Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A1 |
Adquirir coñecementos de Lóxicas Computacionais e as súas principais aplicacións a outras áreas específicas de investigación en Computación tales como Raonamento Automático, Representación do Coñemento, Razoamento Temporal e Espacial, Sistemas Multiaxente, Web semántica, Verificación Formal, etc. |
A3 |
Coñecemento dos principais aspectos de modelado formal e de avaliación do rendemento dos Sistemas Distribuídos e Concorrentes. |
A4 |
Posuír unha ampla comprensión dos sistemas de Xestión da Información, desde os aspectos máis técnicos como as Estruturas de Datos Compactas e os correspondentes algoritmos de uso, ata as máis avanzadas técnicas de Recuperación da Información, Extracción de Información e Procura de Respostas. |
B2 |
Destreza na adquisición do coñecemento, análise do estado da arte e bibliografía relevante nunha área de investigación. |
B3 |
Capacidade para identificar problemas e formular adecuadamente as hipóteses a contrastar seguindo unha metodoloxía científica. |
B4 |
Aplicación do método científico mediante análise empírico das hipóteses formuladas ou mediante demostración formal, no caso de propiedades matemáticas. Destreza no deseño de experimentos e a análise de resultados. |
B8 |
Coñecer resultados recentes en áreas de investigación punteiras e presentados de primeira man polos seus propios autores ou especialistas de recoñecido prestixio. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Aprendizaje de los conceptos básicos de la computación reversible |
AI3 AI4
|
BI2 BI3 BI4
|
CM3 CM5 CM6 CM7 CM8
|
Aprendizaje de los conceptos fundamentales de la computación cuántica |
AI3 AI4
|
BI2 BI3 BI4
|
CM3 CM5 CM6 CM7 CM8
|
Aprendizaje de los conceptos fundamentales de la termodinámica de la computación |
AI3 AI4
|
BI2 BI3 BI4
|
CM3 CM5 CM6 CM7 CM8
|
Diseño de computadores reversibles |
AI3 AI4
|
BI2 BI3 BI4
|
CM3 CM5 CM6 CM7 CM8
|
Diseño de computadores cuánticos |
AI3 AI4
|
BI2 BI3 BI4
|
CM3 CM5 CM6 CM7 CM8
|
Coste energético y velocidad del computador reversible |
AI3 AI4
|
BI2 BI3 BI4
|
CM3 CM5 CM6 CM7 CM8
|
Coste energético y velocidad del computador cuántico |
AI3 AI4
|
BI2 BI3 BI4
|
CM3 CM5 CM6 CM7 CM8
|
Conocer los Qbits |
AI1
|
BI8
|
CM6 CM7
|
Aprender las Puertas cuánticas |
AI1
|
BI8
|
CM6 CM7 CM8
|
Conocer el Paralelismo cuantico |
AI1 AI3
|
BI8
|
CM6
|
Aprender Algoritmos cuánticos |
AI1
|
BI3
|
CM6
|
Conocer los Cogigos en computación cuántica |
AI3
|
BI3
|
CM6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. EL UNIVERSO DE LO BINARIO |
1.1. Buscando al bit
1.2. Cambios de base
1.3. Aritmética binaria
1.4. Lógica binaria
1.5. Puertas lógicas
1.6. Computando con bolas de billar |
2. COMPUTACIÓN REVERSIBLE |
2.1. Operaciones lógicas reversibles
2.2. Computación y reversibilidad
2.3. Diseño del computador reversible
2.4. El computador general reversible
2.5. Velocidad de la computación reversible
|
3. HACIA LA COMPUTACIÓN CUÁNTICA |
3.1. Fundamentos de mecánica cuántica
3.2. El principio de indeterminación
3.3. La ecuación de Schrödinger
3.4. Operadores |
4. COMPUTADORES CUÁNTICOS |
4.1. El Hamiltoniano de la computación cuántica
4.2. Matrices de aniquilación y de creación
4.3. Reversibilidad de la computación cuántica
4.4. El qubit y la esfera de Bloch
4.5. Diseño del computador cuántico
4.6. Algoritmos de computación cuántica |
5. TERMODINÁMICA DE LA COMPUTACIÓN |
5.1. Física de la información y física de la computación
5.2. Energía y entropía de la computación
5.3. Coste energético de la computación reversible
5.4. Coste energético de la computación cuántica
5.5. Aspectos cinéticos de la computación |
6.QBITS |
6.1.Distribución de claves
6.2. Medida
6.3.La paradoja EPR |
7. PUERTAS CUÁNTICAS |
7.1. Puertas simples
7.2 Teorema de no clonación
7.3. Teleportación |
8. PARALELISMO CUANTICO |
8.1.Paralelismo |
9. ALGORITMO DE SHOR |
9.1. Algoritmo de Shor |
10. PROBLEMAS DE BUSQUEDA |
10.1. Algoritmo de Grover
10.2. Busqueda Heurística |
11. CORRECCIÓN DE ERRORES CUÁNTICOS |
11.1 Codigos
11.2 Ejemplos |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
2 |
0 |
2 |
Análise de fontes documentais |
0 |
4 |
4 |
Aprendizaxe colaborativa |
20 |
20 |
40 |
Discusión dirixida |
4 |
0 |
4 |
Sesión maxistral |
20 |
0 |
20 |
Seminario |
5 |
0 |
5 |
|
Atención personalizada |
0 |
|
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
Presentación de objetivos, temas, y metodología docente |
Análise de fontes documentais |
Investigación, crítica, y selección de material docente: bibliografía, hemeroteca, recursos TIC. |
Aprendizaxe colaborativa |
Resolución en equipo de problemas y supuestos relacionados con los temas presentados en el aula. |
Discusión dirixida |
Presentación y discusión guiada sobre temas directa, o indirectamente, relacionados con la asignatura. |
Sesión maxistral |
Desarrollo en profundidad de los temas de la asignatura. Trabajo en el aula, en un ambiente cooperativo. |
Seminario |
Presentación y discusión de seminarios de actualidad. Exposición de diversas experiencias de los docentes de la asignatura, en la materia tratada. Aprendizaje por semejanza y ósmosis. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Actividades iniciais |
Análise de fontes documentais |
Aprendizaxe colaborativa |
Discusión dirixida |
|
Descrición |
Interlocución con el estudiante en horas de aula, y en tutorías. Supervisión de trabajos. Análisis. Críticas constructivas. Síntesis de esfuerzos. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Aprendizaxe colaborativa |
Grado de participación y de cooperación en las tareas globales desarrolladas en equipo. |
25 |
Discusión dirixida |
Oportunidad y relevancia de los planteamientos realizados por los estudiantes durante la discusión. |
25 |
Sesión maxistral |
Seguimiento del material presentado durante la sesión magistral. Valoración de los análisis efectuados, y de las respuestas emitidas, sobre cuestiones planteadas durante el desarrollo de la sesión magistral. |
25 |
Seminario |
Capacidad de relación entre el material presentado en los seminarios, y los temas desarrollados en las aulas. |
25 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
(). .
(). .
E. Rieffel, W Polak (2000). An Introduction to Quantum Computing for Non-Physicists. ACM Computing Surveys
Richard P. Feynman (2003). Conferencias sobre compuración. Crítica, eds.
E.Fredkin & T.Toffoli (1982). Conservative logic. Int. J. Theoret. Phys.
Charles H. Bennet (1973). Logical reversibility of computation. IBM J. Res. & Dev.
Charles H. Bennet (1988). Notes on the history of reversible computation. IBM J. Res. & Dev.
M. Nielsen, I. Chuang (2000). Quantum Computation and Quantum Information. Cambrige University Press
Mika Hirvensalo (2004). Quantum Computing. Springer
N. Yanofsky, M Mannucci (2008). Quantum Computing for Computer Scientists. Cambrige University Press
Paul Benioff (1982). Quantum mechanical models of Turing machines that dissipate no energy. Physical Review Letters
Charles H. Bennet (1982). Thermodynamics of computation. Int. J. Theoret. Phys.
Rolf Landauer (1994). Zig-zag path to understanding. IEEE Computer Society Press |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Programación Lóxica e Representación do Coñecemento/614434012 |
|
Materias que continúan o temario |
Lóxica Computacional/614434004 | Modelos Físicos en Computación Avanzada/614434009 |
|
|