Datos Identificativos 2012/13
Asignatura (*) Coidados Básicos en Enfermaría Código 661G01006
Titulación
Grao en Enfermaría
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Galego
Prerrequisitos
Departamento
Coordinación
Correo electrónico
Profesorado
Conceiro Rua, Amalia
Correo electrónico
aconceiro@udc.es
Web
Descrición xeral Esta materia ten como finalidade capacitar aos estudantes na atención ás necesidades básicas das persoas.

Competencias do título
Código Competencias da titulación

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Describir a teoría das necesidades humanas de Maslow. A24
C8
Enumerar as catorce necesidades básicas segundo o enfoque de Virginia Henderson y describir os aspectos biosicosociais, culturais e espirituais de cada unha delas. A24
A37
B1
B3
B7
B16
C7
C8
Enumerar os once patróns funcionais de saúde de Margory Gordon e describir os seus aspectos biosicosociais, culturais e espirituais. A24
A37
B1
B3
B7
B16
C7
C8
Realizar valoracións seguindo o enfoque do modelo de V. Henderson e os patróns funcionais de saúde de M.Gordon. A24
A25
A37
B3
B4
B16
B24
Realizar a análise e a interpretación dos datos recollidos nas valoracións e identificar os problemas de saúde. A24
A25
A37
B1
B2
B3
B4
B5
B7
B8
B9
B12
B13
B16
B24
C4
C7
C8

Contidos
Temas Subtemas
A PROFESIÓN ENFERMEIRA. 1: Definición da enfermería.
1.2: Misión da enfermería.
1.3: Coidados de enfermería.
1.4: Funcións de enfermería
TEORÍA DAS NECESIDADES HUMANAS DE MASLOW.
NECESIDADES BÁSICAS SEGUNDO O MODELO DE VIRGINIA HENDERSON. TEMA 1. Introdución
TEMA 2. Necesidade de osixenación
TEMA 3. Necesidade de nutrición e de hidratación
TEMA 4. Necesidade de eliminación
TEMA 5. Necesidade de se mover e de manter unha boa postura
TEMA 6. Necesidade de descanso e soño
TEMA 7. Necesidade de usar prendas de vestir adecuadas
TEMA 8. Necesidade de termorregulación-
TEMA 9. Necesidade de hixiene e protección da pel
TEMA 10. Necesidade de evitar os perigos
TEMA 11. Necesidade de se comunicar
TEMA 12. Necesidade de vivir segundo as súas crenzas e valores
TEMA 13. Necesidade de traballar e de se realizar
TEMA 14. Necesidade de participar en actividades recreativas
TEMA 15. Necesidade de aprendizaxe
PATRÓNS FUCIONAIS DE SAÚDE DE MARGORY GORDON. TEMA 1. Introdución
TEMA 2. Percepción da saúde- mantemento da saúde
TEMA 3. Nutricional - metabólico
TEMA 4. Eliminación
TEMA 5. Actividade- exercicio
TEMA 6. Sono- descanso
TEMA 7. Cognitivo-perceptual
TEMA 8. Autopercepción- autoconcepto
TEMA 9. Rol- relacións
TEMA 10. Sexualidade- reproducción
TEMA 11. Adaptación- tolerancia ao estrés
TEMA 12. Valores- creencias
COIDADOS BÁSICOS NUN ENTORNO MULTICULTURAL

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Análise de fontes documentais 1 0 1
Lecturas 1 20 21
Sesión maxistral 20 30 50
Traballos tutelados 11 10 21
Estudo de casos 8 8 16
Proba mixta 2 38 40
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Análise de fontes documentais Actividade na que os estudantes mediante a análise de fragmentos de peliculas profundizan na valoración das necesidades das persoas.
Lecturas Lectura de artigos de revistas cientificas para profundizar nos contidos do programa.
Sesión maxistral Actividade na que o profesor expón de maneira oral e con medios audiovisuais contidos teóricos do programa e a orientación bibliográfica dos mesmos.
Traballos tutelados Actividade na que os estudantes de forma autónoma profundizan ou relacionan coñecementos expostos polo profesor
Estudo de casos Actividade na que os estudantes ante un caso concreto deben ser capaces de valorar as necesidades básicas, analizar os datos e identificar problemas de saúde.
Proba mixta Proba escrita con pregunta curta, tipo test e casos.

Atención personalizada
Metodoloxías
Estudo de casos
Proba mixta
Traballos tutelados
Descrición
A atención personalizada (titorías) relacionada coa proba mixta ten como finalidade atender as consultas do alumnado relacionadas co estudo e/ou temas vinculados coa materia. Farase de forma individualizada, ben de maneira presencial ou a través do correo electrónico.

A atención personalizada relacionada cos traballos tutelados e estudo de casos ten como finalidade orientar os estudantes na realización dos traballos. O seguimento farase de forma individual ou en pequenos grupos, ben de maneira presencial ou a través do correo electrónico.

Para as sesións de atención personalizada deberase pedir cita previamente personalmente ou por correo electrónico.

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Lecturas A avaliación das lecturas farase tendo en conta a exposición oral e a capacidade de síntese e de relación de conceptos. 30
Proba mixta A proba constará de preguntas curtas e tipo test, relacionadas con contidos teóricos, lecturas, estudio de casos e traballos tutelados.
Puntuará sobre un mínimo de 0 e un máximo de 10. A puntuación mínima para superar a proba será de 5.
50
Traballos tutelados A avaliación faranse tendo en conta os resultados das valoración, análise dos datos e identificación de problemas. 20
 
Observacións avaliación

La aplicación de los porcentajes correspondientes se realizará siempre y cuando el alumno tenga todas las pruebas superadas. 

En la prueba de ensayo será necesario tener aprobadas las partes teórica y práctica.

Para aprobar la prueba mista es necesario aprobar tanto el caso como la teoría

La asistencia a las clases grupales es obligatoria. Solo se permitirán 4 faltas de asistencia. Cada falta restará 0.25 puntos a la nota final. A partir de 4 faltas la materia se da por suspensa.


Fontes de información
Bibliografía básica SPECTOR R.E, MUÑOZ M.J. (2003). La cultura de la salud. Madrid: Pearson Educación
  • KOZIER B., ERB G. Fundamentos de Enfermería. Conceptos, proceso y práctica. 8ª ed. Madrid: Pearson Prentice Hall; 2008.
  • KOZIER B., ERB G.Técnicas de Enfermería Clínica. 4ª ed. Madrid: McGraw-Hill Interamericana; 2004.
  • POTTER P., PERRY A. Fundamentos de Enfermería. 5º ed. Madrid: Harcourt-Mosby; 2002.
  • LUIS RODRIGO M.T., Fernández Ferrrín C., Navarro Gómez M.V.: De la teoría a la práctica. El pensamiento enfermero del siglo XXI. 3ª ed. Barcelona: Masson; 2005

 REVISTAS DE ENFERMERÍA:

* ROL DE ENFERMERÍA

* INDEX DE ENFERMERÍA

* METAS DE ENFERMERÍA

* ENFERMERÍA CLÍNICA

* ENFERMERÍA CIENTÍFICA

* ENFERMERÍA GLOBAL

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Fundamentos da Enfermaría/661G01007
Estancias Clinicas I/661G01025
Estancias Clinicas II/661G01026
Enfermaría Clínica I/661G01034
Enfermaría Clínica II/661G01035

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Anatomía/661G01001
Fisioloxía I/661G01005

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías