Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A1 |
Adquirir coñecementos, habilidades e actitudes en ética, fundamentalmente, epidemioloxía, estatística e outras materias que forman a persoa, ademais de aos profesionais, e afondar aos niveis do posgrao nos coñecementos de Autonomía Persoal e Calidade de Vida desde un modelo interdisciplinar de atención e rehabilitación integral ao paciente. |
A2 |
Adquirir coñecementos especializados para desenvolver con eficacia proxectos de investigación clínica relacionados cunha ampla serie de liñas de investigación, incluíndo as habilidades técnicas e de xestión necesarias para levar a cabo os proxectos. |
A4 |
Aumentar os coñecementos dende unha perspectiva rehabilitadora integral. |
B2 |
Fluidez e propiedade na comunicación científica oral e escrita nestes temas. |
B4 |
Capacidade de análise e síntese. |
B5 |
Habilidades para conseguir analizar información desde diferentes fontes. |
B7 |
Capacidade para aplicar a teoría á práctica. |
B10 |
Motivación. |
B13 |
Capacidade para aplicar o método científico para constatar a efectividade dos métodos de intervención, avaliar os métodos de traballo aplicados e divulgar os resultados. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Adquirir coñecementos sobre as bases da actividade física e o exercicio e a súa relación coa saúde. |
AM1 AM2
|
|
|
Adquirir coñecementos sobre a estrutura e función dos diferentes aparatos e sistemas corporais que interveñen na práctica da actividade física e do exercicio. |
AM1
|
|
|
Coñecer cales son as repercusións fisiolóxicas dunha axeitada práctica de exercicio e as lesións que se poden producir cunha mala práctica. |
AM1 AM4
|
|
|
Coñecer as liñas de investigación actuais no eido da actividade física e a saúde así como os programas de intervención. |
AM1 AM2 AM4
|
BM4 BM12
|
CM2 CM3
|
Coñecer e saber realizar sesións prácticas de diferentes tipos de adestramento (forza, flexibilidade, resistencia). |
AM1 AM4
|
BM6
|
|
Adquirir a capacidade de elaborar e expoñer un traballo en público. |
|
BM1 BM3 BM4 BM9
|
CM1 CM2 CM3 CM6 CM7 CM8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
CLASES TEÓRICAS
Tema 1.- Relación entre a actividade física e a saúde: estilos de vida saudables.
Tema 2.- Estrutura e función do sistema cardiovascular e o aparato respiratorio.
Tema 3.- O músculo esquelético: estrutura e función.
Tema 4.- A composición corporal.
Tema 5.- O quencemento: aspectos teóricos.
Temas 6.- A flexibilidade: bases anatómicas.
Tema 7.- A forza: bases para o adestramento da forza.
Tema 8.- Teoría do adestramento aeróbico.
Tema 9.- Ergonomía e ximnasia laboral.
|
CLASES PRÁCTICAS-SEMINARIOS
- Quencemento: aspectos prácticos.
- Flexibilidade: sesión práctica.
- Forza: sesión práctica.
- Resistencia: sesión práctica.
- Seminarios de discusión bibliográfica.
- Exposición pública dos traballos tutelados. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
10 |
0 |
10 |
Análise de fontes documentais |
6 |
0 |
6 |
Práctica de actividade física |
12 |
0 |
12 |
Lecturas |
0 |
20 |
20 |
Proba obxectiva |
2 |
10 |
12 |
Traballos tutelados |
2 |
12 |
14 |
|
Atención personalizada |
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Clases teóricas a todo o grupo de alumnos. |
Análise de fontes documentais |
Lectura e discusión de artigos de revistas que comprendan os aspectos mías relevantes das investigacións actuais no eido da actividade física en relación coa saúde. |
Práctica de actividade física |
Sesións prácticas de quencemento, exercicios de flexibilidade, e circuitos de forza e resistencia aeróbica. |
Lecturas |
Lecturas de capítulos recomendados de libros e revistas científicas, completada cunha busca bibliográfica do tema do traballo tutelado. |
Proba obxectiva |
Proba final consistente en responder a varias preguntas curtas referidas aos contidos teóricos da asignatura. |
Traballos tutelados |
Realización dun traballo tutelado no que o alumno/a deberá expoñer un tema de actividade física e saúde preferiblemente relacionado coa actividade laboral que desempeña o alumno/a ou que pensa desenvolver no futuro. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Reunión con cada alumno para a asignación de tema de traballo, deseño do mesmo e delimitación do estudo. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
Exame consistente en preguntas curtas de tódolos contidos teóricos e prácticos. |
50 |
Traballos tutelados |
Avaliación baseada na organización, relevancia, exposición pública e bibliografía actualizada do traballo. |
50 |
|
Observacións avaliación |
Será necesaria unha asistencia a un mínimo do 50% do total das sesións teóricas e prácticas da asignatura.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Carol West Suitor; Vivica I. Kraak (2007). Adequacy of Evidence for Physical Activity Guidelines Development: Workshop Summary.. National Academic Press
Paffenbarger R.S.; Blair S.N.; Lee, I. (2001). Ahistory of physical activity, cardiovascular health and longevity: the scientific contributions of Jeremy N Morris.. International Journal of Epidemiology 2001 30:1184-92
Klee, Andreas (2010). Movilidad y flexibilidad. Método práctico de estiramientos.. Editorial Paidotribo
Hardman, A.; Stensel D. (2009). Physical activity and health. New York. Routledge.
Aragonés Clemente, Mt; Casajús Mallen, Ja; Rodríguez Guisado, F.; Cabañas Armesilla, Md. (1993). Protocolo de medidas antropométricas. En: Manual de Cineantropometría. . Colección de Monografías de Medicina del Deporte Femede nº 3, pp 35-66 |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|