Datos Identificativos 2012/13
Asignatura (*) Economía da Empresa: Función Organizativa Código 650G01003
Titulación
Grao en Ciencias Empresariais
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Primeiro Formación básica 6
Idioma
Castelán
Prerrequisitos
Departamento Análise Económica e Administración de Empresas
Coordinación
Barros Campello, Esther Alicia
Correo electrónico
esther.barros@udc.es
Profesorado
Barros Campello, Esther Alicia
Guillen Solorzano, Maria
Correo electrónico
esther.barros@udc.es
maria.guillen@udc.es
Web
Descrición xeral O obxetivo desta asignatura centrase en alcanzar uns conceptos xerais sobre a empresa, a súa evolución histórica, as súas clases e tipos, a súa estructura, o seu funcionamento, e as súasinterrelacions como axentes económicos da nosa realidade. Igualmente prestarse especial atención á dirección estratéxica nas empresas.

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A3 Comprender detalles do funcionamento empresarial, tamaño de empresas, rexións xeográficas, sectores empresariais, vinculación con coñecemento e teorías básicas.
A11 Definir criterios de acordo de cómo unha empresa é definida e vincular os resultados coa análise do entorno para identificar perspectivas.
A13 Xestión dunha compañía a partir da planificación e control, utilizando conceptos, métodos e ferramentas.
A14 Xestionar as operacións da empresa.
A16 Identificar aspectos relacionados e comprender o seu impacto na organización empresarial.
A17 Identificar o impacto dos elementos micro e macroeconómicos na organización empresarial.
A18 Identificar as características dunha organización.
A19 Identificar novos desenvolvementos de organizacións empresariais para afrontar con éxito o entorno cambiante.
A22 Planificar e xestionar os recursos humanos das organizacións.
A23 Uso de instrumentos para a análise de entornos empresariais.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Analizar o funcionamento dunha empresa, a súa finalidade, a súa estructura, e as súas relacións co ambito para alcanzar, según determinados plans, uns obxetivos concretos e precisos. A3
A11
A13
A14
A16
A17
A18
A19
A22
A23
C5

Contidos
Temas Subtemas
TEMA 1: INTRODUCCIÓN Ó MUNDO EMPRESARIAL 1.1 A ORIXE DA ACTIVIDADE EMPRESARIAL
1.2 A ETAPA PREINDUSTRIAL
1.3 A ETAPA VINCULADA Á REVOLUCIÓN INDUSTRIAL
1.4 AS CONSECUENCIAS DA INDUSTRIALIZACIÓN DURANTE OS SXIII E XIX NA ORGANIZACIÓN DE EMPRESAS
1.5 AS DIFERENTES DOCTRINAS EXISTENTES ATA A DÉCADA DOS 80
1.6 A EMPRESA NA ACTUALIDADE

TEMA 2: TIPOS DE EMPRESAS 2.1 CLASIFICACIÓN DAS EMPRESAS SEGUNDO SECTORES OU ACTIVIDADES
2.2 CLASIFICACIÓN DE EMPRESAS SEGUNDO A SÚA FORMA XURÍDICA
2.3 CLASIFICACIÓN DE EMPRESAS SEGUNDO O SEU TAMAÑO
2.4 CLASIFICACIÓN DE EMPRESAS SEGUNDO O SEU COMPORTAMIENTO ANTE O ÁMBITO
2.5 CLASIFICACIÓN DE EMPRESAS SEGUNDO A SÚA ESTRUCTURA
TEMA 3: A ORGANIZACIÓN DA EMPRESA 3.1 SISTEMAS ORGANIZATIVOS DO TRABALLO
3.2 OS PARÁMETROS DE DISEÑO NAS ORGANIZACIÓNS
3.3 OS FACTORES QUE CONDICIONAN AS ESTRUCTURAS ORGANIZATIVAS
3.4 A DEPARTAMENTALIZACIÓN NA EMPRESA
TEMA 4: A ESTRUCTURA ORGANIZATIVA 4.1 A ESTRUCTURA SIMPLE
4.2 A BUROCRACIA MAQUINAL
4.3 A BUROCRACIA PROFESIONAL
4.4 A ESTRUCTURA DIVISIONAL
4.5 A ADHOCRACIA
TEMA 5: A DIRECCIÓN DE EMPRESAS 5.1 AS FUNCIONS DO DIRECTIVO
5.2 DIFERENTES NIVEIS DIRECTIVOS
5.3 OS DIFERENTES ESTILOS DIRECTIVOS
5.4 O LIDERAZGO
5.5 AS HABILIDADES DIRECTIVAS
TEMA 6: INTRODUCCIÓN Á ESTRATEXIA EMPRESARIAL 6.1 A MISIÓN, A VISIÓN, OS VALORES E A CULTURA EMPRESARIAL
6.2 A PLANIFICACIÓN ESTRATÉXICA NA EMPRESA
6.3 A ANÁLISE EXTERNA DA EMPRESA: DETECCIÓN DE AMENAZAS E OPORTUNIDADES
6.4 A ANÁLISE INTERNA DA EMPRESA: DETECCIÓN DE FORTALEZAS E DEBILIDADES
6.5 A FIXACIÓN DE OBJETIVOS NA ORGANIZACIÓN
6.6 O DISEÑO DE ACCIONS E A SÚA PROGRAMACIÓN TEMPORAL
6.7 O CONTROL DE XESTIÓN

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral 17 34 51
Estudo de casos 25 50 75
Traballos tutelados 4 8 12
Proba de resposta múltiple 2 8 10
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Consistirá en sesions teórico-prácticas nas que se desenvolverán os conceptos fundamentais da asignatura e se establecerá o marco teórico da mesma.
Estudo de casos Consistirá na análise, reflexión e debate sobre a realidade empresarial de diferentes casos propostos na clase para alcanzar unha maior comprensión dos conceptos teóricos. Para elo disporase de material multimedia, videos e reportaxes.
Traballos tutelados Consistirá nun trabajo práctico a realizar durante o curso, consistente na análise dunha empresa concreta desde as diferentes perspectivas abordadas na clase. O traballo realizaráse en equipos de entre 5 e 7 personas.
Este traballo revisaráse nas tutorías presenciais previstas neste curso. Cada grupo dividirase en subgrupos de 15 personas para tutorías en grupos pequenos. Cada subgrupo terá 4 horas de tutorías e realizaránse fora do horario lectivo habitual.
Proba de resposta múltiple Ó finalizar o curso realizarase necesariamente unha proba obxetiva para evaluar os coñecementos alcanzados durante o curso.

Atención personalizada
Metodoloxías
Estudo de casos
Traballos tutelados
Proba de resposta múltiple
Descrición
A atención personalizada consistirá en tutorías ás que os alumnos acudirán necesariamente para plantexar os pormenores do traballo do curso.

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Sesión maxistral Primarase a asistencia a clase, polo que periódicamente se realizarán controles de asistencia que permitirán ponderar este aspecto na calificación final da asignatura 5
Estudo de casos Primarase a asistencia ás sesións de estudio de casos e debates sobre a realidad empresarial actual, polo que se realizarán controles de asistencia que permitirán ponderar este aspecto na calificación final da asignatura 5
Traballos tutelados O traballo tutelado a realizar durante o curso en equipos de entre 5 y 7 personas é unha parte importante da materia. Para elo facilitarase un guión a comezo de curso así como se planificarán as tutorías necesarias para o seu seguimento. 30
Proba de resposta múltiple Por último, a finais de curso realizarase unha proba individual para evaluar os coñecementos da asignatura. 60
 
Observacións avaliación

É altamente recomendable a asistencia a clase e o seguimento de todas as actividades programadas na materia.


O traballo tutelado terá que ser defendido oralmente por todos os compoñentes do grupo responsable da súa elaboración.


A nota na proba de resposta múltiple deberá ser igual ou superior a 4 para proceder a realizar a media con as demáis compoñentes.


Cualificación de non presentado: corresponde ao alumnado cando só participe en actividades de evaluación que teñan unha ponderación inferior ó 20% sobre a cualificación final, con independencia da cualificación alcanzada


Está prohibido acceder a aula de exame con calqueira dispositivo que permita a comunicación co exterior e/ou o almacenaxe de información.


Fontes de información
Bibliografía básica

BIBLIOGRAFÍA BÁSICA

Cuervo, A. (2001): Introducción a la Administración de Empresas. Ed.Cívitas, Madrid.

Díez de Castro, E.; Martín Jimenez, F.A. y Periáñez Cristóbal, R. (1995): Estructurar las organizaciones:18 casos prácticos de análisis de problemas y búsqueda de soluciones. Editorial Síntesis, Madrid.

Mintzberg, H. (199x). La estructuración de las organizaciones. Ed.Ariel Economía.

Mintzberg, H. (1991). Diseño de organizaciones eficientes. El Ateneo, Buenos Aires.

Hodge, B.J., Anthony, W.P. y Gales, L.M. (2003). Teoría de la organización. Un enfoque estratégico. Ed. Pearson Prentice Hall.

BIBLIOGRAFÍA COMPLEMENTARIA

Claver Cortés, E., Llopis Taberner, J., Lloret Linares, M., y Molina Manchón, H. (1994). Manual de Administración de empresas. Editorial Civitas.

Gómez Mejía, L.R., Balkin, D.B (2003). Administración. Ed. McGraw-Hill.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías