Datos Identificativos 2012/13
Asignatura (*) Anatomía Código 750G01001
Titulación
Grao en Enfermaría
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao Anual
Primeiro Formación básica 9
Idioma
Prerrequisitos
Departamento Ciencias da Saúde
Coordinación
Castro Pastor, Avelino
Correo electrónico
avelino.castro.pastor@udc.es
Profesorado
Castro Pastor, Avelino
Correo electrónico
avelino.castro.pastor@udc.es
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias da titulación

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Capacidad para desfribir la estructura y relación de los distintos órganos y sistemas del cuerpo humano en condiciones de normalidad diferenciándolos de aquellas situaciones patológicas. A1
B1
B8
B19
C1
C7
Capacidad para una comunicación eficaz con profesionales sanitarios, pacientes, familias y grupos sociales, incluidos aquellos con dificultades de comunicación. A1
B1
B7
B8
B15
B19
C1
C7

Contidos
Temas Subtemas
MÓDULO TEÓRICO

MODULO 1.- GENERALIDADES.
MÓDULO 2.- ANATOMÍA MICROSCÓPICA.
MÓDULO 3.- SISTEMA LOCOMOTOR.
MÓDULO 4.- SISTEMA CARDIOCIRCULATORIO.
MÓDULO 5.- ESPLACNOLOGÍA
MÓDULO 6.- SISTEMA NERVIOSO.
MÓDULO 7.- ESTESIOLOGÍA.
MÓDULO 8.- GENÉTICA

MÓDULO PRÁCTICO

PROCEDIMIENTO 1.- Identificación de estructuras anatómicas en modelos tridimensionales, videos, software e imágenes anatómicas.
PROCEDIMIENTO 2.- exposición de trabajos de órganos y sistemas del cuerpo humano.
MÓDULO TEÓRICO

MODULO 1.- GENERALIDADES.
MÓDULO 2.- ANATOMÍA MICROSCÓPICA.
MÓDULO 3.- SISTEMA LOCOMOTOR.
MÓDULO 4.- SISTEMA CARDIOCIRCULATORIO.
MÓDULO 5.- ESPLACNOLOGÍA
MÓDULO 6.- SISTEMA NERVIOSO.
MÓDULO 7.- ESTESIOLOGÍA.
MÓDULO 8.- GENÉTICA

MÓDULO PRÁCTICO

PROCEDIMIENTO 1.- Identificación de estructuras anatómicas en modelos tridimensionales, videos, software e imágenes anatómicas.
PROCEDIMIENTO 2.- exposición de trabajos de órganos y sistemas del cuerpo humano

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral 30 18 48
Aprendizaxe colaborativa 12 18 30
Presentación oral 4 12 16
Traballos tutelados 14 54 68
Proba obxectiva 3 30 33
 
Atención personalizada 30 0 30
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.

Aprendizaxe colaborativa Conxunto de procedementos de ensino-aprendizaxe guiados de forma presencial e/ou apoiados con tecnoloxías da información e as comunicacións, que se basean na organización da clase en pequenos grupos nos que o alumnado traballa conxuntamente na resolución de tarefas asignadas polo profesorado para optimizar a súa propia aprendizaxe e a dos outros membros do grupo.
Presentación oral exponer públicamente un trabajo sobre uno de los órganos o sistemas del cuerpo humano dirigido hacia profesionales sanitarios, pacientes, familias y grupos sociales, incluidos aquellos con dificultades de comunicación.
Traballos tutelados realizar un trabajo sobre uno de los órganos o sistemas del cuerpo humano desde el punto de vista anatómico.
Proba obxectiva constará de preguntas cortas o test, relacionadas con los contenidos teóricos, lecturas y trabajos colaborativos.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
La atención personalizada va dirigida principalmente a tutorizar a los alumnos, guiandolos a través del aprendizaje y en la realización de sus trabajos. Esto permite hacer un seguimiento del proceso de maduración de las competencias.

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Presentación oral La evaluación se realizará teniendo en cuenta los siguientes aspectos:
1.- realizar la exposición ajustando los contenidos al colectivo al cual va dirigido.
2.- que los objetivos establecidos sean medibles y alcanzables.
3.- que las actividades planificadas sean realizables y puedan ser evaluadas en un tiempo determinado.
4.- evolución del trabajo del alumno a través del seguimiento en las tutorías.

El trabajo puntuará un mínimo de "0" y un máximo de "10". la pun tuación mínima para superar la prueba será de 5 puntos. el porcentaje sobre la puntuación final de la materia es 20%
20
Proba obxectiva Puntuará sobre un mínimo de "0" y un máximo de "10". la puntuación mínima para superar la prueba será 5 puntos. El porcentaje sobrer la puntuación final de la materia es 40%. 40
Traballos tutelados La evaluación se realizará teniendo en cuenta los siguientes aspectos:
1.- realizar el trabajo ajustando los contenidos a una base teórico-práctica que le permita conocer los distintos órganos y sistemas del cuerpo humano para posicionarse como futuro profesional enfermero.
2.- que los objetivos establecidos que sean medibles y alcanzables.
3.- que las actividades planificadas sean realizables y puedan ser evaluadas en un tiempo determinado.
4.- evolución del trabajo del alumno a través del seguimiento en las tutorías.

El trabajo puntuará un mínimo de "0" y un máximo de "10". la pun tuación mínima para superar la prueba será de 5 puntos. el porcentaje sobre la puntuación final de la materia es 40%
40
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica Lippert H (1999). Anatomía. Marban
Moore KL, Dalley AF (2002). Anatomía con orientación clínica. Panamericana
Dufour M. (2003). Anatomía del aparato locomotor. Tomo 1: miembro inferior. Masson
Bouchet A, Cuilleret J. (1997). Anatomía descriptiva, topografía y funcional.. Panamericana
Gonzalo LM, Insausti R, Irujo A. (1994). Anatomía Funcional. Eunsa
Kamina P. (1997). Anatomía General. Panamericana
Latarjet M, Ruiz Liard A (1995). Anatomía Humana. Panamericana
Gosling JA (1994). Anatomía Humana. Mosby/Doyma
Pansky B (1998). Anatomía Humana. McGraw-Hill Interamericana
Rouviere H, Delmas A (1999). Anatomía Humana. Masson
Putz R, Pabst R (2001). Atlas Anatomía Humana Sobotta (I y II). Panaremicana
Netter FH (1995). Colección Ciba de ilustraciones Médicas. Masson-Salvat
AAVV (2000). Esquemas de anatomía. Mini-Sobotta
Escuredo B, Sánchez JM, Borras SX, Serrat J. (1995). Estructura y función del cuerpo humano.. McGraw-Hill Interamericana
Thibodeau GA, Patton KT (1999). Estructura y función del cuerpo humano.. Harcourt
Abrahams PH, Hutchings RT, Marks SC. (1998). Gran Atlas McMinn de Anatomía Humana.. Océano
Feneis H. (2000). Nomenclatura anatómica ilustrada. Salvat

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Bioloxía/750G01002
Fisioloxía I/750G01005

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías