Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Demostrar capacidade de colaborar co equipo asistencial sanitario e sociosanitario de atención ó neno nas diferentes etapas do desenvolvemento, recoñecendo os límites da competencia enfermeira e mantendo os principios e valores éticos. |
A61
|
B1 B3 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B19 B20 B22 B24
|
C1 C3 C4 C7
|
Demostrar capacidade para comunicarse de maneira efectiva co neno e coa súa familia. |
A61
|
B7 B9 B10 B11 B13 B14 B15 B16 B22 B24
|
C1 C3 C4 C7
|
Aplicar o proceso de atención de enfermaría: - demostrar capacidade para valorar, recoñecer e documentar, de maneira obxectiva, as necesidades básicas do neno durante a hospitalización, - identificar os diagnósticos de enfermaría relacionados coas necesidades básicas do neno e da súa familia. - Planificar, priorizar e organizar os coidados dos problemas identificados, evaluando a efectividade do plano de coidados. - demostrar coñecementos e habilidades técnicas necesarias para efectuar as actividades e procedementos dos coidados de enfermaría, garantindo a seguridade do neno. |
A61
|
B1 B3 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B19 B20 B22 B24
|
C1 C3 C4 C7
|
Realizar os coidados de enfermaría baseándose nos principios dunha práctica reflexiva e na evidencia científica. |
A61
|
B1 B3 B5 B6 B8 B9 B11 B12 B13 B16 B24
|
C1 C3 C4 C7
|
Utilizar os sistemas de rexistro e comunicación das unidades de coidado infantil. |
A61
|
B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B11 B12 B13 B15 B16 B24
|
C1 C3 C4
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Prácticas clínicas tuteladas, realizadas en unidades de coidado infantil hospitalario. |
Permiten ó estudante integrar os coñecementos teóricos e habilidades adquiridas, e comprender, diagnosticar os problemas de saúde, diseñar un plano de coidados e desenvolvelo tendo en conta a situación de saúde do neno e o seu nivel de desenvolvemento. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
1 |
0 |
1 |
Prácticas clínicas |
104 |
15 |
119 |
Solución de problemas |
0 |
26 |
26 |
Presentación oral |
3 |
0 |
3 |
|
Atención personalizada |
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
Actividades que se levan a cabo antes de iniciar as prácticas clínicas no entorno hospitalario. Realizarase unha sesión na aula na que se especificarán tódolos aspectos precisos para o correcto desenvolvemento da materia, así coma o sistema de avaliación. |
Prácticas clínicas |
Actividade formativa que conleva un contacto coa realidade profesional, facendo posible a observación e comprensión da relación entre a teoría e a práctica, así coma a progresiva participación nas actividades propias da profesión enfermeira na área infantil. O proceso de aprendizaxe nesta materia baséase na realización dun rotatorio nunha unidade pediátrica. |
Solución de problemas |
Actividade encamiñada a promover a aprendizaxe autónoma do estudante. Consiste na selección dunha situación clínica concreta para a súa abordaxe e resolución con metodoloxía enfermeira. |
Presentación oral |
Actividade na que o estudante expón verbalmente, ós outros estudantes e ó profesor, a resolución da situación clínica seleccionada. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Solución de problemas |
Prácticas clínicas |
|
Descrición |
A atención personalizada relacionada coas Prácticas clínicas ten como finalidade atender as consultas dos estudantes relacionadas co seguimento e avaliación dos coñecementos, actitudes, valores e habilidades que o estudante debe acadar. Farase de forma individualizada, ben de xeito presencial, ou a través do correo electrónico.
A atención personalizada relacionada coa Solución de problemas ten como finalidade orientar ós estudantes na realización e presentación das situacións clínicas. O seguimento farase de forma individual ou en pequenos grupos, ben de maneira presencial, ou a través do correo electrónico.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Solución de problemas |
Criterios de avaliación: 1. Asistencia obrigatoria. 2. Presentación e estructura: ata 2 puntos. 3. Claridade na redacción: ata 2 puntos. 4. Capacidade de análise e síntese: ata 2 puntos. 5. Capacidade crítica e aportación persoal: ata 4 puntos. |
45 |
Prácticas clínicas |
A asistencia ás prácticas clínicas será obrigatoria. Realizarase unha avaliación continuada baseada na adquisición de competencias a través dos criterios ou indicadores establecidos. |
50 |
Presentación oral |
O plano de coidados realizado durante o rotatorio presentarase obrigatoriamente de xeito oral e empregando apoio audiovisual.
Criterios de avaliación: 1. Emprega terminoloxía científica. 2. Adáptase ó tempo establecido. 3. Exprésase verbalmente con fluidez. 4. Utiliza os recursos tecnolóxicos ó seu alcance para a exposición. 5. Demostra actitude de escoita e respeto polas aportacións dos outros estudantes. |
5 |
|
Observacións avaliación |
Dado que a asistencia ás prácticas clínicas é obrigatoria, as ausencias deberán xustificarse de acordo a normativa xeral do Centro relativa as Estancias Clínicas. Éstas serán recuperadas ó remate dos rotatorios establecidos, e antes da data de peche das actas. As faltas non xustificadas serán valoradas segundo o especificado na normativa xeral do Centro.
As datas e os horarios nos que cada estudante realizará as prácticas clínicas publicarase no taboleiro da Escola antes do inicio das mesmas.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
- Aguilar Cordero MJ. Tratado de enfermería infantil. Cuidados pediátricos. Madrid: Elsevier Science; 2008.
- Chaure López I, Inarejos García M. Enfermería Pediátrica. Barcelona: Elsevier Masson; 2007.
- Ruiz González MD, Martínez Barellas MR, González Carrión P. Enfermería del niño y el adolescente. 2ª ed. Madrid: Difusión Avances de Enfermería; 2009.
- González Villanueva P. Enfermería de la infancia y la adolescencia. Madrid: Centro de Estudios Ramón Areces; 2011.
- Gómez García CI, Díaz Gómez M, Ruiz García MJ. Enfermería de la infancia y la adolescencia. Madrid: McGraw-Hill Interamericana; 2001.
- Morales Gil IM, García Piñero JM. Guía de intervención rápida en Enfermería Pediátrica. Madrid: DAE; 2003.
- NANDA internacional. Diagnósticos Enfermeros: Definiciones y Clasificación: 2009-2011. Madrid: Elsevier; 2010.
- Moorhead S, Johnson M, Maas ML, Swanson E. Clasificación de resultados de enfermería (NOC). 4ª ed. Barcelona: Elsevier; 2009.
- Bulechek GM, Butcher HK, McCloskey Dochterman J. Clasificación de Intervenciones de Enfermería (NIC). 5ª ed. Barcelona: Elsevier; 2009.
- NANDA Internacional. Razonamiento crítico para alcanzar resultados de salud positivos. Barcelona: Elsevier; 2011.
- Complexo Hospitalario Universitario Juan Canalejo. Planes de Cuidados. A Coruña; 2002.
- Complexo Hospitalario Universitario A Coruña (CHUAC) . Manual de Procedimientos de Enfermeria do Complexo Hospitalario Universitario de A Coruña; 2008.
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Practicum/661G01032 | Proxecto fin de grao/661G01033 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Estancias Clínicas VI/661G01030 |
|
Materias que continúan o temario |
Anatomía/661G01001 | Bioloxía/661G01002 | Psicoloxía/661G01003 | Fisioloxía I/661G01005 | Coidados Básicos en Enfermaría/661G01006 | Fundamentos da Enfermaría/661G01007 | Nutrición/661G01009 | Fisioloxía II/661G01010 | Farmacoloxía/661G01011 | Enfermaría Clínica (I y II)/661G01012 | Situacións de risco para a saúde /661G01013 | Enfermaría Comunitaria I/661G01014 | Enfermaría da Saúde Mental/661G01015 | Ética profesional, marco legal e filosofía do coidado/661G01016 | Enfermaría materno-infantil/661G01018 | Enfermaría Comunitaria II/661G01019 | Estancias Clinicas I/661G01025 | Estancias Clinicas II/661G01026 | Estancias Clínicas III/661G01027 |
|
|