Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Coñecer modelos de bases de datos que superan carencias do modelo relacional: orientado a obxectos, activo e distribuido. |
A1 A7
|
B1 B12 B15
|
|
Familiarizarse coas técnicas de integración de información e de recuperación en web. |
A1 A3 A4 A7
|
B2 B3
|
C6
|
Entender a necesidade do deseño físico e coñecer técnicas e ferramentas para un bo deseño. |
A1 A7
|
B1 B2 B10
|
|
Familiarizarse cos sistemas de información xeográfica. |
A1 A7
|
B1 B4 B10 B15
|
C6 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Bases de Datos Orientadas a Obxectos |
BD Orientadas a Obxectos
BD Oxecto Relacionais |
Bases de Datos Activas |
|
Distribución e Federación de Bases de Datos |
BD Distribuidas
BD Federadas
|
As Bases de Datos e a Web |
Bases de Datos e XML
Web semántica
|
Sistemas de Información Xeográfica |
Introducción
Modelos conceptuais
Modelos lóxicos
Modelos físicos
Procesamento de información xeográfica
Visualización de informacón xeográfica
Arquitecturas e estándares
Bases de datos espacio-temporais
Software existente |
Deseño Físico e axuste de Bases de Datos |
|
(Lab) Oracle PL/SQL |
|
(Lab) Sistemas de Información xeográfica |
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
50 |
25 |
75 |
Lecturas |
0 |
12 |
12 |
Prácticas de laboratorio |
30 |
30 |
60 |
Proba mixta |
3 |
0 |
3 |
Traballos tutelados |
4 |
6 |
10 |
Seminario |
10 |
5 |
15 |
|
Atención personalizada |
0 |
|
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Clases teóricas de aula, nas que se expoñerán os contidos fundamentais da asignatura.
Inclúen unha motivación de cada tema, o seu desenvolvemento conceptual, utilidade, ventaxas e inconvenientes das técnicas descritas, e un resumo final. |
Lecturas |
O alumnado contará cunha bibliografía básica para a asignatura. Para cada tema recomendaranse capítulos ou seccións específicos que axudan a asimilar os conceptos e técnicas descritos. |
Prácticas de laboratorio |
Nas clases de laboratorio introduciranse novas tecnoloxías, fundamentalmente prácticas e implementables en computadora, de forma que axuden a desenvolver as competencias procedimentais.
|
Proba mixta |
Exame da asignatura, que consta de preguntas teóricas e prácticas. |
Traballos tutelados |
Realizarase un traballo en equipo, baixo a tutela do profesorado, que fai énfase nas habilidades procedimentais e na capacidade de traballo en equipo |
Seminario |
Realizaranse discusións sobre exercicios plantexados na clase, intercalados nas sesións maxistrais, co que se plantexa unha alta participación do alumnado na resolución dos exercicios. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas de laboratorio |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Nas clases de laboratorio haberá unha atención (semi)personalizada, ó haber grupos de aproximadamente 20 estudantes, traballando en parellas ou pequenos grupos en cada ordenador. O profesorado atenderá dudas puntuais a cada estudante ou grupo, podendo ser extrapoladas e comentadas para toda a aula.
Nos traballos tutelados, os grupos son reducidos (de 2 a 4 persoas). Realizarase un seguimento detallado das prácticas realizadas por cada grupo. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
O exame da asignatura evaluará os seguentes aspectos:
Conceptos da materia: Dominio dos coñecementos teóricos e operativos.
Asimilación práctica da materia: Asimilación e comprensión dos coñecementos operativos e habilidades procedimentais enfatizados na asignatura
Na convocatoria de decembro representará o 100% da calificación. |
85 |
Traballos tutelados |
Valorarase o aproveitamento das horas de tutorías guiadas, a calidade e rigurosidade do traballo desenvolvido e a claridade de exposición.
Non será de aplicación na convocatoria de decembro. |
15 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Luaces, M.R. (2004). A Generic Architecture For Geographic Information Systems (Tese de Doutoramento). UDC
Elmasri, R.A. e Navathe, S.B (2007). Fundamentos de Sistemas de Bases de Datos (5ª ed). Pearson
Worboys, M (1995). GIS: A computing perspective (2ª ed). Taylor & Francis
(). http://docencia.lbd.udc.es/bd3.
Connolly, T. e Begg, C. (2005). Sistemas de bases de datos (4ª ed). Pearson |
|
Bibliografía complementaria
|
|
- Baeza-Yates, R. e Ribeiro-Neto, B.. Modern Information Retrieval. Addison-Wesley. 1999.
-
Gulutzan, P. e Pelzer, T.. SQL-99 complete, really. An example-based
reference manual of the new standard . R&D Books. 1999.
-
Laurini, R. e Thompson, D.. Fundamentals Of Spatial Information Systems. Academic Press. 1999.
-
Longley, P.M., Goodchild, M.F., Maguire, D.J. e Rhind, D.W.. Geographic
Information Systems And Science. John Willey & sons. 2001.
-
Manolopoulos, Y., Papadopoulos, A. e Vassilakopoulos, M.. Spatial
Databases. Technologies, Techniques and Trends. Idea Group. 2005.
-
Melton, J. e Simon, A.R.. SQL:1999 - Understanding Relational Language Components. Morgan Kauffman Publishers. 2002.
-
Ramakrishnan, R. e Gehrke, J.. Sistemas de Gestión de Bases de Datos. McGraw-Hill. 3Edición. 2007.
-
Shekhar, S. e Chawla, S.. Spatial Databases. A Tour. Pearson. 2003.
-
Silberschatz, A., Korth, H. e Sudarshan, S.. Fundamentos de Bases de Datos. McGraw-Hill. 2006.
-
Taboada González, J.A. e Cotos Yáñez, J.M. (eds). Sistemas de Información Medioambiental. Netbiblo. 2005.
-
Ullman, J.D.. Database and Knowledge-Base Systems. Computer Science Press. Volumen 1. 1988-89.
-
Ullman, J.D. e Widow, J.. Introducción a los sistemas de bases de datos. Pearson (Prentice Hall). 1999.
-
Witten, I.H., Moffat, A. e Bell, T.C.. Managing Gigabytes: Compressing
and Indexing Documents and Images. Morgan Kaufmann Publishers. 1999.
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Bases de Datos I/614111201 | Bases de Datos II/614111407 |
|
|