Datos Identificativos 2012/13
Asignatura (*) Analise e Teoría da Intervención no Patrimonio Código 630467101
Titulación
Mestrado Universitario en Rehabilitación Arquitectónica
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 3
Idioma
Prerrequisitos
Departamento Composición
Coordinación
Soraluce Blond, Jose Ramon
Correo electrónico
j.r.soraluce@udc.es
Profesorado
Agrasar Quiroga, Fernando
Soraluce Blond, Jose Ramon
Correo electrónico
fernando.agrasar@udc.es
j.r.soraluce@udc.es
Web
Descrición xeral Estudio de las teorías arquitectónicas centradas en el problema de "construir en lo construido". Detrás de toda obra artística existe un pensamiento que la hace posible, por lo que el estudio de las teorías arquitectónicas que han sustentado los criterios y orientado las acciones de la intervención en el patrimonio construido, se revela como una formación indispensable para abordar este viejo problema arquitectónico.

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A1 Capacidade para a intervención no Patrimonio edificado: aptitude ou capacidade para intervir no patrimonio edificado, en edificios con valor histórico, coordinar estudos históricos sobre eles, elaborar os seus planes directores de conservación e redactar e executar proxectos de restauración e rehabilitación.
A4 Aptitude ou capacidade para analizar, controlar a calidade, definir as condicións de mantemento das instalacións da edificación.
A5 Crítica arquitectónica: aptitude ou capacidade para analizar o patrimonio edificado e para explicar os precedentes formais.
B1 Capacidade de análise e síntese.
B2 Capacidade de organización e planificación.
B3 Comunicación oral e escrita.
B6 Capacidade de xestión da información.
B7 Resolución de problemas.
B8 Toma de decisións.
B26 Imaxinación.
B27 Visión espacial.
B30 Sensibilidade estética.
B32 Cultura histórica.
B35 Toma de decisións.
C2 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C5 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C7 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C9 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Establecer una reflexión fundada en el proceso proyectual de intervención en lo construido, además de facilitar la capacidad de análisis sobre obras referenciales para fundamentarlas en las bases teóricas en las que se apoyan. AP1
AP4
AP5
BP1
BP2
BP3
BP6
BP7
BP8
BP26
BP27
BP30
BP32
BP35
CM1
CM4
CM5
CM6
CM8

Contidos
Temas Subtemas
1. Arquitectura vs arquitectura: lo nuevo como aniquilación de la experiencia anterior.
1
2. Revolución industrial y los conflictos tipológico y técnico. 2
3. Arquitectura moderna: la aniquilación de la historia.
3
4. Arquitectura moderna: la museización del patrimonio. 4
5. La experiencia posmoderna: collage y framentación. 5
6. Ultimas reflexiones teóricas 6

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral 18 0 18
Discusión dirixida 3 0 3
Seminario 6 0 6
Traballos tutelados 1 45 46
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.
Discusión dirixida Técnica de dinámica de grupos na que os membros dun grupo discuten de forma libre, informal e espontánea sobre un tema, aínda que poden estar coordinados por un moderador.
Seminario Técnica de traballo en grupo que ten como finalidade o estudo intensivo dun tema. Caracterízase pola discusión, a participación, a elaboración de documentos e as conclusións ás que teñen que chegar todos os compoñentes do seminario.
Traballos tutelados Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
Seguemento dos traballos dos alumnos.

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Traballos tutelados Adecuado desarrollo de un trabajo en grupo. 100
 
Observacións avaliación
Será efectuada la evaluación a través de la valoración del trabajo presentado, siendo condición necesaria para esta, la asistencia a un mínimo de 12 clases.

Fontes de información
Bibliografía básica

Será facilitada al inicio del curso.

Bibliografía complementaria

Será presentada al inicio de cada uno de los temas a desarrollar


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías