Datos Identificativos 2012/13
Asignatura (*) Literatura Norteamericana 2 Código 613G03035
Titulación
Grao en Inglés: Estudos Lingüísticos e Literarios
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Cuarto Obrigatoria 6
Idioma
Inglés
Prerrequisitos
Departamento Filoloxía Inglesa
Coordinación
Frias Rudolphi, Maria
Correo electrónico
maria.frias@udc.es
Profesorado
Frias Rudolphi, Maria
Correo electrónico
maria.frias@udc.es
Web
Descrición xeral This course is designed both to provide students with a historic overview of American Literature (1865 to the Present), and to introduce them to some representative American writers, and the corresponding literary movements (Realism, Naturalism, Modernism, Postmodernism, as well as Multi-Ethnic Literatures). The aim is to look at literary genres (drama, poetry, novel, short story), and to get a grasp of multi-ethnic contemporary America. Since this is a survey course, students should end up with an overall clear picture of the evolutions and transformations of American Literature throughout time, geography, gender, and race.

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A1 Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria.
A2 Saber analizar e comentar textos e discursos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual.
A3 Coñecer as correntes teóricas da lingüística e da ciencia literaria.
A6 Ter un dominio instrumental avanzado oral e escrito da lingua inglesa.
A11 Ter capacidade para avaliar, analizar e sintetizar criticamente información especializada.
A14 Ser capaz para identificar problemas e temas de investigación no ámbito dos estudos lingüísticos e literarios e interrelacionar os distintos aspectos destes estudos.
A15 Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica.
A16 Ter un coñecemento avanzado das literaturas en lingua inglesa.
A17 Coñecer a historia e a cultura das comunidades anglófonas.
B1 Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información.
B2 Manexar ferramentas, programas e aplicacións informáticas específicas.
B3 Adquirir capacidade de autoformación.
B4 Ser capaz de comunicarse de maneira efectiva en calquera contorno.
B5 Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas.
B6 Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva.
B7 Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico.
B8 Apreciar a diversidade.
B9 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
B10 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán/á e profesional.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
A2
A6
A1
A2
A3
A6
A14
A16
A17
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
C2
C3
C4
C7
C8
A11
B1
A15
B7
C4
A15

Contidos
Temas Subtemas

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Obradoiro 10 5 15
Discusión dirixida 5 5 10
Sesión maxistral 20 4 24
Presentación oral 0 20 20
Proba de resposta breve 5 5 10
Proba de ensaio 2 18 20
Lecturas 0 50 50
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Obradoiro
Discusión dirixida
Sesión maxistral
Presentación oral
Proba de resposta breve
Proba de ensaio
Lecturas

Atención personalizada
Metodoloxías
Obradoiro
Discusión dirixida
Sesión maxistral
Presentación oral
Proba de resposta breve
Proba de ensaio
Lecturas
Descrición


Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Obradoiro 20
Presentación oral 20
Proba de resposta breve 20
Proba de ensaio 40
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica Steinie, Pamela (2000). In Cold Fear: The Catcher in the Rye. Innocence under Pressure.
Fiedler, Leslie (1998). Love and Death in the American Novel . Dalkey Archive Press
Baym, Nina (2007). Norton Anthology of American Literature Student Website. New York
Kazin, Alfred (1995). On Native Grounds: An Interpretation Of Modern American Prose Literature. New York: Mariner Books
Waugh, Patricia (1993). Postmodernism a reader. London: E. Arnold
Chase, Richard (1978). The American Novel and Its Tradition. New York: Gordian P.
Lauter, Paul (ed). (2008). The Heath Anthology of American Literature: Volume D: Modern Period, 1910-1945. New York: Houghton.
Marx, Leo (2000). The Machine in the Garden: Technology and the Pastoral Ideal in America. Oxford UP.
Baym, Nina (ed.) (2011). The Norton Anthology of American Literature (Eighth Edition). New York: Norton.
Toth, Josh (2010). The passing of Postmodernism : a spectroanalysis of the contemporary. New York: Suny P.
Nash, Roderick Frazier (2001). Wilderness and the American Mind. Yale UP.

Bibliografía complementaria (1995). Cambridge Companion to William Faulkner. Cambridge UP
Curnutt, Kirk (2007). Cambridge Introduction to S. Fitzgerald. Cambridge UP
Viramontes-Sobek, Helena M. (1996). Chicana creativity and criticism new frontiers in American literature. New Mexico: U of New Mexico UP
Saldívar-Hull, Sonia (2000). Feminism on the border Chicana gender politics and literature. California: California UP
Bloom, Harold (1986). Frost. Chelsea House
Beer, Janet ( 1997). Kate Chopin, Edith Wharton and Gilman: Studies in Sort Fiction.
Melgar Pernías, Yolanda (2011). Los "Bildungsromane" femeninos de Carmen Bullosa y Sandra Cisneros /. Colección Támesis
Martin, Weny (1988). New essays on the Awakening. Cambridge UP
Chopin, Kate (1998). The Awakening (Norton Critical Editions). New York: Norton.
Walker, Nancy (1993). The Awakening complete, authoritative text with biographical and historical contexts, critical history, and essaysfrom five contemporary critical perspectives /. Boston: Bedford Books
Knights, Pamela (2008). The Awakening: And Other Stories (Oxford World's Classics) . Oxford UP.
Beer, Janet (2008). The Cambridge Companion to Kate Chopin. Cambridge UP
Roudané, Matthew C. (2001). The Cambridge companion to Tennessee Williams . Cambridge UP
Howe, Irving (1991). William Faulkner: A Critical Study.


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Literatura Poscolonial/613G03026
Literatura Inglesa e Xénero/613G03043
Literatura Norteamericana nos seus Textos/613G03047

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Técnicas de Redacción e Argumentación/613G03027
A Literatura Inglesa e a súa Crítica/613G03032

Materias que continúan o temario
Literatura Norteamericana 1/613G03024
A Literatura Inglesa e a súa Crítica/613G03032
Literatura e Artes Visuais/613G03044

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías