Datos Identificativos 2012/13
Asignatura (*) Procesos cognitivos na discapacidade intelectual Código 652G01038
Titulación
Grao en Educación Infantil
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Cuarto Optativa 4.5
Idioma
Prerrequisitos
Departamento Psicoloxía Evolutiva e da Educación
Coordinación
Rodriguez Martinez, Susana
Correo electrónico
susana.rodriguez1@udc.es
Profesorado
Rodriguez Martinez, Susana
Correo electrónico
susana.rodriguez1@udc.es
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A1 Comprender os procesos educativos e de aprendizaxe no período de 0-6, no contexto familiar, social e escolar.
A7 Identificar dificultades de aprendizaxe, disfuncións cognitivas e as relacionadas coa atención.
A15 Coñecer os principios básicos dun desenvolvemento e comportamento saudables.
A16 Identificar trastornos no sono, a alimentación, o desenvolvemento psicomotor, a atención e a percepción auditiva e visual.
A18 Detectar carencias afectivas, alimenticias e de benestar que perturben o desenvolvemento físico e psíquico adecuado dos estudantes.
B1 Aprender a aprender.
B3 Aplicar un pensamento crítico, autocrítico, lóxico e creativo.
B5 Traballar de forma colaborativa.
B8 Capacidade de adaptación a situacións novidosas.
B9 Autonomía na aprendizaxe.
B10 Capacidade de análise e síntese.
B11 Capacidade de busca e manexo de información.
B12 Capacidade de organización e planificación.
B17 Capacidade para presentar, defender e debater ideas utilizando argumentos sólidos.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
A1
A7
A15
A16
A18
B1
B3
B5
B8
B9
B10
B11
B12
B17
C1
C6
C8

Contidos
Temas Subtemas
TEMA 1_ DISCAPACIDAD INTELECTUAL: CONCEPTO, CLASIFICACIÓN Y SISTEMAS DE APOYO 1.- DISCAPACIDAD, CALIDAD DE VIDA Y AUTODETERMINACIÓN
TEMA 2_ INTELIGENCIA Y DISCAPACIDAD INTELECTUAL
1.- ENFOQUE PSICOMÉTRICO EN EL ESTUDIO DE LA INTELEGENCIA
2.- INTELIGENCIAS MÚLTIPLES
3.- PERFILES COGNITIVOS DE LA INTELIGENCIA LÍMITE
TEMA 3_ ATENCIÓN Y MEMORIA EN LA DISCAPACIDAD INTELECTUAL
1.- DEFICIENCIA PERCEPTIVO-ATENCIONAL
2.- LIMITACIÓN DE LA MEMORIA OPERATIVA: TEORÍA DE LA CARGA COGNITIVA
3.- MLP Y DISCAPACIDAD
TEMA 4_ AUTORREGULACIÓN EN LA DISCAPACIDAD INTELECTUAL
1.-AREAS Y FASES DE LA AUTORREGULACIÓN
2.- DÉFICITS EN LA PLANIFICACIÓN COGNITIVA Y CONTEXTUAL
3.- DISFUNCIONES EN SUPERVISIÓN Y REVISIÓN COGNITIVO-COMPORTAMENTAL
TEMA 5_ MOTIVACIÓN E INTERACCIÓN SOCIAL EN LA DISCAPACIDAD INTELECTUAL 1.- DISTORSIONES EN LAS CREENCIAS AUTORREFERIDAS
2.- MECANISMOS DE AUTOPROTECCIÓN DE LA VALÍA
3.- INTERACCIÓN SOCIAL Y BIENESTAR EMOCIONAL
TEMA 6_ PROGRAMAS Y ESTRATEGIAS DE INTERVENCIÓN EDUCATIVA EN LA DISCAPACIDAD INTELECTUAL 1.- ENTRENAMIENTO COGNITIVO
2.- PROGRAMAS DE REHABILITACIÓN DE LAS FUNCIONES EJECUTIVAS

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Portafolios do alumno 0 25 25
Proba de resposta múltiple 2.5 0 2.5
Sesión maxistral 20 0 20
Análise de fontes documentais 0 22 22
Discusión dirixida 33 0 33
 
Atención personalizada 10 0 10
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Portafolios do alumno Archivo ordenado por temas que contiene los registros de las actividades de aprendizaje realizadas por el alumno
Proba de resposta múltiple Prueba objetiva con varias opciones de respuesta
Sesión maxistral Exposición oral con apoyo de medios audiovisuais y preguntas a los estudiantes
Análise de fontes documentais Actividades diseñadas para el análisis de fuentes bibliográficas propias de la temática
Discusión dirixida Discusión coordinada por el profesor

Atención personalizada
Metodoloxías
Discusión dirixida
Portafolios do alumno
Descrición
El profesor valorará periódicamente las actividades de aprendizaje realizadas por el estudiante.
El profesor presentará y ajustará cuestiones de diversa índole con objeto de facilitar la comprensión por parte del alumno.

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Portafolios do alumno Archivo ordenado por temas que contiene los registros de las actividades de aprendizaje realizadas por el alumno 60
Proba de resposta múltiple Prueba objetiva con con varias opciones de respuesta 40
 
Observacións avaliación

Para
aprobar es preciso que el alumno responda correctamente al menos al
60% de las cuestiones propuestas en la prueba de respuesta múltiple


Fontes de información
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Alós, F. J.; Lora, M. M. y Moriana, J. A. (2008). Transferencia en el aprendizaje de conducta verbal. Estudio de caso para un niño con comportamientos autistas. Acta Comportamentalia.
Tuchman, R.F.; Moshé, S.L.;Rapin, I. (2005). Trastornos del Neurodesarrollo y epilepsia. Revista de Neurología, 40, 3-10

Bibliografía complementaria


Recomendacións
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Materias que continúan o temario

Observacións


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