Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Capacidade para o planeamento territorial e urbano. |
AP5
|
|
|
Capacidade para a crítica arquitectónica e urbanística. |
AI1
|
|
|
Capacidade de análise e síntese. |
AI1
|
BM1
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
TEMA 1: INTRODUCCION A LA ORDENACIÓN DEL TERRITORIO |
Clase 1:
- La ordenación de Territorio. Generalidades.
- Tendencias territoriales en Galicia.
- Políticas de Ordenación del territorio:
o Políticas Europeas (CEMAT-ETE-Europa2000+).
o Políticas Estatales
o Políticas Autonómicas
La ordenación del territorio en Galicia
o Ley 10/1995
Figuras de Ordenación del Territorio DOT, PTI, PCA, PS, POMF.
o Decreto 80/2000
o Otras actuaciones de incidencia en la OT; Comarcalización, planeamiento urbanístico, NNSS provinciales, áreas metropolitanas, planeamiento estratégico, etc.
- |
TEMA 2: PLANES DE ORDENACIÓN DEL TERRITORIO EN GALICIA |
Ejemplos de documentos de OT en Galicia
o DOT. Directrices de ordenación del Territorio
o POL. Plan de Ordenación del Litoral
o Ejemplos de planes y proyectos sectoriales gallegos
aplicación a la zona de estudio en el taller |
TEMA 3: A CONSTRUCCIÓN HISTÓRICA DO TERRITORIO URBANO EN GALICIA |
Evolución das distintas fases da construcción territorial en Galicia:
Exemplarizado na provincia da Coruña ca presentación do estudio e investigación territorial elaborado por os profesores da área para a Deputación da Coruña. |
TEMA 4: OTROS EJEMPLOS DE ORDENACIÓN TERRITORIAL EN ESPAÑA, EUROPA Y RESTO DEL MUNDO |
Presentación de otros ejemplos ya experiemtnados en otras zonas bien por parte de los profesores de la asignatura o por los propios autores de los documentos como profesores invitados. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
7 |
0 |
7 |
Análise de fontes documentais |
0 |
12 |
12 |
Discusión dirixida |
1 |
0 |
1 |
Lecturas |
0 |
3 |
3 |
|
Atención personalizada |
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
A mateira da asignatura expons maioritariamente a través de sesións maxistrais impartidas polos profesores da asignatura ou excepcionalemtne outros invitados. |
Análise de fontes documentais |
Os alumnos recibirán asesoramento sobre bibliografía e documentos de ordenación do territorio e deberán de buscar outras fontes como parte do traballo da asignatura. |
Discusión dirixida |
En función dos temas impartidos nas leccións maxistrais e nas lecturas, se propondrán dicusións dirixidas polo profesor en cada clase impartida |
Lecturas |
As lecturas facilitadas polos profesores e outras seleccionads polo alumnos/a son peza clave na metodoloxía educativa para ampliar os enfoques e puntos de vista das materia |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Análise de fontes documentais |
Discusión dirixida |
Lecturas |
|
Descrición |
Unha vez asignadas as lecturas qeu o alumno debe revisar o profesor comentará personalment co alumno as dúbidas e relacións dos textos cas materias impartidas, particularizandoo para o ámbito de estudio territorial no qeu se está a traballar ese ano.
Finalmente o/os profesor/es revisarán o traballo final presentado polo alumo de xeito personalizado con cada un/unha. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
E obrigaotria a asistenica a clase |
10 |
Análise de fontes documentais |
Aportarase ao alumno unha bibliografía e fontes documentais qeu deben ser valoradas e ampliadas polo alumno, téndose en conta na avaliación dita selección |
80 |
Discusión dirixida |
A participación en clase e nas dicuscións dirixidas valorarase na avaliación final. |
5 |
Lecturas |
A locialización de fontes ìnteresantes e a asimilación das propostas será tamén valorado. |
5 |
|
Observacións avaliación |
E obrigatoria a asistencia as clases presenciais e tamén a presentación do traballo individual que axustará a calificación da materia. Valorase tamén a participación en clase.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
FONT, A., OYON, J.L., PIÉ, R (). .:”La Construcció de la Catalunya Urbana”. Revista Quaderns dÁrqutiectura i Urbanismo. COAC
DE LAS RIVAS SANZ, J.L (2006). DE LAS RIVAS SANZ, J.L., “ El paisaje como regla: El perfil ecológico de la planificación espacial”. Artículo en “Planificación Territorial y Urbana. Investigaciones recientes en México y España” Univ. Artículo en “Planificación Territorial y Urbana. Investigaciones recientes en México y España” Unive
Xunta de Galicia (2011). DOCUMENTO DE DIRECTRICES DE ORDENACIÓN DEL TERRITORIO.
EUROPEAN UNION (). E.T.E. ESTRATEGIA TERRITORIAL EUROPEA. http://ec.europa.eu/regional_policy/sources/docoffic/official/reports/pdf/sum_es.pdf
Xunta de Galicia (2011). PLAN DE ORDENACION DEL LITORAL DE GALICIA.
MARTINEZ SUAREZ, X.L (2002). “A Cidade das Rías (CDR): unha Grosstadt para Galicia” . Revista Grial nº 155
FERNÁNDEZ PRADO, M (2009). “Cambios Territoriales en Galicia y la Gestión del Territorio”. Cap. En Reformar la Administración Territorial, Municipios Eficientes y viables”Netbiblo
ALVAREZ MORA, A. et All (1998-2000). “Ciudad, territorio y Patrimonio. Materiales de Investigación. Instituto Universitario de Urbanística. Universidad de Valladolid
EIZAGUIRRE GARAITAGOITIA, X (1985). “Hipótesis de “Entendimiento” Territorial: Sus Elementos Formales” . Estudios Territoriales nº 18.
FERNANDEZ-ALBALAT LOIS, A., (1969. ). “La Ciudad de las Rías”. Revista Instituto “José Cornide” de Estudios Coruñeses. A Coruña
SOLÁ-MORALES, M. (). “La Identitat del Territori. La forma dún Pais”. Revista Quaderns dÁrqutiectura i Urbanismo. COAC
SANTOS Y GANGES, L (2002-03). “Las Nociones del Paisaje y sus Implicaciones en la Ordenación” . Ciudades nº 7
FERNÁNDEZ PRADO, M (2007). “Perspectivas de la Ordenación del Territorio en Galicia. Consecuencias para la Administración Local”. en Revista da Eurorrexión Galicia-Norte de Portugal. Nº11
MONCLÚS, F.J (). “Suburbanización y nuevas periferias. Perspectivas geográfico-urbanísticas”. |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|