Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Demostrar coñecemento e comprensión dos conceptos, principios e teorías básicas relacionadas coas bases de datos. |
A18
|
|
|
Modelar e deseñar bases de datos co obxectivo de permitir o almacenamento da información necesaria para dominios de aplicación concretos, tendo especial coidado con la integridade dos propios datos |
A18
|
|
|
Xestionar bases de datos mediante a execución de sentencias SQL. |
A18 A19
|
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Introducción ás Bases de Datos |
Dos sistemas de ficheiros ás Bases de Datos.
Obxectivos e características dun sistema de Bases de Datos.
Concepto de Base de Datos.
Compoñentes dun sistema de Base de Datos. Arquitectura.
Tipos de Bases de Datos
|
Bases de datos relacionais |
Definición de relación.
Dominios e atributos.
Chaves.
Regras de integridade.
Linguaxe SQL |
Sistemas de ficheiros |
Restricións do medio físico.
Tipoloxías de ficheiros.
Índices.
|
Modelo conceptual |
Modelo E/R |
Deseño de bases de relacionais a partir do modelo ER |
Problemas de deseño.
Algoritmo de paso do modelo ER a modelo relacional |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Solución de problemas |
14 |
21 |
35 |
Prácticas de laboratorio |
14 |
21 |
35 |
Proba mixta |
3 |
0 |
3 |
Traballos tutelados |
0 |
12 |
12 |
Sesión maxistral |
26 |
39 |
65 |
|
Atención personalizada |
0 |
0 |
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Solución de problemas |
Clases de problemas onde primeiro se expón un problema a solucionar. A continuación déixase algún tempo para que o/a alumno/a intente solucionalo e reflexione sobre distintos aspectos a tratar para resolvelo. Finalmente resólvese na pizarra, posiblemente mostrando erros típicos nas solucións aportadas polos alumnos/as. |
Prácticas de laboratorio |
Nas clases de laboratorio expóñense os coñecementos necesarios para adquirir as habilidades propostas. Nas prácticas de laboratorio realizaranse os exercicios que leven a desenvolver as competencias procedimentais. |
Proba mixta |
Exame da materia que combinará preguntas sobre a teoría con problemas a resolver. |
Traballos tutelados |
O alumno/a deberá crear una Base de Datos duns supostos dados, co apoio do profesor/a |
Sesión maxistral |
Clases teóricas de aula. Nelas exporanse os contidos fundamentais da materia. Constan de exposición de obxectivos, motivación, desenvolvemento conceptual, utilidade e resumen. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Solución de problemas |
Prácticas de laboratorio |
|
Descrición |
O profesor/a, despois de propor un problema, debatirá cos alumnos/as as posibles solucións e erros típicos até acadar unha solución satisfactoria.
Nas prácticas de laboratorio haberá unha atención (semi)personalizada ao haber grupos de ao redor de 20 persoas traballando en pequenos grupos, directamente sobre unha aplicación concreta, en cada ordenador. O profesor atenderá dúbidas puntuais a cada estudante ou grupo. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas de laboratorio |
Para a PRIMEIRA OPORTUNIDADE, ten tres compoñentes:
-Proba de linguaxe SQL sobre o propio ordenador na aula de prácticas (Porcentaxe: 15% - Puntuación máxima 1.5 pt).
-Deseño e implementación dunha BD (Porcentaxe: 13.5% - Puntuación máxima 1.35 pt)
-Participación nas aulas prácticas e TGRs, xustificada a través dá elaboración de documentos entregables (Porcentaxe: 1.5% - Puntuación máxima: 0.15 pt)
Para a SEGUNDA OPORTUNIDADE, só se pode recuperar ou subir nota a proba da
Proba de linguaxe SQL, realizando unha serie de exercicios escritos engadidos á proba mixta (Porcentaxe: 15% - Puntuación máxima 1.5 pt).
Porcentaxe da nota global da materia: 30%
Puntuación máxima : 3 puntos
|
30 |
Proba mixta |
Tanto na PRIMEIRA OPORTUNIDADE como na SEGUNDA OPORTUNIDADE haberá que superar unha proba escrita convencional que suporá o 70% do global da nota.
Para aprobar a materia globalmente hai que conseguir na proba mixta unha NOTA MÍNIMA de 3 (sobre 7). Non sendo así, a nota máxima GLOBAL da materia non será en ningún caso superior a un 4,9 (e polo tanto a materia se considerará SUSPENSA)
Porcentaxe: 70%
Puntuación máxima: 7 puntos
Nota mínima para compensable: 3 (sobre 7)
|
70 |
Traballos tutelados |
Este traballo só se pode entregar na PRIMEIRA OPORTUNIDADE.
Non é posible recuperar ou subir nota na SEGUNDA OPORTUNIDADE
As instrucións do traballo tutelado son de mínimos, é dicir, o non cumprimento de calquera regra, instrución, etc., implica un cero na nota TOTAL do traballo
Porcentaxe: 15%
Puntuación máxima: 1,5
|
15 |
|
Observacións avaliación |
- Na PRIMEIRA OPORTUNIDADE terá cualificación de NON PRESENTADO aquel/a estudante que non realice a proba escrita.
- Se se supera a asignatura na PRIMEIRA OPORTUNIDADE, o/a estudante non poderá volver a presentarse na SEGUNDA OPORTUNIDADE a "subir nota".
- Se se suspende a asignatura na PRIMEIRA OPORTUNIDADE, o/a estudante pode decidir volver a avaliarse das prácticas de laboratorio ou da proba mixta (ou de ambas) na SEGUNDA OPORTUNIDADE.
- Se un/unha estudante decide non realizar a recuperación dunha das partes, conservará a nota obtida na primeira oportunidade nesa parte.
- En caso de recuperar unha parte, a nota final na dita parte será a que obteña nesta segunda oportunidade (sexa maior ou menor que a da primeira oportunidade).
- Na SEGUNDA OPORTUNIDADE terá cualificación de NON PRESENTADO aquel/a estudante que non opte a recuperar ningunha das partes (proba escrita e/ou prácticas de laboratorio)
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
A. Silberschatz; H. Korth; S. Sudarshan (2006). Fundamentos de Bases de Datos.. Madrid: McGraw Hill
Elmasri, R.; Navathe, S. (2007). Fundamentos de Sistemas de Bases de Datos . Madrid: Addison-Wesley
Rivero, E., Martinez, L., Reina, L., Benavides, J. y Olaizola, J. (2002). Introducción al SQL para Usuarios y Programadores. Madrid: Thomson |
|
Bibliografía complementaria
|
Cuadra, D.; Castro, E.; Iglesias, A. M.; Martínez, P.; Calle, F. J.; de Pablo, C.; Al-Jumaly, H.; Mo (2007). Desarrollo de Bases de Datos: casos prácticos desde el análisis a la implementación. Madrid: Ra-ma
de Miguel, A,; Martínez, P.; Castro, E.; Cavero, M., Cuadra, D.; Iglesias, A. M.; Nieto, C. (2001). Diseño de bases de datos. Problemas resueltos. Madrid: Ra-ma
Piattini, M. G.; Marcos, E.; Calero, C.; Vela, B. (2006). Tecnología y diseño de Bases de Datos. Madrid: Ra-ma |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Informática Básica/614G01002 | Programación II/614G01006 |
|
|