Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A5 |
Capacidade para entender e avaliar especificacións internas e externas. |
A9 |
Documentación técnica. |
A10 |
Xestión do cambio e do coñecemento. |
A11 |
Enxeñería do software. |
B1 |
Capacidade de análise e síntese. |
B3 |
Capacidade de xestión da información. |
B4 |
Capacidade de resolución de problemas. |
B5 |
Toma de decisións. |
B6 |
Traballo en equipo. |
B7 |
Habilidades nas relacións interpersoais e interdisciplinares. |
B8 |
Razoamento crítico. |
B10 |
Aprendizaxe autónoma. |
B12 |
Creatividade. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Afianzar os conceptos básicos de Sistemas Multiaxente desde unha perspectiva distribuída nos sistemas intelixentes
|
AP9
|
BP1
|
CM2
|
Comprender as distintas metodoloxías dos axentes intelixentes |
AP9 AP11
|
BP1 BP7 BP10
|
CM2
|
Discutir as distintas aproximacións metodolóxicas destes sistemas |
AP11
|
BP1 BP7 BP8 BP10
|
|
Comprender a necesidade de comunicación entre axentes intelixentes para alcanzar obxectivos comúns |
|
BP1 BP8 BP10
|
CM2
|
Capacitar ao alumno para a resolución de problemas complexos, neste caso o desenvolvemento e a implementación dun sistema multiaxente |
AP9
|
BP4 BP5 BP6 BP12
|
CM3 CM6
|
Capacitar ao alumno para manter a coherencia e a integridade dun sistema que necesita un alto grao de interaccións |
AP11
|
BP4 BP7 BP8
|
CM3 CM6 CM8
|
Comprender a necesidade dun marco organizacional estandar do coñecemento manexado nun sistema distribuído e a súa expresión como ontología |
AP5 AP10
|
BP1 BP3 BP4 BP12
|
CM2
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1. Introducción |
Concepto de axente intelixente.
Sistemas multiaxente.
Arquitecturas de axentes
|
Tema 2. Arquitecturas |
Agentes de razonamiento simbólico
Agentes de razonamiento deductivo
Agentes de razonamiento práctico
Arquitectura BDI
Arquitecturas reactivas
Arquitecturas híbridas |
Tema 3. Metodoloxías de desenvolvemento |
Modelado de axentes.
Enxeñería do software orientada a axentes: GAIA. MaSE, INGENIAS, Prometheus, ...
Enxeñería do coñecemento orientada a axentes: MASCommonKADS, DESIRE, ... |
Tema 4. Comunicación |
Consideracións preliminares.
Linguaxes de comunicación: KQML, FIPA-ACL
Linguaxes de contenido: KIF, FIPA-SL
Protocolo de interacción FIPA |
Tema 5. Ontoloxías |
Definición y componentes.
Tipoloxías.
Aplicacións.
Metodoloxías de deseño. Exemplos
Linguaxes de edición: RDF, OWL, DAM+OIL
Software de desenrolo
Reutilización: Ontolingua, OntoAgent, WebSchema |
Tema 6. Aplicacións |
Industria
Medicina
Búsqueda de información
Comercio Electrónico
Telecomunicacións |
Temario práctico |
Ferramentas de implementación: JADE
Ferramentas de edición de ontoloxías: Protegè |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
1 |
0 |
1 |
Prácticas de laboratorio |
1.5 |
6 |
7.5 |
Seminario |
3 |
4.5 |
7.5 |
Sesión maxistral |
10 |
15 |
25 |
Proba obxectiva |
1 |
5 |
6 |
Presentación oral |
0.5 |
4 |
4.5 |
Traballos tutelados |
0 |
45.5 |
45.5 |
|
Atención personalizada |
3 |
0 |
3 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
Presentación da asignatura |
Prácticas de laboratorio |
O profesor de prácticas exporá problemas de aspectos clave da asignatura--modelado de sistemas, comunicación, e ontoloxías--que deberán ser resoltos mediante as ferramentas introducidas. Durante as clases de laboratorio, os alumnos poderán realizar a implementación e expor as dúbidas que teñan ao profesor. |
Seminario |
Consistente en tres clases no laboratorio de prácticas onde se repasan os conceptos adquiridos da ferramenta JADE. Ademais explícanse brevemente o funcionamento das ferramentas Protegè e INGENIAS. |
Sesión maxistral |
Exposición dos conceptos básicos da materia con axuda de medios audiovisuais. |
Proba obxectiva |
Cuestionario de preguntas cortas no que se demostre que o alumno a asimilidado os contidos teóricos da materia.
|
Presentación oral |
Exposición pública do traballo realizado e os resultados acadados nos traballos tutelados. |
Traballos tutelados |
Realización de actividades de carácter práctico a través das cales se formulan situacións que requiren identificar un problema obxecto de estudo, formulalo con precisión, desenvolver os procedementos pertinentes, interpretar os resultados e sacar as conclusións oportunas do traballo realizado |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Os problemas prácticos que deberán ser resoltos polos alumnos serán presentados por cada grupo ao profesor de forma individualizada, de tal xeito que o profesor poida cualificar o traballo de cada alumno por separado.
Durante as prácticas de laboratorio, o profesor responderá a todas as dúbidas sobre o uso da ferramenta JADE e ás posibles dúbidas sobre a implementación concreta da práctica. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
O alumno deberá entregar traballos de tipo práctico nas datas indicadas polos profesores, utilizando á documentación que estes proporcionarán na páxina Web da materia. |
30 |
Proba obxectiva |
O alumno realizará, o longo do curso, varias probas curtas (15 -20 min) que constaten a asimilación dos contidos teóricos mais relevantes dos sistemas multiaxente. |
50 |
Presentación oral |
A exposición e defensa pública dos traballos tutelados será calificada nesta sección. Valorarase a claridade, brevedade e concisión na explicación do traballo efectuado así como os resultados experimentais que puideran derivarse. |
20 |
|
Observacións avaliación |
A avaliación da materia realizarase mediante o método de avaliación
continuada. E necesario aprobar tanto a parte teórica como a parte
práctica para aprobar a asignatura ( compénsase a partir do 4.5). Cada
parte supón o 50% da asignatura. Dentro da parte teórica, todalas probas obxetivas puntúan igual. No
caso de suspender a parte teórica da asignatura na primeira oportunidad
(Xuño), fárase unha única proba obxetiva na oportunidade de Xullo que
englobe todolos temas da asignatura. No caso de suspender a parte
práctica, entregárase unha nova memoria dos traballos tutelados coa corresponente presentación oral. Se, por razóns excepcionais, algun alumno non puidera facer
algunha proba obxetiva nas datas sinaladas
polos profesores, poderán facer a devandita proba noutra data
previamente acordada cos mesmos.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
A. Mas (2005). Agentes Software y Sistemas Multiagente: Conceptos, Arquitecturas y Aplicaciones. Pearson/Prentice-Hall
M. Wooldridge (2002). An introduction to multiagent systems . John Wiley and Sons
F. Bellifemine, G. Caire, D. Greenwood (2007). Developing multi-agent systems with JADE. WILEY
M. Gruninger y M. S. Fox (1995). Methodology for the Design and Evaluation of Ontologies. Proceedings of IJCAI'95, Workshop on Basic Ontological Issues in Knowledge Sharing
G. Weiss (1999). Multiagent systems: A modern approach to distributed artificial intelligence . MIT Press
Natalya F. Noy and Deborah L. McGuinness (2001). Ontology Development 101: A Guide to Creating Your First Ontology. Knowledge Systems Laboratory Technical Report KSL-01-05 and Stanford Medical Informatics Technical R |
|
Bibliografía complementaria
|
(). Agenticies Homepage. http://www.agentcities.org/
(). European Coordination Action for Agent Based Computing. http://www.agentlink.org/
(). Foundation for Intelligent Physical Agents. http://www.fipa.org/
M. Klush (1999). Intelligent Information Agents. Agent-based information discovery and management on Internet. Springer-Verlag
Jorge J. Gómez Sanz (2003). Metodologías para el desarrollo de sistemas multi-agente. Inteligencia Artificial, Revista Iberoamericana de Inteligencia Artificial. No.18, pp. 51-63.
J. Ferber (1999). Multiagent systems: An Introduction to distributed artificial intelligence. Addison-Wesley
(). Ontolingua. http://www.ksl.stanford.edu/software/ontolingua/
M. Huhns, M. Singh (2000). Readings in agents. Morgan Kaufmann Publishers
S. Russell y P. Norvig (2004). Russell, Norvig, Inteligencia Artificial: un enfoque moderno. Pearson Prentice-Hall
(). The DARPA Agent Markup Language Homepage . http://www.daml.org/
(). The Protege Ontology Editor and Knowledge Acquisition System. http://protege.stanford.edu/
(). UMBC AgentWeb: KQML. http://www.cs.umbc.edu/kqml/ |
O alumno disporá dunha plataforma web da asignatura donde pode obter:
- A guía docente da materia, incluíndo o temario, bibliografía comentada, horas de tutorías, actividades, avaliación, etc.
- Apuntes de apoio para a materia en formato electrónico.
- Transparencias empregadas nas clases maxistrais de todos os temas da materia.
- Enunciados dos traballos e prácticas.
- Ferramentas informáticas para realiza-las prácticas.
- Unha axenda cos eventos máis importantes da materia (entrega de prácticas ou traballos, exames, etc.)
- Enlaces de interese.
- Tutorías virtuais.
- Preguntas frecuentes.
- Foros de discusión.
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Aprendizaxe Máquina/614434001 | Lóxica Computacional/614434004 |
|
|