Datos Identificativos 2012/13
Asignatura (*) Proxecto fin de grao Código 661G01033
Titulación
Grao en Enfermaría
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Cuarto Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Galego
Prerrequisitos Ter superados 180 créditos, incluídos todos os da primeira metade do plano de estudos para poder matricularse.Para a defensa e avaliación ter superados o resto dos créditos do Titulo.
Departamento
Coordinación
Pita Vizoso, Rosa
Correo electrónico
rosapita@udc.es
Profesorado
Pita Vizoso, Rosa
Correo electrónico
rosapita@udc.es
Web
Descrición xeral O traballo fin de grao consiste na realización por parte do alumnado dun traballo individual tutelado no que se apliquen e desenvolvan os coñecementos e habilidades adquiridos durante o periodo de docencia do Grao en Enfermaría. O traballo de Fin de Grao pretende posibilitar a preparación para o exercicio profesional e para a iniciación científica

Competencias do título
Código Competencias da titulación

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Capacidade para integrar os coñecementos, habilidades e actitudes adquiridas A61
B1
B3
B4
B6
B8
B9
B12
B13
C3
C4
C5
C8
Capacidade para utilizar as mellores evidencias científicas dispoñibles nos coidados de Enfermaría A10
A18
A19
A20
A31
A32
A61
B3
B4
B8
B11
B12
B21
C2
C3
C6
C8
Capacidade para contribuir a investigación nos coidados de Enfermaría e de saúde xeral A10
A18
A19
A20
A31
A32
B1
B3
B6
B8
B9
C2
C3
C8
Capacidade para profundizar nas temáticas de interese. A10
A18
A19
A20
A31
A32
A58
A61
B1
B3
B4
B6
B8
B9
B10
B11
B12
B19
B21
B22
C4
C5
C7
C8
Capacidade para formular, deseñar e xestionar proxectos A10
A14
A18
A19
A20
A31
A32
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B11
B12
B13
B17
B19
C1
C2
C7
C8
Capacidade para transmitir información, propostas, ideas, problemas e solicións a un público especializado. B1
B3
B4
B6
B7
B8
B9
B11
B12
B17
B19
B21
C1
C2
C3
C6
C7
C8

Contidos
Temas Subtemas
O traballo de fin de grao tratará fundamentalmente acerca de temas e aspectos da profesión enfermeíra. Tratase dun proceso individual donde o estudante deberá optar entre os campos temáticos seguintes para desenvolver os seus estudos:

Bloque I: Práctica profesional, ética e legal
Bloque II: Educación e Bases teóricas e metodolóxicas da Enfermaría
Bloque III: Prestación e Xestión de coidados de Enfermaría nos distintos ámbitos da práctica
Bloque IV: Comunicación terapéutica e relacións interpersoais
Bloque I
- Ética e práctica profesional
- Aspectos legais da práctica profesional

Bloque II
- Educación para a saúde
- Bases teóricas e metodolóxicas da Enfermaría

Bloque III
- Prestación e Xestión de coidados de Enfermaría no
ámbito hospitalario
- Prestación e Xestión de coidados de Enfermaría no
ámbito comunitario
- Prestación e Xestión de coidados de Enfermaría no
ámbito sociosanitario

Bloque IV
- Comunicación terápeutica
- Relacions interpersoais.
- Relación de axuda

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Actividades iniciais 1 0 1
Investigación (Proxecto de investigación) 0 130 130
Presentación oral 1 10 11
 
Atención personalizada 8 0 8
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Actividades iniciais Actividade que se levan a cabo o inicio do periodo lectivo consistente unha sesión na que se especifican tódolos aspectos necesarios para o correcto desenvolvemento da materia.
Investigación (Proxecto de investigación) Proceso de ensinanza orientado á aprendizaxe dos estudantes mediante a realización de actividades de carácter práctico a través das que se propoñen situacións que requiren ao estudante identificar un problema obxecto de estudo, formulalo con precisión, desenvolver os procedementos pertinentes, interpretar os resultados e sacar as conclusións oportunas do traballo realizado.
Os estudantes poderán elixir entre os seguintes tipos de traballos:

• Traballo de revisión.
Permite aos estudantes identificar, analizar e sintetizar os resultados procedentes de diferentes estudos para determinar o coñecemento actual sobre dun tema, área ou problema.

• Deseño proxecto de investigación.
Permite aos estudantes realizar o deseño dun estudo co obxectivo de definir coidadosamente cada unha das partes que debe conter un traballo científico.

• Traballos de investigación.
Permite aos estudantes explorar, describir e analizar fenómenos relacionados coa actividade profesional.

• Estudio de caso.
Permite aos estudantes realizar a análise minuciosa dun caso para comprender en profundidade o problema de estudo.
Presentación oral Consistirá na exposición oral dos aspectos mais relevantes do traballo realizado durante un tempo máximo de 10 minutos, poderá axudarse dos medios informáticos e audiovisuais que estime pertinentes. A exposición oral será en galego ou castelán.
Con posterioridade terá que atender as preguntas, as aclaracións, os comentarios e as suxestións que puideren formularlle os membros do tribunal de avaliación.


Atención personalizada
Metodoloxías
Investigación (Proxecto de investigación)
Descrición
A atención personalizada relacionada ten como finalidade orientar os estudantes no desenvolvemento e planificación do traballo. O seguimento farase de forma individual ou en pequenos grupos, ben de maneira presencial ou a través do correo electrónico.

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Investigación (Proxecto de investigación) Na avaliación teranse en conta os seguintes criterios:
- Orixinalidade
- Obxectivos/ Competencias
- Estructura e Metodoloxía
- Relevancia
85
Presentación oral Na avaliación teranse en conta os seguintes criterios:
- Capacidade de Síntesis
- Dominio do contido
- Calidade da presentación
- Uso adecuado dos recursos audiovisuais
15
 
Observacións avaliación

Para a cualificación final establecerase a media aritmética das cualificacións asignadas ao TFG por cada un dos membros do tribunal.


No caso de que o/a estudante obter a cualificación de suspenso, o tribunal faralle chegar un informe coas recomendacións oprtunas para a mellora do traballo.





 


Fontes de información
Bibliografía básica Polit D, Hungler B (2000). Investigación científica en ciencias de la salud. Mexico: Mc Graw- Hill/Interamericana
Mercado FJ, Gastaldo D, Calderon C (2002). Investigación cualitativa en salud en Iberoamerica. Métodos, análisis, ética. . Guadalajara(Mexico): Universidad de Guadalajara
Burns N, Grove S (2004). Investigación en Enfermería. Madrid: Elsevier
Cabrero J, Richart M, (2001). Investigar en enfermería. concepto y estado actual de la investigación en enfermería. Alicante: Publicaciones de la Universidad de Alicante
Burgos R et al. (1998). Metodología de investigación y escritura científica en clínica. Granada: Escuela Andaluza de Salud Pública
Corbeta P. (2003). Metodología y técnicas de investigación social. Madrid:McGraw-Hill/ Interamericana
Argimón Pallas JM, Jimenez Villa J. (2000). Métodos de investigación clínica y epidemiológica. Madrid:Harcourt
Argimón Pallas JM, Jiménez Villa J. (2000). Métodos de investigación clínica y epidemiológica. . Madrid:Harcourt
Mercado FJ, Gastaldo D, Calderon C (2002). Paradigmas y diseños de la investigación cualitativa en salud. Una antología iberoamericana.. Guadalajara(Mexico): Universidad de Guadalajara

Considerase bibliografia recomendada a especificada nas seguintes materias: Sistemas de información e comunicación en ciencias da saúde, Bases para a interpretación do coñecemento científico, Enfermaría Comunitaria e Ética profesional, marco legal e filosoía do coidado.

Bibliteca Virtual en Salud

http://bvs.isciii.es/E/index.php

Excelencia Clínica

http://www.excelenciaclinica.net/

Fisterra

http://www.fisterra.com/

Centro colaborador español del Instituto Joanna Briggs

http://es.jbiconnect.org/

Guía Salud

http://www.guiasalud.es/home.asp

Universidade de A Coruña. Bibliteca

http://www.udc.es/biblioteca/galego/index.htm

Cochrane Library

http://www.cochrane.es

Cuiden

http://www.index-f.com

Cuidatge

http://teledoc.urv.es/cuidatge/

Medline

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/PubMed

Scielo España

http://wwwscielo.isciii.es/scielo.php

CINAHL

http://www.cinahl.com

Enfispo

http://alfama.sim.ucm.es/isishtm/enfispo.asp

Trip Database

http://www.tripdatabase.com/

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Practicum/661G01032

Materias que continúan o temario

Observacións

A UDC e a memoria do titulo establecen que o estudantado pode matricularse no TFG unha vez se tiver constancia fidedigna de que superou cando menos un total de 180 créditos, incluídos todos os da primeira metade do plan de estudos. Para a defensa e avaliación do TFG o estudantado debe ter superados o resto dos créditos do Titulo



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías