Datos Identificativos 2012/13
Asignatura (*) Estancias Clínicas VI Código 661G01030
Titulación
Grao en Enfermaría
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Cuarto Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Galego
Prerrequisitos Ter superadas as Estancias Clínicas I, II, III para poder cursar esta materia
Departamento Ciencias da Saúde
Coordinación
Mendez Pazos, Maria Carmen
Correo electrónico
carmen.mendez.pazos@udc.es
Profesorado
Mendez Pazos, Maria Carmen
Correo electrónico
carmen.mendez.pazos@udc.es
Web
Descrición xeral Son Estancias Clínicas que corresponden ó nivel intermedio da aprendizaxe práctico clinica que teñen como finalidade integrar os coñecementos e habilidades adquiridas que lles permitan entender, comprender , diagnósticar e participar no deseño e desenvolvemento dun plano de coidados nas muller durante o seu ciclo reprodutivo e en diferentes situacións de saúde e desenvolver habilidades de comunicación efectiva cas mulleres, familias e equipo.

Competencias do título
Código Competencias da titulación

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Demostrar la capacidad de colaborar con un equipo asistencial sanitario e sociosanitario de atención a muller xestante, no proceso de parto e posparto, de acordo a dimensión e os límites da competencia enfermeira, mantendo os principios e valores éticos. A61
B1
B3
B5
B6
B7
B8
B9
B10
B11
B12
B13
B14
B15
B16
B19
B20
B22
B24
C1
C3
C4
C7
Demostrar capacidad para comunicarse de maneira efectiva coas mulleres e as súas familias. A61
B7
B9
B10
B11
B13
B14
B15
B16
B22
B24
C1
C3
C4
C7
Aplicar el proceso de atención de enfermería: - Valorar, recoñecer e documentar e documentar, de maneira obxectiva, as necesidades básicas da muller durante o proceso de xestación parto e posparto - Identificar os diagnósticos de enfermaría relacionados coas necesidades básicas da muller. - Planificar, priorizar e organizar os coidados dos problemas identificados, evaluando a efectividade do plano de coidados. - Demostrar coñecementos e habilidades habilidades técnicas necesarias para efectuar as actividades e procedementos dos coidados de enfermaría, garantindo a seguridade da muller. A61
B1
B3
B5
B6
B7
B8
B9
B10
B11
B12
B13
B14
B15
B16
B19
B20
B22
B24
C1
C3
C4
C7
Realizar os coidados de enfermaría baseándose nos principios dunha práctica reflexiva e na evidencia científica. A61
B1
B3
B5
B6
B8
B9
B11
B12
B13
B16
B24
C1
C3
C4
C7
Utilizar os sistemas de registro e comunicación dos centros asistenciais. A61
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B11
B12
B13
B15
B16
B24
C1
C3
C4

Contidos
Temas Subtemas
Prácticas clínicas tuteladas, realizadas en unidades de coidado a muller durante o proceso de xestación, parto e posparto. Permiten ó estudante integrar os coñecementos teóricos e habilidades adquiridas, e comprender, diagnosticar os problemas de saúde, diseñar un plano de coidados e desenvolvelo tendo en conta a situación de saúde da muller.

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Prácticas clínicas 120 10 130
Solución de problemas 2 16 18
Actividades iniciais 1 0 1
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Prácticas clínicas Proceso instruccional que ten lugar en institucións sanitarias nas que os estudantes observan e participan nas actividades clínicas, co fin de proporcionarlles as oportunidades que supoñan a aplicación de feitos, teorías e principios relacionados coa práctica enfermeira. O proceso de aprendizaxe nesta materia baséase na realización dun rotatorio de prácticas nunha unidade de atención a muller no proceso de xestación, parto e posparto.
Solución de problemas Actividade encamiñada a promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes na que éstes seleccionan unha situación clínica concreta co fin de valorar, identificar e planificar os problemas de saúde que será exposta verbalmente, aos outros estudantes e ó profesor.
Actividades iniciais Actividades que se leva a cabo antes do inicio das prácticas clínicas no entorno hospitalario. Realizarase unha sesión na aula na que se especificarán tódolos aspectos necesarios para o correcto desenvolvemento da materia.

Atención personalizada
Metodoloxías
Prácticas clínicas
Solución de problemas
Descrición
A atención personalizada relacionada coas Prácticas clínicas ten como finalidade atender as consultas dos estudantes relacionadas co seguimento e avaliación dos coñecementos, actitudes, valores e habilidades que o estudante deben acadar. Farase de forma individualizada, ben de xeito presencial, ou a través do correo electrónico.

A atención personalizada relacionada coa Solución de problemas ten como finalidade orientar ós estudantes na realización e presentación das situacións clínicas. O seguimento farase de forma individual ou en pequenos grupos, ben de maneira presencial, ou a través do correo electrónico.

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Prácticas clínicas Realizarase unha avaliación continuada a través dos criterios ou indicadores establecidos para a valoración das competencias. A asistencia é obrigatoria. 50
Solución de problemas Criterios de avaliación:
1. Asistencia obrigatoria.
2. Presentación e estructura: ata 2 puntos.
3. Claridade na redacción: ata 2 puntos.
4. Capacidade de análise e síntese: ata 2 puntos.
5. Capacidade crítica e aportación persoal: ata 4 puntos.
50
 
Observacións avaliación


Dado que a asistencia ás prácticas clínicas é obrigatoria, as ausencias deberán xustificarse de acordo a normativa xeral do Centro relativa as Estancias Clínicas. Éstas serán recuperadas ó remate dos rotatorios establecidos, e antes da data de peche das actas. As faltas non xustificadas serán valoradas segundo o especificado na normativa xeral do Centro.


 


As datas e os horarios nos que cada estudante realizará as prácticas clínicas publicarase no taboleiro da Escola antes do inicio das mesmas.


 


 


 


Fontes de información
Bibliografía básica

A bibliografía especificada na materia de Enfermaria Materno- Infantil correspondente a Enfermaria Maternal.

  • NANDA internacional. Diagnósticos Enfermeros: Definiciones y Clasificación: 2009-2011. Madrid: Elsevier; 2010.
  • Moorhead S, Johnson M, Maas ML, Swanson E. Clasificación de resultados de enfermería (NOC). 4ª ed. Barcelona: Elsevier; 2009.
  • Bulechek GM, Butcher HK, McCloskey Dochterman J. Clasificación de Intervenciones de Enfermería (NIC). 5ª ed. Barcelona: Elsevier; 2009.
  • NANDA Internacional. Razonamiento crítico para alcanzar resultados de salud positivos. Barcelona: Elsevier; 2011.
  • Complexo Hospitalario Universitario Juan Canalejo. Planes de Cuidados. Coruña; 2002.
  • Complexo Hospitalario Universitario A Coruña (CHUAC) . Manual de Procedimientos de Enfermeria do Complexo Hospitalario Universitario de A Coruña; 2008.

 

  • Fisterra

http://www.fisterra.com/

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Practicum/661G01032

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Estancias Clínicas IV/661G01028
Estancias Clínicas VII/661G01031

Materias que continúan o temario
Anatomía/661G01001
Sistemas da información e comunicación en ciencias da saúde/661G01004
Fisioloxía I/661G01005
Coidados Básicos en Enfermaría/661G01006
Fundamentos da Enfermaría/661G01007
Bases para a interpretación do coñecemento científico/661G01008
Nutrición/661G01009
Fisioloxía II/661G01010
Farmacoloxía/661G01011
Ética profesional, marco legal e filosofía do coidado/661G01016
Enfermaría materno-infantil/661G01018

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías