Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A1 |
Capacidade para o proxecto de espazos libres. |
A2 |
Capacidade para a xestión de normas urbanísticas. |
A3 |
Capacidade para o proxecto básico arquitectónico e urbano. |
A4 |
Capacidade para o proxecto de obra civil. |
A5 |
Capacidade para o planeamento territorial e urbano. |
A6 |
Capacidade para a supresión de barreiras. |
A7 |
Capacidade para a crítica arquitectónica e urbanística. |
A8 |
Capacidade para a representación espacial. |
A9 |
Capacidade para a adecuación medioambiental. |
A10 |
Capacidade para a análise técnico de proxectos urbanísticos. |
A11 |
Capacidade para proxecto de acondicionamento ambiental. |
B1 |
Capacidade de análise e síntese. |
B2 |
Capacidade de organización e planificación. |
B3 |
Comunicación oral e escrita. |
B4 |
Coñecementos de informática relativos ao ámbito de estudo. |
B5 |
Capacidade de xestión da información. |
B6 |
Resolución de problemas. |
B7 |
Toma de decisións. |
B8 |
Traballo nun equipo de carácter interdisciplinar. |
B11 |
Razoamento crítico. |
B12 |
Compromiso ético. |
B13 |
Toma de decisións. |
B15 |
Motivación pola calidade. |
B16 |
Sensibilidade cara a temas medioambientais. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Análisis de realidades previas a la construcción. Naturaleza, singularidades. Percepción de diferentes ritmos. Procesos y formas. |
AI1 AI2 AM1 AM3
|
BM1 BM2 BM11 BM12 BM16
|
CM6
|
Recopilación, análisis y gestión de datos en trabajos de amplio recorrido. Utilización de bases de datos y GIS |
AP5
|
BM1 BM2 BM3 BM4 BM5 BM8 BM11 BM12
|
CM3 CM8
|
Conocimiento del marco legal de aplicación en el campo de la asignatura (Núcleos rurales). Diferentes normativas, evolución y planteamientos diferentes. Crítica y detección de problemas en la situación actual. |
AP2 AP5 AI1 AI2 AM1 AM2 AM3
|
BM1 BM2 BM3 BM4 BM5 BM8 BM11 BM12 BM15 BM16
|
CM1 CM3 CM4 CM5 CM6 CM7 CM8
|
Trabajo práctico. Aplicación de conocimientos adquiridos. Planteamientos conceptuales, marco normativo |
AP1 AP2 AP3 AP5 AP6 AI1 AI2 AM1 AM2 AM3
|
BM1 BM2 BM3 BM4 BM5 BM8
|
CM1 CM3 CM4 CM5 CM6 CM7 CM8
|
Nuevas tipologías residenciales. La vivienda colectiva tras el movimiento moderno |
AP1 AP2 AP3 AP4 AP5 AP6 AI1 AM1 AM2 AM3
|
BM1 BM2 BM6 BM7 BM11 BM12 BM13 BM15 BM16
|
CM4 CM5 CM6 CM7 CM8
|
La crisis del Movimiento Moderno. El CIAM y el Team X.
Del Team X a los Smithsons. El Manifiesto de Doorn. |
AP1 AP2 AP3 AP5 AP6 AI1 AI2 AM1 AM2 AM3
|
BM1 BM2 BM11 BM12 BM15 BM16
|
CM4 CM5 CM6 CM7 CM8
|
A+PS del Golden Lane a Robin Hood Gardens. Antecedentes y resultado final. Conclusiones. |
AP1 AP2 AP3 AP5 AP6 AI1 AM1 AM2 AM3
|
BM1 BM6 BM7 BM11 BM12 BM13 BM15 BM16
|
CM4 CM5 CM6 CM7 CM8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
INTRODUCCIÓN NÚCLEO RURAL Y PROYECTO
Análisis de realidades previas a la construcción. Naturaleza, singularidades. Percepción de diferentes ritmos. Procesos y formas.
|
- Análisis de diversas formas de construir un paisaje, desde aquellas transformaciones mas elementales y casi imperceptibles hasta aquellas otras de mayor complejidad y elaboración.
- Situaciones difíciles de racionalizar, casi incomprensibles, con evidentes aspectos visuales, plásticos y compositivos; que nos aproximan a otras disciplinas. Simbolismo, creencias, ritos etc.
- Geometría, topografía, escala, función, matreriales. Orden, repetición, singularidad. Fragilidad de ciertas estructuras. Temporalidad y permanencia.
- Diferentes visiones de una misma realidad. |
Recopilación, análisis y gestión de datos en trabajos de amplio recorrido. Utilización de bases de datos y GIS |
- Catalogación de núcleos rurales. Criterios y objetivos.
- Análisis del caso Asturiano. Criterios de delimitación. Ficha de campo. Criterios unificadores de datos obtenidos.
- Gestión de información de gran volúmen.
- Acceso a información obtenida, bases de datos y GIS. |
Conocimiento del marco legal de aplicación en el campo de la asignatura (Núcleos rurales). Diferentes normativas, evolución y planteamientos diferentes. Crítica y detección de problemas en la situación actual. |
- Marco legal. Análisis de la normativa específica que afecta a los núcleos rurales. Evolución de las diferentes Normativas en Galicia, desde los años 70. Lectura comentada de diferentes normativas, objetivos perseguidos, errores cometidos.
- Necesidades actuales. |
Trabajo práctico. Aplicación de conocimientos adquiridos. Planteamientos conceptuales, marco normativo |
- La delimitación de un núcleo rural concreto como ejemplo práctico de aplicación de la normativa actual.
- Propuesta de nuevas tipologías de vivienda. |
Nuevas tipologías residenciales. La vivienda colectiva tras el movimiento moderno. |
-Antecedentes: la vivienda obrera de la revolución industrial. Las Utopías sociales. El Falansterio de Charles Fourier. The Dwelling of the Labouring Classes, Henry Roberts 1850.
- El Movimiento Moderno.
- El CIAM IV, 1933, Atenas. La ciudad funcional y la Carta de Atenas. |
La crísis del movimiento moderno, el CIAM X y el Team X. Del Team X a los Smithsons. El manisfiesto de Doorn. |
- El manifiesto de Doorn, 1953. Urbanismo eficaz en comunidades de complejidad variable. La escala de asociación.
- La Unité de Le Corbusier, 1946-1952.
- CIAM X, 1956, Dubrovnick. Sobre el Hábitat. Formación del Team X.
- El Paisaje Urbano de Gordon Cullen, 1961 y las New Towns.
Mayo del 68 y las utopías urbanas.
- La morfología de la ciudad y la recuperación de la textura tradicional. |
A+PS. Del Golden Lane al Robin Hood Gardens. Antecendentes y resultado final. Conclusiones. |
- La escuela de Hunstanton 1949-54.
- Antecedentes de Robin Hood Gardens, Golden Lane, 1952.
- Concurso para Berlin Haupstadt 1957.
- Robin Hood Gardens. Estudios previos 1964. Proyecto-obra 1966-72.
- Resultado final, logros y fallos.
- Conclusiones y debate. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
20 |
4 |
24 |
Discusión dirixida |
2 |
0 |
2 |
Traballos tutelados |
4 |
2 |
6 |
Mesa redonda |
5.5 |
0 |
5.5 |
|
Atención personalizada |
0 |
|
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Clases teóricas, con apoyo de sistemas audiovisuales
NÚCLEO RURAL Y PROYECTO. TIPOLOGÍAS RESIDENCIALES
LECCION 1 REFLEXIONES PREVIAS
LECCION 2 EL CATALOGO DE NUCLEOS RURALES DE ASTURIAS
LECCION 3 EL MARCO LEGAL. LA DELIMITACIÓN
LECCION 4 DELIMITACIÓN DE UN NUCLEO
LECCIÓN 5 NUEVAS TIPOLOGÍAS RESIDENCIALES. LA CRISIS DEL MOVIMIENTO MODERNO. TEAM X |
Discusión dirixida |
Como complemento de las sesiones magistrales, al final de cada clase se plantean discusiones de los temas tratados. |
Traballos tutelados |
El trabajo se desarrolla de forma individual y/o en grupo, en el aula con apoyo del profesorado. |
Mesa redonda |
Se plantea una discusión crítica sobre los trabajos realizados por el grupo. Se busca la formulación de conclusiones. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
El trabajo se desarrolla en el aula. Debido a la diversidad de planteamientos, es imprescindible la atención personalizada mediante correciones individuales por parte del profesorado |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
El alumnado habrá de entregar un documento realizado de forma individual o en grupo, que es evaluado por el profesorado |
80 |
Mesa redonda |
Se busca la participación de todo el alumnado en las sesiones de crítica y conclusiones. |
20 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
(). .
B. Rudopfsky (1979). Arquitectura sin Arquitectos. Tallandier
C. Rowe (1981). Ciudad Collage. Barcelona, Gustavo Gili
L. Benévolo (1977). El diseño de la ciudad. Barcelona, Gustavo Gili
Gordon Cullen (1974). El Paisaje Urbano. Blume
Efrén y José Luis García Fernández (1972). España didujada, Asturias y Galicia. Ministerio de la Vivienda
J. Rykvert (1974). La Casa de Adán en el Paraiso. Barcelona Gustavo Gili
G. Bachelard (1965). La poética del espacio.. F.C.E. México
Helena Webster (1997). Modernism Without Rhetoric: Essays on the Work of Alison and Peter Smithson. John Wiley & Sons Inc
varios (2006). TEAM 10 (1953-81) in search of a Utopia of the present. NAi Publishers
Smithson, A. and P. Smithson (2005). The Charged Void: Urbanism. Monacelli
Eric Mumford (2002). The CIAM Discourse on Urbanism 1928-1960. The MIT Press
C. Alexander (1980). Un lenguaje de patrones. Barcelona, Gustavo Gili
Alison Smithson y Peter Smithson (1974). Without Rhetoric. An Architectural Aesthetic 1955-1972. The MIT Press
K. Lynch (1975). ¿De qué tiempo es este lugar?. Barcelona, Gustavo Gili |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
SIG e aplicacións informáticas para a planificación e o deseño/630450003 | Teoría e método do planeamento xeral e urbano/630450010 | Teoría e historia do proxecto urbano/630450020 | Medio ambiente, sostenibilidade e impacto ambiental/630450024 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Taller de análise territorial/630450004 | Información e técnicas analíticas do planeamento/630450011 | Instrumentos de planeamento de desenvolvemento e aspectos temáticos/630450012 | Administración e xestión do planeamento/630450013 | Taller de planeamento urbanístico/630450014 | Equipamentos, edificios e espacio público/630450022 | A estrutura pública da cidade/630450023 | Taller de proxecto de deseño urbano/630450025 |
|
Materias que continúan o temario |
|
|