Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A1 |
Aprender a aprender, por exemplo, cómo, cándo, ónde novos desenvolvementos persoais son necesarios. |
A3 |
Comprender detalles do funcionamento empresarial, tamaño de empresas, rexións xeográficas, sectores empresariais, vinculación con coñecemento e teorías básicas. |
A9 |
Comprender os principio éticos, identificar as implicacións para as organizacións empresariais, deseño de escenarios. |
A10 |
Comprender e utilizar sistemas contables e financeiros. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Aprender conceptos económicos necesarios que se utilizan en la gestión empresarial
Analizar e identificar transacciones económicas y aprender a registrarlas |
A1 A3 A9 A10
|
|
C1 C3 C4 C5 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1.-Introducción a la contabilidad financiera
|
1.1.-Concepto de Contabilidad
1.2.-Teoría del Patrimonio
1.3.-Teoría de las Cuentas
1.4.-Análisis del Patrimonio de la empresa
1.5.-El método contable
1.6.-Registros Contables |
2.- La normalización contable española
|
2.1.-Introducción
2.2.-Los usuarios de la información contable
2.3.-El Plan General de Contabilidad Español |
3.-Marco conceptual de la contabilidad financiera
|
3.1.-Cuentas anuales. Imagen fiel
3.2.-Requisitos de la información a incluir en las cuentas anuales
3.3.-Principios contables
3.4.-Elementos de las cuentas anuales
3.5.-Criterios de registro o reconocimiento contable de los elementos de las cuentas anuales
3.6.-Criterios de valoración
3.7.-Principios y normas de contabilidad generalmente aceptados
|
4.-El ciclo contable y el resultado periódico
|
4.1.-Las fases del ciclo contable
4.2.-La verificación de la información contable
4.3.-Los gastos. Concepto y clasificación
4.4.-Los ingresos. Concepto y clasificación
4.5.-Relación entre ingresos, gastos y resultados
4.6.-Operaciones de ajuste y periodificación
4.7.-La regularización contable
4.8.-El asiento de cierre |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Proba obxectiva |
2.5 |
10 |
12.5 |
Discusión dirixida |
24.5 |
49 |
73.5 |
Proba de resposta breve |
6 |
3 |
9 |
Sesión maxistral |
17 |
34 |
51 |
|
Atención personalizada |
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Proba obxectiva |
Corresponde al examen final de la materia |
Discusión dirixida |
El alumno, en grupo o individualmente, ha de resolver casos prácticos en clase con la ayuda del profesor para posteriormente discutir los resultados |
Proba de resposta breve |
A lo largo del cuatrimestre se realizarán varias pruebas que permitan repasar conceptos aprendidos |
Sesión maxistral |
El profesor expondrá los conceptos teórico-prácticos contenidos en el programa de la materia |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Discusión dirixida |
|
Descrición |
El alumno será guiado por el profesor para la resolución de casos prácticos, tanto en la clase interactiva como en las horas dedicadas a tutorias, para la mejor comprensión de los conceptos y de la técnica contable.
Las tutorias serán de 4 horas por cada grupo de 15 alumnos en horario y aula que se fijarán una vez comenzado el cuatrimestre |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Proba de resposta breve |
A lo largo del cuatrimestre se realizarán varias pruebas que permitan repasar conceptos aprendidos |
30 |
Proba obxectiva |
Examen final
|
70 |
|
Observacións avaliación |
La calificación de no presentado corresponde al alumno que solo participe en actividades de evaluación que tengan una ponderación inferior al 20% sobre la calificación final, con independencia de la calificación obtenida.
En la prueba de evaluación final, el alumno sólo podrá utilizar bolígrafo y calculadora, estando prohibido acceder al aula de examen con cualquier dispositivo que permita la comunicación con el exterior y/o el almacenamiento de información.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
JOSE RIVERO (2008). CONTABILIDAD FINANCIERA. EDISOFER SL
JOSE RIVERO (2010). SUPUESTOS DE CONTABILIDAD FINANCIERA. EDISOFER SL |
|
Bibliografía complementaria
|
CERVERA OLIVER, M. Y OTROS (2008). CONTABILIDAD FINANCIERA (ADAPTADA AL NUEVO PGC). EDICIONES CEF
SOCIAS SALVA, A. Y OTROS (2008). CONTABILIDAD FINANCIERA. EL PLAN GENERAL DE CONTABILIDAD DE 2007. PIRAMIDE
OMEÑACA GARCIA, J. (2008). CONTABILIDAD GENERAL. ED. DEUSTO
REJON LOPEZ , M. (2008). MANUAL PRACTICO DEL NUEVO PLAN GENERAL DE CONTABILIDAD 2008. GRUPO EDITORIAL UNIVERSITARIO
OMEÑACA GARCIA, J. (2008). SUPUESTOS PRACTICOS DE CONTABILIDAD FINANCIERA Y DE SOCIEDADES. ED. DEUSTO |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|