Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Adquirir unha visión diacrónica da literatura inglesa dende as súas orixes ata finais do século XVII.
|
A7 A17
|
B3 B7 B8
|
C2
|
Ler na versión orixinal inglesa obras literarias de diversos xéneros e estilos. |
A6 A7
|
B6
|
C2
|
Analizar diferentes aspectos das obras estudiadas aplicando fundamentos básicos da crítica literaria. |
A1 A2 A6 A7 A15
|
B7
|
C2 C4
|
Elaborar, individualmente ou en grupo, traballos escritos de diversa índole en lingua inglesa. |
A1 A6 A9 A15
|
B2 B4 B6 B7
|
C2 C4
|
Expoñer, oralmente e / ou por escrito, ideas, opinións e interpretacións críticas razoadas. |
A2 A6
|
B4 B6
|
C2
|
Manexar a lingua inglesa con corrección tanto de forma oral como escrita nas actividades do curso. |
A6
|
B4
|
C2 C7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. ¿Qué é a literatura? ¿Qué é a literatura inglesa?
/ What is literature? What is English literature?
|
1.1. The English canon.
1.2. Periodisation. |
2. Introducción á historia da literatura inglesa anterior ao século XI. / Introduction to English literature prior to the eleventh century.
|
2.1. Sociocultural context.
2.2. Oral literature and manuscripts.
2.3. Epic and elegiac poetry.
2.4. Prose and translations.
|
3. Literatura inglesa medieval. / Medieval English literature. |
3.1. Sociocultural context.
3.2. Authorship.
3.3. Cultural institutions.
3.4. Linguistic conflict. |
4. Chaucer e os séus contemporáneos. / Chaucer and his contemporaries. |
4.1. Gower and the Gawain poet.
4.2. Geofrey Chaucer and his work.
Reading:
|
5. O teatro relixioso inglés. / Religious English drama. |
5.1. Origins of English drama.
5.2. Mystery and morality plays. |
6. A lírica inglesa dos séculos XIV e XV. / Medieval poetry of the fourteenth and fifteenth centuries. |
6.1. Medieval lyric poetry.
6.2. Courtly love.
6.3. Medieval romances.
|
7. Poesía do século XVI. / Poetry of the sixteenth century. |
7.1. Introduction: Humanism, patronage and the court.
7.2. The sonnet and sonnet sequences.
7.3. Wyatt and Surrey.
7.4. Sidney, Spenser and Shakespeare. |
8. O teatro isabelino. / Elizabethan theatre. |
8.1. The Elizabethan stage: Buildings, conventions and type of plays.
8.2. Christopher Marlowe and William Shakespeare. |
9. A poesía metafísica. / Metaphysical poetry. |
9.1. Cavalier vs. Metaphysic poets.
9.2. John Donne and Andrew Marvell. |
10. A prosa do século XVII. / Prose of the seventeenth century. |
10.1. Religious writing.
10.2. Autobiography and diaries.
10.3. Travel writing. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Discusión dirixida |
14 |
0 |
14 |
Lecturas |
0 |
45 |
45 |
Sesión maxistral |
21 |
0 |
21 |
Traballos tutelados |
0 |
45 |
45 |
Seminario |
7 |
14 |
21 |
|
Atención personalizada |
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Discusión dirixida |
Nunha materia de literatura, o debate é unha ferramenta indispensable para a profundización e a asimilación dos contidos, para o contraste de ideas e interpretacións. Pode ter lugar ocasionalmente na clase en conxunto nas horas de D.E. (docencia expositiva) ou en grupos pequenos nas de T.G.R. (titorización de grupos reducidos) pero principalmente será a metodoloxía arredor da que se estructuren as horas asignadas a D.I. (docencia interactiva). |
Lecturas |
Para unha materia de literatura é esencial que cada estudante se responsabilice de ter feitas as lecturas asignadas para cada día antes de entrar na aula. En Literatura Inglesa I, o calendario de estudo de documentos e lectura de textos (maioritariamente) literarios darase a coñecer tanto na clase como na plataforma moodle. É igualmente responsabilidade de cada estudante estar ao tanto das posibles modificacións relativas tanto ao temario como ao desenvolvemento da materia. |
Sesión maxistral |
Nas horas asignadas a D.E., o profesor exporá os contidos teóricos relativos á literatura inglesa desde os seus orixes ata finais do século XVII, así como os conceptos básicos cos que se van analizar. Todos estes contidos desenvolveranse despois nas clases de D.I. e T.G.R. |
Traballos tutelados |
Individualmente e en grupos pequenos, o alumnado deberá levar a cabo traballos de tipo diverso (resumos, análises, ensaios, respostas breves, controis de lecturas, etc.) que se farán, maioritariamente, en horario lectivo. Fóra da aula, cada estudante deberá realizar tarefas previas, como por exemplo, as lecturas, pero tamén de búsqueda de información, elaboración de esquemas, procesos de revisión e edición, etc. |
Seminario |
Nas horas adicadas a T.G.R. centrarémonos en profundizar na discusión e exposición oral e escrita, de xeito razoado, como corresponde a este entorno académico, das interpretacións xeradas polas lecturas e a aprendizaxe levada a cabo nas clases de D.E. e D.I. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Seminario |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Nos seminarios desenvolveranse actividades en grupos reducidos, mais tamén se diseñarán con especial atención outras individuais. O profesorado supervisará o traballo de cada estudante durante estas actividades especialmente. Recoméndase que cada estudante utilice as horas de titoría para profundizar en calquera cuestión relacionada coa materia e que alomenos acuda a unha titoría individual durante o curso para discutir o seu progreso. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
Englóbanse nesta categoría todas aquelas actividades individuais ou grupais realizadas na clase ou fóra dela e que se anuncien como puntuables: resumos, exposicións orais, análises de texto, revisións, etc. Terán lugar nas clases de D.I. e T.G.R., polo que todas serán cuidadosamente supervisadas polo profesorado. |
30 |
Sesión maxistral |
Ademáis de nos traballos e actividades feitos ao longo do curso e avaliados nas outras categorías, cada estudante terá que amosar o seu dominio dos contidos e destrezas definidos para esta materia nunha proba escrita a se realizar na data oficial do exame final. Deberase obter unha cualificación mínima de 4 sobre 10 para que a nota resultante poida ser sumada á obtida no resto das actividades avaliables. |
50 |
Lecturas |
Como xa se explicou, as lecturas son a base na que se sustenta o éxito do curso e no curso. Sen elas, non é posible acceder a ningunha das outras tarefas, polo que inciden no 100% da nota de cada estudante. Para incentivar o esforzo continuado coas lecturas asignadas, haberá tests de lectura. |
10 |
Discusión dirixida |
O profesorado valorará o compromiso diario de cada estudante coa súa aprendizaxe, tendo en conta a súa participación activa nas actividades individuais, así como a súa actitude colaborativa nas tarefas a desenvolver en grupo, e a atención prestada ás explicacións por parte do profesorado e do resto do alumnado. |
10 |
|
Observacións avaliación |
- Todos os traballos e actividades deberán ser entregados en tempo e forma para así evitar unha penalización do 25% sobre a nota obtida nos mesmos.
- Obterase una calificación de "non presentado" por non acudir ao exame e/ou por ter completado traballo de curso que represente unha porcentaxe inferior ao 50%.
- A oportunidade de avaliación en xullo constará de dous apartados: 1) unha proba escrita que avaliará o dominio dos contidos impartidos durante o ano e que computará o 50% da nota; 2) as actividades que se especifiquen no seu momento, que se deberán entregar na data do exame e que contarán o outro 50% da nota.
- O alumnado matriculado a tempo parcial e que teña concedida unha dispensa académica deberá porse en contacto co profesorado da materia a principio de curso para planificar, en cada situación concreta e individual, os axustes necesarios na avaliación, no tocante as porcentaxes de "Discusión dirixida", "lecturas" e "traballos tutelados".
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Readings: Unit 2: Selected passages from Beowulf and “The Dream of the Rood”. Unit 3: A selection of Middle English Lyrics. Unit 4: “Preface” to Geoffrey Chaucer’s The Canterbury Tales. Unit 5: Fragments from Everyman. Unit 7: A selection of sonnets by Sidney, Spenser and Shakespeare. Unit 8: William Shakespeare, Hamlet. Unit 9: A selection of poems by John Donne and Andrew Marvell. Unit 10: A selection of entries from Samuel Pepys’s Diary. A booklet with the selected readings will be provided at the beginning of the course, with the exception of Shakespeare's play. Students will need to get their own copy of Hamlet, in its original, unabridged, English version. Any edition by a major publishing house such as Oxford University Press, Penguin or Longman, among others, is acceptable. |
Bibliografía complementaria
|
|
Print Resources: Abrams, M. H., et. al., gen. ed., The Norton Anthology of English Literature. 2 vols. 7th ed. New York: Norton, 2000. Alexander, Michael. A History of English Literature. London: Macmillan, 2000. Blamires, Harry. A Short History of English Literature. London: Routledge, 1984. Beadle, Richard, ed. The Cambridge Companion to Medieval English Theatre. Cambridge: Cambridge University Press, 1994. Burrow, J. A. Middle English Literature. Oxford: Blackwell, 2004. Carter, Ronald and John McRae, The Routledge History of Literature in English. Britain and Ireland. London & New York: Routledge, 1998. Clanchy, M. T. From Memory to Written Record: England 1066-1307. Oxford: Blackwell, 1992. Ford, Boris, ed. The Pelican Guide to English Literature. 8 vols. Harmondsworth: Penguin, 1988. Godden, Malcolm, and Michael Lapidge, eds. The Cambridge Companion to Old English Literature. Cambridge: Cambridge University Press, 1991. MacLean, Gerald, ed. Culture and Society in the Stuart Restoration: Literature, Drama, History.Cambridge: Cambridge University Press, 2008. Ousby, Ian. The Cambridge Guide to Literature in English. Cambridge: Cambridge University Press, 1983. Rogers, Pat, ed., The Oxford Illustrated History of English Literature. Oxford: Oxford University Press, 1994. Sanders, Andrew. The Short Oxford History of English Literature. Oxford: Oxford University Press, 1994. Web Resources: - English Literature: http://www.lang.nagoya-u.ac.jp/~matsuoka/EngLit.html#Medieval - Luminarium. Anthology of English Literature: http://www.luminarium.org/lumina.htm - Medieval England: http://www8.georgetown.edu/departments/medieval/labyrinth/subjects/british_isles/england/england.html - The Cambridge History of English and American Literature: http://www.bartleby.com/cambridge/ - The Norton Anthology of English Literature: www.wwnorton.com/nael/ |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Literatura Inglesa 2/613G01017 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Introdución aos Estudos Literarios/613G01005 | Lingua Inglesa 2/613G01008 |
|
Materias que continúan o temario |
Lingua Inglesa 1/613G01003 |
|
|