Datos Identificativos 2012/13
Asignatura (*) Axentes físicos Código 760482012
Titulación
Mestrado Universitario en Prevención de Riscos Laborais e Riscos Comúns
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Prerrequisitos
Departamento Análise Económica e Administración de Empresas
Enxeñaría Industrial 2
Coordinación
Alvarez Feal, Jose Carlos Juan
Correo electrónico
carlos.alvarez@udc.es
Profesorado
Alvarez Feal, Jose Carlos Juan
Garcia Nuñez, Moises Alberto
Zaragoza Fernandez, Maria Sonia
Correo electrónico
carlos.alvarez@udc.es
moises.alberto.garcia@udc.es
sonia.zaragoza1@udc.es
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias da titulación

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Categorizar los riesgos relacionados con los principales contaminantes químicos, físicos y biológicos en el trabajo, y conocer las principales estrategias de prevención. AP3
AP4
CM6
CM7
Planear la acción preventiva a desarrollar, en las situaciones en las que el control o reducción de los riesgos supone la realización de diferentes actividades, que implican la intervención de distintos especialistas AP1
AP2
AP8
CM3
CM8

Contidos
Temas Subtemas
1. Ruido
3. Ambientes térmicos
5. Campos electromagnéticos
4. Radiaciones no ionizantes
6. Radiaciones ionizantes
7. Iluminación
2. Vibraciones
8. Protecciones personales para agentes físicos
9. Metrología para agentes físicos

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral 10 18 28
Traballos tutelados 11 27.5 38.5
Proba obxectiva 1 3.5 4.5
 
Atención personalizada 4 0 4
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral É un tipo especial de lección impartida por un profesor , cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso fundamental da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.
Tambien úsanse como apoio as ferramentas TIC
Traballos tutelados
Os alumnos poderán realizar un ou varios traballos, baseándose no traballo individual ou en grupo dos alumnos. O profesor fará un seguimento da aprendizaxe dos alumnos.
Pódense concertar tutorías específicas para avaliar a evolución do aprendizaje.

O traballo tamén pode consistir en realizar unha presentación en clase do traballo preparado previamente por un alumno.
Proba obxectiva Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc.

A proba obxectiva final, na data oficial aprobada pola Universidade, pódese complementar cunha ou varias probas ao longo do cuadrimestre para valorar a evolución da aprendizaxe, estas probas poderán realizarse: presencialmente en clase ou a través de internet, na plataforma Moodle. En todos os casos avisarase con antelación suficiente para a súa adecuada preparación. Nestas probas pódense combinar distintos tipos de preguntas: breve desenrolo dun tema, de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Si a puntuación obtida en cada tema e superior ao cinco, a nota final se obtiene como media aritmética. Si e inferior ou non se pudo facer algunha por causa xustificada, deberá realizar a parte corrrespondente en la prueba obxetiva final.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
Para o correcto desenvolvemento dos posibles traballos propuestos, os alumnos poderán realizar tutorias co profesor nos horarios de tutorías previstos e en caso de imposibilidade, concertarán cita a través do correo electrónico.

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Proba obxectiva
Indícase a porcentaxe media de valoración do apartado, que pode oscilar en función dos traballos e probas propostos cada ano.

A porcentaxe mínima é de 40 %
da porcentaxe máxima é de 60 %
50
Sesión maxistral Valorarase a asistencia a clase maxistral, á que corresponderá unha parte da nota final.


15
Traballos tutelados Indícase a porcentaxe media de valoración do apartado, que pode oscilar en función dos traballos e probas propostos cada ano.

A porcentaxe mínima é de 15 %
da porcentaxe máxima é de 55 %
35
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica

Guías Técnicas del Instituto Nacional de Seguridad e Higiene en el Trabajo

http://www.insht.es/portal/site/Insht/menuitem.d92eab63efde15d9eefcb3f250c08a0c/?vgnextoid=c4f44a7f8a651110VgnVCM100000dc0ca8c0RCRD

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías