Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A1 |
PROXECTO BÁSICO ARQUITECTÓNICO E URBANO: aptitude ou capacidade para aplicar os principios básicos formais, funcionais e técnicos á concepción e deseño de edificios e de conxuntos urbanos, definindo as súas características xerais e as prestacións que se acadan. |
A2 |
PROXECTOS DE EXECUCIÓN: aptitude ou capacidade para elaborar proxectos integrais de execución de edificios e espazos urbanos en grao de definición suficiente para a súa completa posta en obra e equipamento de servizos e instalacións. |
A3 |
DIRECCIÓN DE OBRAS: aptitude ou capacidade para dirixir obras de edificación e urbanización desenvolvendo proxectos, replanteando no terreo, aplicando os procedementos de construción adecuados e coordinando oficios e industrias. |
A6 |
PROXECTO DE ESTRUTURAS: aptitude ou capacidade para concibir, deseñar, calcular, integrar en edificios e conxuntos urbanos e executar as solucións estruturais, así como para asesorar tecnicamente sobre estes aspectos. |
A8 |
PROXECTO DE OBRA ACABADA: aptitude ou capacidade para dimensionar, deseñar, programar e poñer en obra e integrar en edificios e conxuntos urbanos as solucións construtivas, encontros e remates dos sistemas de obra acabada, divisións interiores, carpintería, escaleiras e demais obra acabada, en conxunto e en detalle, así como para asesorar tecnicamente sobre estes aspectos. |
A11 |
XESTIÓN DE NORMAS CONSTRUCTIVAS: aptitude ou capacidade para aplicar as normas de construción, de homologación, de protección, de mantemento, de seguridade e de cálculo nos proxectos integrados e na execución, tanto de obras de edificación como de espazos urbanos. |
A17 |
PROXECTO DA CIMENTACIÓN: aptitude ou capacidade para concibir, deseñar, calcular, integrar en edificios e conxuntos urbanos e executar as solucións de cimentación, así como asesorar tecnicamente sobre estes aspectos. |
A27 |
PROXECTO DE OBRA GROSA: aptitude ou capacidade para dimensionar, deseñar, programar e poñer en obra e integrar en edificios e conxuntos urbanos as solucións construtivas, encontros e remates dos sistemas de obra grosa, pechamento, cuberta, e en detalle, e tamén para asesorar tecnicamente sobre estes aspectos. |
A58 |
MATERIAIS DE COSNTRUCCIÓN: comprensión ou coñecemento das características físicas e químicas, os procedementos de fabricación e homologación, a análise patolóxica e as aplicacións e restricións de uso dos materiais empregados en obra estrutural, civil, grosa e acabada. |
A59 |
SISTEMAS CONSTRUTIVOS CONVENCIONAIS: comprensión ou coñecemento das características físicas, os procedementos de fabricación e homologación, os tratamentos e acabados, a organización dimensional, os métodos de montaxe e a análise patolóxica dos compoñentes construtivos convencionais na obra estrutural, civil, grosa e acabada. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B6 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B8 |
Visión espacial. |
B9 |
Creatividade. |
B10 |
Sensibilidade estética. |
B12 |
Toma de decisións. |
B13 |
Imaxinación. |
B14 |
Habilidade gráfica xeral. |
B15 |
Capacidade de organización e planificación. |
B16 |
Motivación pola calidade. |
B18 |
Razoamento crítico. |
B20 |
Sensibilidade cara a temas medioambientais. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
|
A1 A2 A3 A6 A8 A11 A17 A27 A58 A59
|
B1 B2 B3 B6 B8 B9 B10 B12 B13 B14 B15 B16 B18 B20
|
C1 C3 C4 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. A arquitectura e a construción |
1.1 Arquitectura e construción
1.2 O medio físico e os materiais
|
2. O edificio e a estrutura |
2.1 Introdución á estrutura
2.2 O mundo da compresión
2.3 O mundo da tracción
2.4 O mundo da flexión
2.5 O formigón armado como material estrutural
2.6 O aceiro como material estrutural
2.7 Cimentacións e muros de contención |
3. A envolvente |
3.1 Anatomía dun edificio: elementos
3.2 Cerramentos verticais: fachadas
3.3 Cubertas inclinadas
3.4 Cubertas planas |
4. Acondicionamento |
4.1 Comunicacións verticais
4.2 Particións interiores
4.3 Revestimentos
4.4 As instalacións dun edificio |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
28 |
0 |
28 |
Obradoiro |
1.5 |
60 |
61.5 |
Portafolios do alumno |
25.5 |
0 |
25.5 |
Proba obxectiva |
4 |
30 |
34 |
|
Atención personalizada |
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Desenvolvemento e explicación dos temas da materia por parte do profesor. |
Obradoiro |
Realización non presencial de exercicios prácticos individuais.
Estes exercicios serán presentados e tutelados polos profesores na aula. |
Portafolios do alumno |
Realización individual dun caderno de debuxos que recolla os sistemas construtivos estudados na materia.
Este caderno realizarase na aula. |
Proba obxectiva |
Exame teórico-práctico no que o alumno deberá resolver de modo individual cuestións relativas aos temas tratados na materia. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Obradoiro |
Portafolios do alumno |
|
Descrición |
A atención personalizada desenvolverase durante as clases prácticas, nas cales os profesores asesorarán os alumnos sobre a evolución dos seus traballos en curso. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Obradoiro |
A avaliación do taller só se realizará se o alumno presentou todas as prácticas do curso e obtivo en cada unha delas polo menos un 40% da máxima cualificación posible. |
20 |
Portafolios do alumno |
A avaliación do portafolios do alumno só se realizará se este se presenta completo. |
10 |
Proba obxectiva |
A puntuación de cada un dos exercicios teórico-prácticos estará indicada no enunciado da proba.
Para poder obter a media ponderada global, requirirase polo menos un 40% da máxima cualificación posible en esta proba. |
65 |
Sesión maxistral |
Para obter esta cualificación, é obrigatoria a asistencia a un 80% das sesións maxistrais. |
5 |
|
Observacións avaliación |
Nas convocatorias extraordinarias, para poder efectuar a avaliación global da materia será necesario que o alumno presente todas as prácticas do Taller e o Portafolios completo, ademais de realizar a Proba obxectiva correspondente; nestes casos, as porcentaxes de cualificación dentro da nota final non variarán con respecto á convocatoria ordinaria. Os alumnos que repitan a materia poderán ser eximidos de realizar determinados exercicios.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Fernández Madrid, J. y Esteban Fernández Cobián (1984/2008). Construcción 1. Apuntes (2 vol.). A Coruña: Reprografía del Noroeste |
|
Bibliografía complementaria
|
Souto García, V. (2011). 1055 preguntas sobre construcción arquitectónica. A Coruña: Reprografía del Noroeste
González Moreno-Navarro, J.L. y otros (1997). Claves del construir arquitectónico. Tomo 1. Principios. Barcelona: Gustavo Gili
Allen, E. (1997). Cómo funciona un edificio. Principios elementales. Barcelona: Gustavo Gili
Ching, F.D.K. (1997). Diccionario visual de arquitectura. Barcelona: Gustavo Gili
Gordon, J.E. (1999). Estructuras o por qué las cosas no se caen. Madrid: Celeste
Torroja Miret, E. (1996). Razón y ser de los tipos estructurales. Madrid: CSIC
Schmitt, H. (1998). Tratado de construcción. Barcelona: Gustavo Gili
Paricio Ansuategui, I. (1999). Vocabulario de arquitectura y construcción. Barcelona: Bisagra |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Debuxo de Arquitectura/630G01002 | Introdución á Arquitectura/630G01005 |
|
|