Datos Identificativos 2012/13
Asignatura (*) Historia da Lingua Inglesa Código 613G03038
Titulación
Grao en Inglés: Estudos Lingüísticos e Literarios
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Cuarto Obrigatoria 6
Idioma
Galego
Inglés
Prerrequisitos
Departamento Filoloxía Inglesa
Coordinación
Soto Vazquez, Adolfo Luis
Correo electrónico
luis.soto@udc.es
Profesorado
Soto Vazquez, Adolfo Luis
Correo electrónico
luis.soto@udc.es
Web
Descrición xeral Estudio diacrónico de la lengua inglesa

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A6 Ter un dominio instrumental avanzado oral e escrito da lingua inglesa.
A11 Ter capacidade para avaliar, analizar e sintetizar criticamente información especializada.
A20 Coñecer a variación lingüística da lingua inglesa.
A21 Coñecer a evolución histórica externa e interna da lingua inglesa.
B1 Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información.
B7 Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico.
B8 Apreciar a diversidade.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
At the of the course the students will be able to understand and explain: -The English language, like all living languages, is a continuous state of variation across time. -The plce of English in Germanic and Indo-European. -Phonology, Morphology, Syntax and the stratification of the Old English Vocabulary. -Phonology, Morphology, Syntax, loan words and word formation in Middle English Period. -The Rise of a london Standard. -The Great Vpwel Shift, loan words and word formation in the Modern English Period. A6
A11
A20
A21
B1
B7
B8
C1

Contidos
Temas Subtemas
Introduction:
The Place of English in Germanic and Indo-European.
The old English Period:
The Middle English Period:

The Modern English Period to 1800:



Phonology and Morphology
Semantics and Vocabulary: -Foreign influence.
-The stratification of the Old english vocabuary.
-Syntax and word order.
-Old English Dialects.

The Spread of French and English.
-The decline of French in England.
-The Linguistic Influence of the Conquest.
-The Rise of a London Standard.
-Phonology and Morphology.
-Semantics and Vocabulary.
-Syntax and Word Order.
-Loan words and word formation.
-The study of geographical variation in Middle English.

-Varieties of Early Modern English.
-Attitudes to English.
-Sounds and spellings: The Great Vowel Shift.
-Loan words and word formation.



Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral 21 0 21
Estudo de casos 2 28 30
Prácticas a través de TIC 0 48 48
Presentación oral 4 0 4
Proba obxectiva 2 0 2
Glosario 2 26 28
Análise de fontes documentais 2 8 10
 
Atención personalizada 7 0 7
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposición oral complementaria co uso de medios audiovisuais e a introducción de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos
Estudo de casos O alumno sitúase ante un problema concreto que lle describe unha situación real que ten que ser comprendida, valorada e resolta por un grupo de persoas.
Prácticas a través de TIC Metodoloxía que permite o alumnado aprender de forma efectiva, a través de actividades de carácter práctico a teoia dun ámbito do coñecemento, mediante a utilización das tecnoloxías da información e as comunicacións.
Presentación oral Proceso de ensino-aprendizaxe baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan dun modo ordnado, propoñendo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica.
Proba obxectiva Consiste en preguntas de resposta breve.
Glosario Explicación e contextualización dun conxunto de termos ou conceptos propios dun determinado tema da materia.
Análise de fontes documentais Utilización de documentos bibliográficos relevantes para a temática da materia con actividades específicamente deseñadas para a análise dos mesmos.

Atención personalizada
Metodoloxías
Análise de fontes documentais
Sesión maxistral
Presentación oral
Proba obxectiva
Estudo de casos
Prácticas a través de TIC
Glosario
Descrición
Levarase a cabo mediante a presencia do profesor na aula no momento da exposición razonada.
Estudo de casos relevantes da materia e coordinados polo profesor na aula.
Prácticas a través de TIC, mediante unha selección de aspectos relevantes da materia que requiren unha maior profundización e que se estudan en pequenos grupos de alumnos/as que posteriormente se expoñen na aula.
Exposición por parte do alumno/a dun traballo.
Proba obxectiva: Preguntas sobre aspectos relevantes da meteria que reqiren unha resposta breve
Glosario que consiste en una seleccion de termos que constituen, de alguhna maneira o núcleo semántico da materia, que se estudian nun contexto de cada tema por grupos de alumnos e que se expoñen na aula.
Análise de fontes documentais que se empregan como introducción xeral a un tema.

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Análise de fontes documentais utilización de documentos audiovisuais e/ou bibliográficos relevantes para a temática da materia 5
Presentación oral Proba na que se busca responder, de forma oral, a preguntas cortas, valorando a capacidade de razoamento, creativida e espírito crítico. 5
Proba obxectiva Preguntas de de resposta breve 45
Estudo de casos Problemas que teñen que ser comprendidos, valorados e resoltos por un grupo de alumnos/as 10
Prácticas a través de TIC Actividades de carácter práctico para profundizar a teoría nun ámbito do temario 30
Glosario Explicación e contextualizacióndun conxunto de termos empregados no temario. 5
 
Observacións avaliación

O alumnado matriculado a tempo parcial e que teña concedida unha dispensa académica deberá porse en contacto con profesor da materia a principio de curso para planificar, en cada situación concreta e individual, os axustes necesarios na avaliación, no tocante as porcentaxes de "glosarios", "estudo de casos" e "traballos tutelados".

No presentado: se obtendrá una calificación de no presentado si no acude al examen(prueba objetiva y/o si participa en un porcentaje inferior al 50% del resto de las actividades.

Calificación mínima: cada estudiante deberá obtener un mínimo de 4 sobre 10 en las pruebas objetivas para que esta nota pueda ser sumada al resto de las calificaciones.

La oportunidad de julio se basará en: Pruebas objetivas (45) + trabajos tutelados (55).


Fontes de información
Bibliografía básica Baugh, A. & Cable, T. (2010). A History of the English Language. London: Routledge
Blake, N.F. (1996). A History of the english Language. . London: Macmillan Press
Sweet, H. (1998). Anglo-Saxon Reader in Prose and Verse. Oxford: Clarendon Press
Barber, C. (1997). Early Modern English. Edimburgh: Edimburgh UP.
Freeborn, D. (1998). From Old english ro Standard Englisf. London: Macmillan Press.
Hogg, R.M. et Al. (1992). The Cambridge History of the English Language. Cambridge: Cambridge UP.
Barber, C. (1997). The English Language: A Historical Introduction. Cambridge
Ramat, G. & Ramat, P. (eds). (1998). The Indo-European Languages. London: Routledge
Pyles,T. & Algeo, J. (1993). The Origins and development of the English Language. New York: Harcourt Brace Jovanovich Publishers

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías