Datos Identificativos 2012/13
Asignatura (*) Literatura Norteamericana 1 Código 613G03024
Titulación
Grao en Inglés: Estudos Lingüísticos e Literarios
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Terceiro Obrigatoria 6
Idioma
Inglés
Prerrequisitos
Departamento Filoloxía Inglesa
Coordinación
Liste Noya, Jose
Correo electrónico
jose.listen@udc.es
Profesorado
Liste Noya, Jose
Correo electrónico
jose.listen@udc.es
Web
Descrición xeral Introducción y estudio de los autores y textos más representativos de la literatura norteamericana desde sus orígenes coloniales hasta la Guerra Civil norteamericana.

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A1 Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria.
A2 Saber analizar e comentar textos e discursos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual.
A3 Coñecer as correntes teóricas da lingüística e da ciencia literaria.
A6 Ter un dominio instrumental avanzado oral e escrito da lingua inglesa.
A9 Elaborar textos orais e escritos de diferente tipo en lingua galega, española e inglesa.
A10 Ter capacidade para avaliar criticamente o estilo dun texto e para formular propostas alternativas e correccións.
A14 Ser capaz para identificar problemas e temas de investigación no ámbito dos estudos lingüísticos e literarios e interrelacionar os distintos aspectos destes estudos.
A15 Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica.
A16 Ter un coñecemento avanzado das literaturas en lingua inglesa.
A17 Coñecer a historia e a cultura das comunidades anglófonas.
A18 Dominar a gramática da lingua inglesa.
A19 Coñecer a situación sociolingüística da lingua inglesa.
B1 Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información.
B3 Adquirir capacidade de autoformación.
B4 Ser capaz de comunicarse de maneira efectiva en calquera contorno.
B5 Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas.
B6 Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva.
B7 Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico.
B8 Apreciar a diversidade.
B10 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán/á e profesional.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
A1
A2
A3
A6
A15
A16
A17
A18
B3
B5
B7
B8
C2
A1
A2
A3
A6
A15
A16
A17
A18
A19
B3
B4
B5
B7
B8
B10
C2
A1
A2
A6
A10
A14
A15
A16
A18
B1
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B10
C2
C4
C7
A1
A2
A6
A9
A10
A15
A16
A18
B1
B5
B7
C2

Contidos
Temas Subtemas

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Estudo de casos 10 17 27
Lecturas 0 34 34
Análise de fontes documentais 10 20 30
Traballos tutelados 0 18 18
Aprendizaxe colaborativa 0 10 10
Discusión dirixida 15 9 24
 
Atención personalizada 7 0 7
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Estudo de casos
Lecturas
Análise de fontes documentais
Traballos tutelados
Aprendizaxe colaborativa
Discusión dirixida

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Aprendizaxe colaborativa
Descrición


Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Discusión dirixida 25
Análise de fontes documentais 25
Traballos tutelados 50
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica Nina Baym, gen. ed. (2007). The Norton Anthology of American Literature. Volume A: Beginnings to 1820. Norton
Nina Baym, gen. ed. (2007). The Norton Anthology of American Literature. Volume B: 1820 - 1865. Norton

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Literatura Norteamericana 2/613G03035
Literatura Norteamericana nos seus Textos/613G03047

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

Suggested timetable for course work and reading load (we will try to stick to this calendar but will improvise when necessary; note that I have separated the seminar sessions, "Titoría de grupo reducido", from the other class sessions as they do not fully coincide with them):

Week 1 (Jan 30, 31): John Smith / William Bradford
Week 2 (Feb 6, 7): Anne Bradstreet / Edward Taylor
Week 3 (Feb 13, 14): Mary Rowlandson
Week 4 (Feb 27, 28): Benjamin Franklin
Week 5 (Mar 5, 6): Thomas Jefferson / Washington Irving
Week 6 (Mar 12, 13): Ralph Waldo Emerson
Week 7 (Mar 19, 20): Emerson / Henry David Thoreau
Week 8 (Mar 26, 27): Thoreau Session 7 (May 3, 10): Dickinson
Week 9 (Apr 10, 16, 17): Nathaniel Hawthorne
Week 10 (Apr 23, 24): Edgar Allan Poe
Week 11 (Apr 30): Frederick Douglass
Week 12 (May 7, 8): Herman Melville
Week 13 (May 14, 15): Walt Whitman
Week 14 (May 21, 22): Emily Dickinson

TGR:

Session 1 (Feb 2, 9): Christopher Columbus

Session 2 (Feb 16, 23): Edward Taylor

Session 3 (Mar 1, 8): Hector St. John Crèvecoeur 

Session 4 (Mar 15, 22): Hawthorne

Session 5 (Mar 29, Apr 12): Poe

Session 6 (Apr 19, 26): Melville



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías