Datos Identificativos 2012/13
Asignatura (*) Psicoloxía da Educación e do Desenvolvemento na Idade Escolar Código 652211101
Titulación
Mstre: Especialidade en Educación Primaria
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
1º e 2º Ciclo Anual
Primeiro Troncal 8
Idioma
Galego
Prerrequisitos
Departamento
Coordinación
Correo electrónico
Profesorado
Correo electrónico
Web
Descrición xeral Esta materia integra dúas disciplinas a Psicoloxía do Desenvolvemento ou Desenvolvemento na Idade Escolar e a Psicoloxía da Educación pero básicamente unha Educación Escolar.

Competencias do título
Código Competencias da titulación

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
1. Coñecer, comprender e valorar o coñecemento científico aportado desde a Psicoloxía do Desenvolvemento ao estudio dos procesos de cambio comportamental que se producen nos seres humanos como resultado de procesos de crecemento, desenvolvemento, experiencias vitais significativas (denominado xenericamente cambio evolutivo). A1
A2
2. Coñecer e comprender a evolución psicolóxica dos nenos e nenas nos distintos niveis educativos de infantil e primaria, é dicir, na primeira e segunda infancia o nenez temperán (0-6 anos) e terceira infancia ou nenez intermedia (6-12). A1
A2
Aprender a aprender B1
Traballar de forma colaborativa B5
B7
cccccccc

Contidos
Temas Subtemas
TEMA 1. Concepto e obxecto da Psicoloxía do Desenvolvemento ou Evolutiva
O DESENVOLVEMENTO NA PRIMEIRA E SEGUNDA INFANCIA (EDUCACIÓN INFANTIL)
TEMA 2. DESENVOLVEMENTO FÍSICO E PSICOMOTOR ATA OS 3 ANOS
TEMA 3. DESENVOLVEMENTO FÍSICO E PSICOMOTOR DE 3 A 6 ANOS
TEMA 4. ADQUISICIÓN DA LINGUAXE
TEMA 5. DESENVOLVEMENTO DA LINGUAXE
TEMA 6. O NACEMENTO DA INTELIXENCIA: A INTELIXENCIA SENSORIO-MOTORA
TEMA 7. A INTELIXENCIA PREOPERACIONAL
TEMA 8. DESENVOLVEMENTO PSICOAFECTIVO E SOCIAL NOS 3 PRIMEIROS ANOS
TEMA 9. DESENVOLVEMENTO DA PERSONALIDADE E SOCIAL DE 3 A 6 ANOS

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Estudo de casos 30 45 75
Esquemas 0 0 0
Investigación (Proxecto de investigación) 0 0 0
Traballos tutelados 0 0 0
Portafolios do alumno 3 6 9
 
Atención personalizada 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Estudo de casos Metodoloxía onde o suxeito se enfronta ante a descrición dunha situación específica que suscita un problema que ten que ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión. O alumno sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo.
Esquemas
Investigación (Proxecto de investigación) Proceso de ensinanza orientado á aprendizaxe do alumnado mediante a realización de actividades de carácter práctico a través das que se propoñen situacións que requiren ao estudante identificar un problema obxecto de estudo, formulalo con precisión, desenvolver os procedementos pertinentes, interpretar os resultados e sacar as conclusións oportunas do traballo realizado.
Traballos tutelados
Portafolios do alumno

Atención personalizada
Metodoloxías
Investigación (Proxecto de investigación)
Traballos tutelados
Portafolios do alumno
Descrición
A atención consitirá en

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Investigación (Proxecto de investigación) 30
Traballos tutelados 40
 
Observacións avaliación
Grupo ECTS
1. Traballos tutelados 50%
2. Probas 30%
3. Actividades Aula 20%

Grupos non ECTS
1. Traballos tutelados 50%
2. Probas 50%

Fontes de información
Bibliografía básica PAPALIA, D.E., WENDKOS, S. e DUSKIN, R. (). Desarrollo humano. .

MANUAIS, TEXTOS E COMPILACIÓNS DE PSICOLOXÍA DO DESENVOLVEMENTO

(OU EVOLUTIVA) PUBLICADOS A PARTIR DE 1990

BERGER, K.S. e THOMPSON, R.A. (1997): Psicología del desarrollo: Infancia y adolescencia. Madrid: Editorial Médica Panamericana.

BERK, L.E. (1999): Desarrollo del niño y del adolescente. Madrid: Prentice Hall.

CORDOBA, A.I; DESCALS, A. E GIL, M.D. (Coors) (2006): Psicología del Desarrollo en la Edad Escolar. Madrid: Pirámide.

CORRAL, A., GUTIERREZ, F. e HERRANZ, P. (1997): Psicología evolutiva. Tomo I. Madrid: UNED.

CRAIG, G.J. (2001): Desarrollo psicológico. México: Prentice Hall (8ª ed.).

DELVAL, J. (1994): El desarrollo humano. Madrid: Siglo XXI

GARCÍA MADRUGA, J.A. e LACASA, P. (Dirs.) (1990): Psicología evolutiva. 2 vols. Madrid: UNED.

GONZÁLEZ, E. (Coord.) (2000): Psicología del ciclo vital. Madrid: CCS

HERRANZ, P. e DELGADO, B. (Coords.) (2002): Psicología del desarrollo y de la educación. Vol. 1: Psicología del desarrollo. Madrid: UNED.

HOFFMAN, L., PARIS, S. e HALL, E. (1995): Psicología del desarrollo hoy. Vol. 1. Madrid: McGraw Hill (6ª Ed.)

MORALEDA, M. (1992): Psicología del desarrollo. Infancia, adolescencia, madurez y senectud. Barcelona: Boixareu Universitaria

PALACIOS, J.; MARCHESI, A. e COLL, C. (Comps.) (1990): Desarrollo psicológico y educación, I. Psicología evolutiva. Madrid: Alianza Psicológica.

PALACIOS, J.; MARCHESI, A. e COLL, C. (Comps.) (2002): Desarrollo psicológico y educación, I. Psicología evolutiva. Madrid: Alianza. Psicología y Educación. (2ªed.).

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías