Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A5 |
INTERVENCIÓN NO PATARIMONIO EDIFICADO: aptitude ou capacidade para intervir nos edificios de valor histórico, coordinar estudos históricos e arqueolóxicos sobre eles, elaborar os seus plans directores de conservación e redactar e executar os proxectos de restauración e rehabilitación. |
A9 |
CRÍTICA ARQUITECTÓNICA: aptitude ou capacidade para analizar morfolóxica e tipoloxicamente a arquitectura e a cidade e para explicar os precedentes formais e programáticos das solucións proxectuais. |
A16 |
PROTECCIÓN DO PATRIMONIO EDIFICADO: aptitude ou capacidade para realizar tarefas de catalogación monumental, definir medidas de protección de edificios e conxuntos históricos e redactar plans de delimitación e conservación destes últimos. |
A34 |
FUNCIÓNS PRÁCTICAS E SIMBÓLICAS: comprensión ou coñecemento dos métodos de estudo dos procesos de simbolización da ergonomía e das relacións entre o comportamento humano, o entorno natural ou artificial e os obxectos, de acordo cos requirimentos e a escala humanos. |
A36 |
SOCIOLOXÍA CULTURAL: comprensión ou coñecemento das implicacións que nas funcións e responsabilidades sociais do arquitecto ten as necesidades, valores, normas de conduta e de organización e patróns espaciais e simbólicos determinados pola pertenza a unha cultura. |
A41 |
BASES ARTÍSTICAS: comprensión ou coñecemento da estética e a teoría das artes e da producción pasada e presente das belas artes e as artes aplicadas susceptibles de influír nas concepcións arquitectónicas, urbanísticas e paisaxísticas. |
A42 |
TEORÍA XERAL DA ARQUITECTURA: comprensión ou coñecemento das teorías da arquitectura pasadas e presentes, especialmente as relativas á interdependencia de formas, usos e técnicas, á estrutura formal, ao estudo dos tipos e aos métodos de composición de edificios e espazos abertos. |
A43 |
HISTORIA XERAL DA ARQUITECTURA: comprensión ou coñecemento da historia xeral da arquitectura, tanto en si mesma como na súa relación coas artes, as técnicas, as ciencias humanas, a historia do pensamento e os fenómenos urbanos. |
A44 |
BASES DA ARUQITECTURA OCCIDENTAL: comprensión ou coñecemento das tradicións arquitectónicas, urbanísticas e paisaxísticas da cultura occidental e dos seus fundamentos técnicos, climáticos, económicos, sociais e ideolóxicos. |
A45 |
BASES DA ARQUITECTURA NATIVA: comprensión ou coñecemento das tradicións arquitectónicas, urbanísticas e paisaxísticas de carácter nacional, local e vernáculo e dos seus fundamentos técnicos, climáticos, económicos, sociais e ideolóxicos. |
A46 |
BASES DA ARQUITECTURA NON OCCIDENTAL: comprensión ou coñecemento das tradicións arquitectónicas, urbanísticas e paisaxísticas do mundo non occidental, os seus fundamentos técnicos, climáticos, económicos, sociais e ideolóxicos e as súas semellanzas e diferencias coas propias da cultura occidental. |
A48 |
SOCIOLOXÍA E HISTORIA URBANAS: comprensión ou coñecemento das relacións entre o medio físico e o medio social e as bases da teoría e a historia dos asentamentos humanos, da socioloxía, da economía urbana e da estadística como fundamentos dos estudos territoriais e urbanísticos. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B5 |
Traballar de forma colaborativa. |
B9 |
Creatividade. |
B13 |
Imaxinación. |
B17 |
Cultura histórica. |
B18 |
Razoamento crítico. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
|
A5 A9 A16 A36 A41 A42 A43 A44 A45 A46
|
|
|
|
A5 A9 A16 A34 A36 A41 A42 A43 A44 A45 A46 A48
|
B1 B5 B9 B13 B17 B18
|
C1 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Historia del arte
Arte y arquitectura
El arte a lo largo de la historia: edad antigua, media, moderna y contemporánea
Arte y arquitectura en el mundo clásico
Arte y arquitectura medieval
Arte y arquitectura en el renacimiento y el barroco
Del neoclasicismo al modernismo: la cultura del XIX y la revolución industrial.
Las vanguardias y el arte del siglo XX. |
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Proba obxectiva |
120 |
0 |
120 |
Traballos tutelados |
28 |
0 |
28 |
|
Atención personalizada |
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Proba obxectiva |
La metodología docente de la asignatura se combinará entre distintos tipos de actividades formativas: sesiones magistrales, trabajos tutelados, orientación personalizada y otras actividades fuera del horario académico con carácter voluntario.
Las sesiones magistrales consisten en clases teóricas de exposición oral complementadas con medios audiovisuales que faciliten la transmisión del conocimiento y faciliten su aprendizaje. |
Traballos tutelados |
Como complemento de las clases teóricas y con objeto de promover el aprendizaje autónomo de los estudiantes se desarrollarán en paralelo a las clases trabajos prácticos de tipo analítico y/o gráfico bajo la tutela directa de los profesores asignados.
Los alumnos tendrán una cierta capacidad de selección de dichos trabajos. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Proba obxectiva |
|
Descrición |
La atención personalizada de esta asignatura se realizará a través de la atención directa al alumno sobre su seguimiento de la asignatura y mediante el control de los trabajos tutelados.
Se asignará a cada estudiante un tema para tutorizarle, de entre los propuestos por el alumno, así como un profesor, que deberá tutorizar el trabajo del alumno en dos sesiones a lo largo del cuatrimestre.
Las condiciones de control y su obligatoriedad serán expuestas cada curso, al igual que el calendario del mismo. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
El trabajo tutelado se valora hasta un 20% de la evaluación total de la asignatura. Para ello es necesario haber realizado al menos dos tutorías obligatorias durante el periodo de clases. Una sóla tutorización se valorará con un 10% de la nota general. La realización de los trabajos tutelados es obligatoria.
La superación del trabajo tutelado podrá acumularla el alumno en sucesivas convocatorias de la materia. |
20 |
Proba obxectiva |
Prueba de examen única para todos los alumnos de la asignatura. Consiste en una parte práctica de análisis y datación de obras arquitectónicas y artísticas, y la realización de temas relativos a la materia expuesta en clase, perteneciente al temario impartido. |
80 |
|
Observacións avaliación |
Para la superación de la asignatura en "segunda oportunidad" de Julio, es imprescindible la realización del trabajo tutelado. El Departamento pondrá al alcance del alumno horarios voluntarios de tutorización antes del examen.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
La bibliografía básica y las fuentes de información y documentación de esta materia, desbordan por su amplitud las posibilidades de su exposición generalista. Las continuas revisiones de textos y publicaciones aconsejan una información al alumno sobre las mismas completamente actualizadas, que serán proporcionadas tanto para la enseñanza ordinaria como para la realización de los trabajos tutelados. En el caso de los trabajos tutelados el alumno recibirá una bibliografía específica y básica del tema a desarrollar. |
Bibliografía complementaria
|
|
Ver apartado anterior. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Esta asignatura se complementa con el resto de materias que imparte el Departamento de Composición, lo cual no significa que exista una relación o vinculación directa entre ellas. |
|