Datos Identificativos 2012/13
Asignatura (*) Historia do ensino-aprendizaxe de linguas estranxeiras Código 652609912
Titulación
7 Mestrado Universitario en Profesorado de Educación Secundaria: Linguas Extranxeiras
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial Anual
Primeiro Obrigatoria 4
Idioma
Inglés
Prerrequisitos
Departamento Filoloxía Inglesa
Coordinación
Llanos Tojeiro, angela
Correo electrónico
angela.llanos@udc.es
Profesorado
Llanos Tojeiro, angela
Correo electrónico
angela.llanos@udc.es
Web
Descrición xeral Esta asignatura comprende los siguientes apartados
–Teorías de la adquisición de segundas lenguas
–evolución de los métodos de enseñanza del inglés como lengua extranjera
–estrategias de aprendizaje
–desarrollo de la gestión del aula



Competencias do título
Código Competencias da titulación
A3 Coñecer a historia e os desenvolvementos recentes das materias e as súas perspectivas para poder transmitir unha visión dinámica das mesmas.
A8 Fomentar un clima que facilite a aprendizaxe e poña en valor as achegas dos estudantes.
A9 Integrar a formación en comunicación audiovisual e multimedia no proceso de ensino-aprendizaxe.
A10 Coñecer estratexias e procedementos de avaliación e entender a avaliación como un procedemento de regulación da aprendizaxe e estímulo ao esforzo.
A11 Coñecer e aplicar propostas docentes innovadoras no ámbito da especialización cursada.
A13 Identificar os problemas relativos ao ensino e a aprendizaxe das materias da especialización e expor alternativas e solucións.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Al término del curso, el alumno deberá ser capaz de comprender las competencias necesarias implicadas en el aprendizaje de una lengua. AP3
CM3
CM6
Desarrollar materiales que promuevan determinadas competencias lingüísticas CM3
Fomentar un clima que facilite a aprendizaxe e poña en valor as achegas dos estudantes. AP8
Coñecer e aplicar propostas docentes innovadoras no ámbito da especialización cursada. AP11
Integrar a formación en comunicación audiovisual e multimedia no proceso de ensino-aprendizaxe. AP9
Coñecer estratexias e procedementos de avaliación e entender a avaliación como un procedemento de regulación da aprendizaxe e estímulo ao esforzo. AP10
Identificar os problemas relativos ao ensino e a aprendizaxe das materias da especialización e expor alternativas e solucións. AP13
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. CM4
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. CM7

Contidos
Temas Subtemas
Second Language Acquisition Theories

1 History
2 Comparisons with first language acquisition
3 Learner language
3.1 Item and system learning
3.2 Interlanguage
3.3 Sequences of acquisition
3.4 Variability
4 External factors
4.1 Input and interaction
4.2 Social aspects
5 Internal factors
5.1 Cognitive approaches
5.2 Sociocultural approaches
5.3 Linguistic approaches
6 Individual variation
6.1 Affective factors
7 In the classroom








Teaching Methodologies for ESL







1 Methodology
1.1 Approach, method and technique
1.2 Approach, design and procedure
2 Structural methods
2.1 Grammar-translation method
2.2 Audio-lingual method
3 Functional methods
3.1 The oral approach / situational language teaching
3.2 Directed practice
4 Interactive methods
4.1 The direct method
4.2 The series method
4.3 Communicative language teaching
4.4 Language immersion
4.5 Silent Way
4.6 Suggestopedia
4.7 Natural Approach
4.8 Total Physical Response
4.9 Teaching Proficiency through Reading and Storytelling
5 Learning by teaching (LdL)
6 Computer Assisted Language Learning (CALL)
7 ESL in the 21st century
7.1 The multimedia classroom
7.2 Internet, youtube, mySpace

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Aprendizaxe colaborativa 10 30 40
Estudo de casos 5 13 18
Análise de fontes documentais 5 10 15
Lecturas 5 10 15
Sesión maxistral 10 0 10
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Aprendizaxe colaborativa Trabajo en parejas o grupos reducidos para optimizar el aprendizaje.
Estudo de casos Casos prácticos sobre los usos de las distintas metodologías utilizadas en la enseñanza del inglés como segunda lengua.
Análise de fontes documentais Análisis críticos de textos de teorías de enseñanza y aprendizaje de las lenguas extranjeras.
Lecturas Lecturas de artículos y/o capítulos de libros sobre adquisición de senguna lengua y metodologías de enseñanza del inglés y debate.
Sesión maxistral Conferencias introductorias sobre los contenidos del temario.

Atención personalizada
Metodoloxías
Estudo de casos
Lecturas
Descrición
Los alumnos que necesiten atención personalizada serán atendidos en las horas de tutorías.

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Aprendizaxe colaborativa Participación en los trabajos en grupo y exposición de los mismos en el aula. 20
Estudo de casos Estudio de caso sobre métodos y teorías de enseñanza de lenguas extranjeras. 10
Análise de fontes documentais Análisis crítico de artículos sobre métodos y teorías de enseñanza de lenguas extranjeras. 10
Lecturas Lecturas sobre métodos y teorías de enseñanza de lenguas extranjeras y debates. 10
Sesión maxistral Los contenidos presentados en las sesiones magistrales s.erán evaluados en un examen al final del curso 50
 
Observacións avaliación
EVALUACIÓN

La evaluación consistirá en una prueba escrita sobre los contenidos teóricos tratados en el curso así como un trabajo de investigación en el que analizarán las características de un curso multimedia en soporte CD-ROM, ON LINE o en formato impreso. Se tendrá en cuenta la asistencia y participación en las clases teóricas (20%). Examen teórico (40%). Trabajo de investigación (30% trabajo - 10% presentación/entrevista oral).

Fontes de información
Bibliografía básica Atkinson, Dwight (2011). Alternative approaches to second language acquisition . New York: Routledge
Wrench, Jason (2009). Communication, Affect, & Learning in the Classroom. Acto, Tapestry Press
Littlewood, William (2002). Communicative Language Teaching. Cambridge, CUP
Lightbrown, Patsy (2011). How Languages are Learned. Oxford, OUP
Swan, Michael (2002). Learner English. Cambridge, CUP
Richards, Jack (2002). Methodology in Language Teaching. Cambridge, CUP
Shrum, Judith (2010). Teacher's Handbook. Boston, Heinle
James, Gill (2007). The Complete Guide to Learning a Language. Oxford, howtobooks
Allwright, Dick (2009). The Developing Language Learner. Basingstoke, Macmillan
Gass, Susan (2011). The Routledge handbook of second language acquisition. New York: Routledge
Kumaravadivelu, B (2008). Understanding Language Teaching. Mahwah, NJ, Eribaum
Nessel, Denise (2008). Using the Language Experience Approach with English Language Learners. Thousand Oaks, CA, Corwin Press

La lista de lecturas y fuentes documentales con los que trabajaremos durante el curso se entregará al comienzo del mismo.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Deseño curricular e didáctica da lingua estranxeira/652609921
Recursos. estratexias e materiais didácticos na aula de linguas estranxeiras/652609922
Metodoloxía do ensino-aprendizaxe da lingua estranxeira/652609923
Avaliación do ensino-aprendizaxe da lingua estranxeira/652609924
Proxectos de innovación e investigación educativa en linguas estranxeiras/652609E31

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías