Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Definir o concepto, marco legislativo, e funcions da atención primaria como o primeiro nivel da asistencia no sistema sanitario español, o rol da enfermaría e a participación das familias e a comunidade no coidado da sua saúde. |
A26
|
B1 B3
|
C1
|
Adquirir os coñecementos necesarios para valorar os hábitos e comportamentos individuais, de grupo ou da propia comunidade, relacionados cos diferentes procesos de saúde- enfermidade, para intervir en consecuencia e garantizar a saúde. |
A29 A30
|
B6
|
C4
|
Definir o concepto do traballo en equipo, os príncipios que determinan a estabilidade da sua estructura funcional e o rol que desempeña a enfermaría comunitaria como parte integrante do equipo multidisciplinar de saúde. |
A27
|
B1 B3
|
C1 C4
|
Promover a importancia da participación das persoas na toma de decisions relacionadas coa sua saúde. Autoresponsabilidade e participación comunitaria. |
A28 A29
|
B11 B13 B18 B20 B22 B24
|
C6 C7
|
Coñecer os determinantes da saúde no medioambiente no que viven, traballan e se relacionan as persoas e grupos da comunidade, e poder planificar as posibilidades de intervencións mediante o desarrollo de programas. |
A29
|
B12
|
C7
|
Planificar coidados nos diversos contextos comunitarios. |
A30
|
B9 B16
|
|
Comprender o proceso de comunicación e as metodoloxías maís axeitadas para mellorar a relación con pacientes, familias e grupos.
|
A33
|
B6 B8 B11 B16
|
C6 C7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
UNIDADE TEMÁTICA I.- Atención primaria de saúde. |
.-Concepto de saúde, saúde pública e enfermaría comunitaria.
.-Evolución do concepto de saúde.
.-Determinantes da saúde.
.-A Organización Mundial da Saúde e a Atención Primaria de saúde.
.-Conferencia de Alma-Ata.
.-Atención Primaria: contidos. |
UNIDADE TEMÁTICA II.- Atención primaria de saúde e saúde comunitaria. |
.-A comunidade e a saúde comunitaria.
.-Participación comunitaria.
.-Promoción da saúde e prevención da enfermidade.
.-Programas de saúde. |
UNIDADE TEMATICA III.- Enfermaría familiar e comunitaria. |
.-Metodoloxía de traballo da enfermaría comunitaria.
.-Oferta de servicios da enfermaría comunitaria.
.-Organización funcional dentro do equipo de saúde.
.-Consulta de enfermería.
.-Relación asistencial na consulta de enfermaria.
.-Entrevista clínica.
.-Familia e saúde familiar.
.-A familia como unidade básica de atención.
.-Atención domiciliaria. |
UNIDADE TEMÁTICA IV.- Equipo interdisciplinario de saúde. |
.-Concepto de equipo de saude.
.-Organización do traballo en equipo.
.-Profesionales da atención familiar e comunitaria: competencias e relacións con outros profesionais. |
UNIDADE TEMÁTICA V.- Atención de enfermaría a os problemas de saúde prevalentes na comunidade. |
.-Atención as persoas con enfermidade crónicas complexas e fraxiles.
.-Programas de saúde comunitarios.
|
UNIDADE TEMÁTICA VI.Educación para a saúde. |
.-Educación sanitaria:concepto e evolución.
.-Obxetivos da educación sanitaria.
.-Axentes da educación sanitaria.
.-Campos da educación sanitaria.
.-Métodos da educación sanitaria. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Aprendizaxe colaborativa |
14 |
17 |
31 |
Proba obxectiva |
2 |
21 |
23 |
Lecturas |
0 |
7 |
7 |
Traballos tutelados |
0 |
12 |
12 |
Sesión maxistral |
28 |
48 |
76 |
|
Atención personalizada |
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Aprendizaxe colaborativa |
Conxunto de procedementos de ensino-aprendizaxe guiados de forma presencial e/ou apoiados con tecnoloxías da información e as comunicacións, que se basean na organización da clase en pequenos grupos nos que o alumnado traballa conxuntamente na resolución de tarefas asignadas polo profesorado para optimizar a súa propia aprendizaxe e a dos outros membros do grupo |
Proba obxectiva |
Proba ecrita tipo test. |
Lecturas |
Son un conxunto de textos e documentación escrita que se recolleron e editaron como fonte de profundización nos contidos traballados. |
Traballos tutelados |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
|
Sesión maxistral |
Actividade na que o profesor expón de maneira oral e con medios audiovisuais contidos teóricos do programa e a orientación bibliografica dos mesmos. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Proba obxectiva |
|
Descrición |
A atención personalizado relacionada coa proba mixta ten como finalidade atender as consultas do alumnado relacionadas co estudo e/ou temas vinculados coa materia. Farase de forma individualizada, ben de maneira presencial ou a través do correo electrónico.
A atención personalizada relacionada cos traballos tutelados ten como finalidade orientar os estudantes na realización dos traballos. O seguimento farase de forma individual ou en pequenos grupos, ben de maneira presencial ou a través do correo electrónico. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A asistencia e participación na aula através dos grupos de traballo será obligatoria.
Puntuará sobre un mínimo de 0 e un máximo de 10, Suporá un 20% da calificación final.
Para a evaluación dos traballos seguiranse criterios de calidade sobre: presentación, estructura, contidos, bibliografía e exposición oral. |
20 |
Proba obxectiva |
A proba constará de 50 preguntas tipo test, relacionadas con contidos teóricos, lecturas e con contidos da materia dos traballos tutelados. A puntuación mínima para superar a proba será de 75% das respostas correctas. A porcentaxe sobre a puntuación total será do 80%. |
80 |
|
Observacións avaliación |
Para poder aprobar a materia e necesario ter aprobado os dous bloques. A asistencia as clases de grupo e obrigatoria. solo se permiten 3 faltas de asistencia; cada falta restará 0,25 da nota final. A parti de 3 faltas a materia estará suspensa.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
ROL DE ENFERMERIA (,). ,. ,
ENFERMERÍA CLÍNICA (,). ,. ,
MARTÍN ZURRO A, JODAR SOLA G. (2011). ATENCIÓN FAMILIAR Y SALUD COMUNITARIA: Conceptos y materiales para docentes y estudiantes.. BARCELONA:ELSEVIER
MARTÍN ZURRO A, CANO PEREZ JF. (2008). ATENCIÓN PRIMARIA. CONCEPTOS, ORGANIZACIÓN Y PRÁCTICA CLÍNICA. SEXTA EDICIÓN.. BARCELONA: ELSEVIER.
SALLERAS SANMARTÍ L. (1985). EDUCACIÓN SANITARIA: PRINCIPIOS, MÉTODOS Y APLICACIONES.. MADRID: DÍAZ DE SANTOS.
CAJA LÓPEZ C, LÓPEZ PISA RM. (1993). ENFERMERÍA COMUNITARIA III. BARCELONA: EDICIONES CIENTÍFICAS Y TÉCNICAS.
SÁNCHEZ MORENO A. (2000). ENFERMERÍA COMUNITARIA III. ACTUACIÓN EN ENFERMERÍA COMUNITARIA. LOS SISTEMAS Y PROGRAMAS DE SALUD.. MADRID: MACGRW-HILL. INTERAMERICANA.
FRÍAS OSUNA A. (2000). ENFERMERÍA COMUNITARIA.. BARCELONA: MASSÓN.
ASTHON J, SYMOURH. (1990). LA NUEVA SALUD PÚBLICA.. BARCELONA: MASSÓNS.
PRITCHARD P. (1981). MANUAL DE ATENCIÓN PRIMARIA DE SALUD. SU NATURALEZA Y ORGANIZACIÓN.. MADRID: DÍAZ DE SANTOS.
LOZANO ALONSO R. (2012). MANUAL DE ENFERMERÍA FAMILIAR Y COMUNITARIA.. CTO EDITORIAL
GARCIA RODRIGUEZ MA, GARCÍA QUINTANS A. (2002). MANUAL DE PROCEDEMENTOS DE ATENCIÓN PRIMARIA: PERSOAL DE ENFERMARÍA.. SANTIAGO DE COMPOSTELA: CONSELLERÍA DE SANIDADE.
SANCHEZ GARCIA AM, MERELLES TORMO T, APARICIO RAMÓN V. (2003). SALUD PÚBLICA Y ENFERMERÍA COMUNITARIA.. MADRID: MCGRAW-HILL/INTERAMERICANA. |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Estancias Clínicas IV/661G01028 | Practicum/661G01032 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Enfermaría clínica III/661G01017 | Enfermaría Xerontolóxica/661G01020 | Xestión dos servizos da Enfermaría/661G01021 |
|
Materias que continúan o temario |
Bioloxía/661G01002 | Coidados Básicos en Enfermaría/661G01006 | Fundamentos da Enfermaría/661G01007 | Nutrición/661G01009 | Farmacoloxía/661G01011 | Enfermaría Comunitaria I/661G01014 | Enfermaría da Saúde Mental/661G01015 | Ética profesional, marco legal e filosofía do coidado/661G01016 | Estancias Clinicas I/661G01025 | Enfermaría Clínica I/661G01034 | Enfermaría Clínica II/661G01035 |
|
|