Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A34 |
Coñecer as alteracións de saúde do adulto, identificando as manifestacións que aparecen nas distintas fases. |
A35 |
Identificar as necesidades de coidado derivadas dos problemas de saúde. |
A36 |
Analizar os datos recollidos na valoración, priorizar os problemas do paciente adulto, establecer e executar o plan de coidados e realizar a súa avaliación. |
A37 |
Realizar as técnicas e procedementos de coidados de enfermaría, establecendo unha relación terapéutica cos enfermos e familiares. |
A38 |
Seleccionar as intervencións encamiñadas a tratar ou previr os problemas derivados das desviacións de saúde. |
A39 |
Ter unha actitude cooperativa cos diferentes membros do equipo. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B4 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B5 |
Traballar de forma colaborativa nun equipo interdisciplinar. |
B6 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B7 |
Comunicarse de maneira efectiva en un entorno de traballo. |
B8 |
Capacidade de análise e sínteses. |
B9 |
Capacidade de aplicar os coñecementos na práctica. |
B11 |
Capacidade e habilidade de xestión da información. |
B12 |
Capacidade para organizar e planificar. |
B13 |
Toma de decisións. |
B15 |
Capacidade para comunicarse con persoas non expertas na materia. |
B16 |
Coñecer e apreciar a diversidade e a multiculturalidade. |
B19 |
Coñecementos de informática relativos ao ambiente de estudio. |
B24 |
Fomentar e aplicar os dereitos fundamentais e a igualdade entre homes e mulleres. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Comprender e identificar as alteracións de saúde da persoa adulta: identificando os factores que inflúen, os mecanismos fisiopatolóxicos, as manifestacións que aparecen nas súas distintas fases, os métodos diagnósticos e os tratamentos médicos e cirúrxicos específicos. |
A34
|
B1 B2 B3 B4 B8 B9
|
C1 C3
|
Comprender e identificar as necesidades de coidado en persoas adultas con problemas de saúde, tratamentos, probas diagnósticas e procedementos terapéuticos. |
A34 A35
|
B1 B3 B4 B5 B6 B8 B9 B11 B15 B16 B24
|
C1 C3 C4
|
Identificar e priorizar os diagnósticos de enfermaría e complicacións potenciais en persoas adultas con problemas de saúde, tratamentos, probas diagnósticas e procedementos terapéuticos. |
A34 A35 A36
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B8 B9 B11 B13 B15 B16 B24
|
C1 C3 C4 C6 C8
|
Planificar coidados de enfermaría en persoas adultas con problemas de saúde, tratamentos, probas diagnósticas e procedementos terapéuticos. |
A34 A35 A36 A37 A38 A39
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B11 B12 B13 B15 B16 B24
|
C1 C3 C4 C6 C7 C8
|
Comprender os principios científicos de técnicas e procedementos de enfermaría, identificando a información que favoreza a comprensión por parte do paciente, familia e coidadores. |
A34 A35 A36 A37 A39
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B8 B9 B11 B12 B15 B16
|
C1 C3 C4 C6 C7 C8
|
Comprender e identificar os sistemas de documentación de coidados. |
A35 A36 A37 A38 A39
|
B4 B5 B6 B7 B8 B9 B11 B19
|
C1 C3 C6 C7 C8
|
Comprender e identificar a función da enfermeira como membro do equipo de saúde na atención as persoas no ámbito clínico. |
A34 A35 A36 A37 A38 A39
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6
|
C1 C3 C4 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Unidade didáctica I: Xeneralidades |
Bases conceptuais da Enfermaría clínica.
O proceso inflamatorio.
Coidado das feridas.
Atención de enfermaríaas persoas con síndrome hemorráxico.
Atención de enfermaría as persoas con dor. |
Unidade didáctica II: Atención de enfermaría as persoas sometidas a intervención cirúrxica. |
Periodo preoreratoria.
Periodo intraoperatoria.
Periodo posoperatoria. |
Unidade didáctica III: Atención de enfermería as persoas con trastornos da función respiratoria. |
Recordo anatomo-fisilóxico.
Síntomas e signos.
Métodos de diagnóstico.
Atención de enfermería as persoas con:
Trastornos das vías respiratorias superiores
Asma bronquial.
Enfemidade pulmonar obstructivo cronica.
Infeccións respiratorias.
Tumores pulmonares.
Trastornos torácicos.
|
Unidade didáctica IV: Atención de enfermaría as persoas con trastornos da función renal e urinaria. |
Recordo anatomo-fisilóxico.
Síntomas e signos.
Métodos de diagnóstico.
Atención de enfermería as persoas con:
Insuficiencia renal aguda.
Insuficiencia renal cronica.
Transplante renal.
Síndrome nefrítico.
Síndrome nefrótico.
Infeccións urinarias/cistite, pielonefrite
Uropatía obstructiva/urolitiase.
Tumores prostáticos e vesicais.
Hipertensión arterial.
Trastornos hidroelectrolíticos e ácido-base. |
Unidade didáctica V: Atención de enfermaría as persoas con trastornos da función vascular. |
Recordo anatomo-fisilóxico.
Síntomas e signos.
Métodos de diagnóstico.
Atención de enfermería as persoas con:
Trastornos arteriais.
Trastornos venosos.
Trastornos sistema linfático. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
20 |
20 |
40 |
Análise de fontes documentais |
1 |
3 |
4 |
Estudo de casos |
20 |
30 |
50 |
Traballos tutelados |
1 |
15 |
16 |
Presentación oral |
1 |
2 |
3 |
Proba mixta |
2 |
33 |
35 |
|
Atención personalizada |
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. |
Análise de fontes documentais |
Técnica metodolóxica que supón a utilización de documentos audiovisuais e/ou bibliográficos (fragmentos de reportaxes documentais ou películas, noticias de actualidade, paneis gráficos, fotografías, biografías, artigos, textos lexislativos, etc.) relevantes para a temática da materia con actividades especificamente deseñadas para a análise dos mesmos. Pódese empregar como introdución xeral a un tema, como instrumento de aplicación do estudo de casos, para a explicación de procesos que non se poden observar directamente, para a presentación de situacións complexas ou como síntese de contidos de carácter teórico ou práctico. |
Estudo de casos |
Metodoloxía onde o suxeito se enfronta ante a descrición dunha situación específica de saúde que suscita un problema que ten que ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de estudantes, a través dun proceso de discusión. O/a alumno/a sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo. |
Traballos tutelados |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.
|
Presentación oral |
Exposición verbal a través da que o estudante expón temas e/ou traballos realizados de xeito individual ou en grupo. |
Proba mixta |
Integra preguntas tipo de probas de ensaio e preguntas tipo de probas obxectivas referidas aos contidos desenvoltos a través das distintas metodoloxías durante o curso, .
En canto a preguntas de ensaio, recolle preguntas abertas de desenvolvemento. Nas preguntas obxectivas, pode combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación.
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Análise de fontes documentais |
Estudo de casos |
Traballos tutelados |
Proba mixta |
Sesión maxistral |
|
Descrición |
Durante o curso, a profesora da materia dedicará tempo a atención personalizada do estudante para seguimento, consultas e orientación do estudio e elaboración dos traballos. O espazo de comunicación pode ser con titoría presencial e/ou de forma non presencial a través do correo electrónico. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Estudo de casos |
A asistencia e participación activa na aula a través dos grupos de traballo, onde se avaliará a adquisición de competencias específicas e transversais, suporá o 10% da cualificación final.
As probas específicas de resolución de casos, supora un 10%. |
20 |
Traballos tutelados |
A realización dos traballos tutelados será obrigatoria. A avaliación dos traballos inclúe a valoración de competencias específicas e transversais. Puntuará sobre un mínimo de 0 e un máximo de 10. Suporá o 15% da cualificación final. |
15 |
Proba mixta |
Realizaranse unha proba escrita na data oficial do exame da materia ao finalizar o primeiro semestre. As probas constarán de preguntas curtas e tipo test, relacionadas con contidos teóricos, lecturas, estudio de casos e traballos tutelados Puntuará sobre un mínimo de 0 e un máximo de 10. Esta proba suporá o 65 % da cualificación final. |
65 |
Presentación oral |
A avaliación desta metodoloxía forma parte dos criterios de avaliación dos traballos e/ou temas que prepara o estudante e que inclúan a exposición oral. |
0 |
|
Observacións avaliación |
A aplicación das porcentaxes na avaliación final para a superación da materia quedará suxeita a que cada unha das metodoloxias que computen na avaliación sexan superadas pola/o alumna/o segundo os criterios que estableza a profesora.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Nursing (). .
Enfermería Clínica (). .
Rol de Enfermería (). .
Metas de Enfermería (). .
http://www.fisterra.com/ (). .
BULECHEK GLORIA M, BUTCHER HOWARD K, DOCHTERMAN JOANNE C. McCLOSKEY. (2008). Clasificación de Intervenciones de Enfermería (NIC).. Barcelona: Elsevier-Mosby
MOORHEAD S, JOHNSON M, MERIDEAN LM, SWANSON E. (2008). Clasificación de Resultados de Enfermería (NOC). Barcelona: Harcourt
LUIS RODRIGO MT. (2008). Diagnósticos Enfermeros. Revisión y guía práctica. Barcelona: Masson
N.A.N.D.A. (2009). Diagnósticos enfermeros: Definiciones y clasificación 2009-2011. Barcelona: Elsevier
KIDD PS, WAGNER KD. (1997). Enfermería clínica avanzada. Atención a pacientes agudos. Madrid: Editorial Síntesis
ÁRIAS J, ALLER MA, ARIAS JI, ALDAMENDI I. (2000). Enfermería Médico-Quirúrgica (2 vol.). Madrid: Tebar
BEARE P, MYERS J. (1999). Enfermería Médico-Quirúrgica (2 vol.). . Madrid: Mosby
LONG B, PHIPPS W, CASSMAYER VL. (1997). Enfermería Médico-Quirúrgica (2 vol.).. Madrid: Mosby 2000
BARRACHINA BL. (2000). Enfermería Médico-Quirúrgica: Generalidades. Barcelona: Masson
BARDAJÍ FANDOS T, NAVARRO GÓMEZ MV. (2000). Enfermería Médico-Quirúrgica: Necesidad de movimiento.. Barcelona: Masson
OTO CAVERO I, ARQUÉ BM, BARRACHINA BL (2001). Enfermería Médico-Quirúrgica: Necesidad de oxigenación.. Enfermería Médico-Quirúrgica: Necesidad de oxigenación. Barcelona: Masson
LEWIS SM, HEITKEMPER MM, DIRKSEN SR. (2004). Enfermería Medicoquirúrgica. Valoración y Cuidados de Problemas Clínicos (2 vol.). . Madrid: Elsevier-Mosby
NAVARRO GÓMEZ MV, NOVEL MARTÍ G. (2005). Médico-Quirúrgica: Necesidad de Comunicación y seguridad.. Barcelona: Masson
CHUAC (2002). PLANES DE CUIDADOS. Complexo hospitalario Universitario Juan Canalejo. A Coruña
NANDA Internacional. (2011). Razonamiento crítico para alcanzar resultados de salud positivos.. Barcelona: Elsevier
CANOBBIO M. (1996). Serie Mosby de Enfermería Clínica: Trastornos cardiovasculares. Barcelona: Mosby
WILSON S, THOMPSON,J. (1996). Serie Mosby de Enfermería Clínica: Trastornos respiratorios. Barcelona: Mosby
SMELTZER SC, BARE BG. BRUNNER Y SUDDARTH. (2004). Tratado de Enfermería Médico-Quirúrgica (2 vol.). . Madrid: McGraw-Hill Interamericana |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Enfermaría clínica III/661G01017 | Enfermaría Comunitaria II/661G01019 | Enfermaría Xerontolóxica/661G01020 | Estancias Clinicas II/661G01026 | Estancias Clínicas III/661G01027 | Estancias Clínicas IV/661G01028 | Estancias Clínicas V/661G01029 | Practicum/661G01032 | Enfermaría Clínica II/661G01035 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Fisioloxía II/661G01010 | Farmacoloxía/661G01011 | Situacións de risco para a saúde /661G01013 | Estancias Clinicas I/661G01025 |
|
Materias que continúan o temario |
Anatomía/661G01001 | Bioloxía/661G01002 | Psicoloxía/661G01003 | Fisioloxía I/661G01005 | Coidados Básicos en Enfermaría/661G01006 | Fundamentos da Enfermaría/661G01007 | Nutrición/661G01009 |
|
|