia non será superior a un 4,9. - Proba escrita práctica (10% da nota final), para recuperar a nota das actividades prácticas dos grupos medianos.
- Dous
traballos prácticos (40% da nota final) para recuperar a nota dos
traballos tutelados. Estes traballos poderán ser, a criterio dos
docentes, os mesmos da primeira oportunidade ou outros de similar
dificultade. O enunciado dos traballos será publicado no Moodle da UDC
logo de publicarse as cualificacións definitivas da primeira
oportunidade.
OBSERVACIÓNS: - Cada estudante poderá escoller se opta a recuperar unha, dúas ou as tres partes.
- Se
un/unha estudante decide non realizar a recuperación de algunha das
tres partes, conservará a nota obtida na primeira oportunidade nesa
parte. - Os/as estudantes con nota inferior a 2 na proba escrita
teórica na primeira oportunidade deberán recuperar esa parte na segunda
oportunidade para aprobar a materia. - Terá cualificación de NON
PRESENTADO calquera estudante que non opte á recuperación de ningunha das tres partes
DISPENSA ACADÉMICA Aqueles/as estudantes con matrícula a tempo parcial e dispensa académica que lles exima da asistencia ás clases poderán realizar (e entregar) a totalidade (ou parte) das prácticas e traballos pola súa conta. No caso de actividades que requiran dun equipamento específico, se lles facilitará, dentro do posible, unha alternativa viable se a solicitan.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Ribagorda, A., García, A., García, F., Ramos, B. (1999). Informática para la empresa y técnicas de programación. Centro de Estudios Ramón Areces (Madrid)
Fernández Pérez-Sanjulián, C.; Saavedra Places, A. (2004). As bibliotecas dixitais. Laiovento
Prieto Espinosa, A.; Prieto Campos, B. (2005). Conceptos de Informática. McGraw-Hill
Abiteboul, Serge; Buneman, Peter; Suciu, Dan (2000). Data on the Web: from relations to semistructured Data and XML. Morgan Kaufmann Publishers
Elmasri, R.; Navathe, S. (2007). Fundamentos de Sistemas de Bases de Datos, 5ª Edición. Addison-Wesley
Peña, Rosalía; Baeza-Yates, Ricardo; Rodríguez, José V. (2002). Gestión digital de la información. De bits a bibliotecas digitales y la web. Ra-Ma (Madrid)
Dans Álvarez de Sotomayor, Pedro (2010). Guía práctica. Internet. Edición 2010. Anaya Multimedia
Prieto Espinosa, A.; Lloris Ruiz, A.; Torres Cantero (2006). Introducción a la Informática. McGraw Hill
Marchal, Benoit (2001). XML con ejemplos. Pearson Educación |
|
Bibliografía complementaria
|
De Miguel, A.; Martínez, P.; Castro, E.; Cavero, M.; Cuadra, D.; Iglesias, A.M.; Nieto, C. (2001). Diseño de bases de datos. Problemas resueltos. Ra-Ma
(). Dokuwiki en español. http://www.dokuwiki.org/es:dokuwiki
Abaitua, J. (). Edición y publicación electrónica. http://paginaspersonales.deusto.es/abaitua/konzeptu/ht.htm
(). Ferramenta de validación de DTDs. http://www.validome.org/grammar/
(). Ferramenta de validación de XML con DTD . http://www.stg.brown.edu/service/xmlvalid/
(). Ferramenta para comprobar se un documento XML está ben formado. http://www.xml.com/pub/a/tools/ruwf/check.html
Blecua, José Manuel (et al. eds.) (1999). Filología e informática. Nuevas tecnologías en los estudios filológicos. Milenio e Universitade Autónoma de Barcelona
(). Google Docs. http://docs.google.com/
Powell, Thomas A. (2001). HTML 4: manual de referencia. McGraw-Hill
(1999). Informix Excalibur Text Search DataBlade Module - User's Guide. Informix Press
Beekman, G. (2006). Introducción a la informática. Pearson Educación
Holzner, Steven (2007). Los secretos de RSS. Anaya Multimedia
(). Manuales de Moodle. http://docs.moodle.org/es/Manuales_de_Moodle
Delgado Cabrera, J.M. (2007). Microsoft Office 2007. Anaya Multimedia
Baeza-Yates, R.; Ribeiro-Neto, B (1999). Modern information retrieval. Addison-Wesley and ACM Press
(). Páxina oficial de BSCW. http://public.bscw.de/
Tenorio, Iván (2008). Podcast : manual del podcaster . Marcombo
Martí Antonin, M.A. (coord.) (2003). Tecnologías del lenguaje. UOC
Austerberry, David (2005). The technology of video and audio streaming. Elsevier Science
Nafría, I. (2008). Web 2.0 : el usuario, el nuevo rey de internet. Gestión 2000
(). Webquest.org. http://www.webquest.org/ |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|