Datos Identificativos 2012/13
Asignatura (*) Matemáticas I Código 770311102
Titulación
Enxeñeiro Técnico Naval-Especialidade en Estructuras Mariñas
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
1º e 2º Ciclo Anual
Primeiro Troncal 9.5
Idioma
Castelán
Prerrequisitos
Departamento Matemáticas
Coordinación
Torres Miño, Araceli
Correo electrónico
araceli.torres@udc.es
Profesorado
Torres Miño, Araceli
Correo electrónico
araceli.torres@udc.es
Web
Descrición xeral En esta asignatura se persigue un doble objetivo: fomentar el desarrollo de las capacidades lógico-deductivas del estudiante y proporcionar los conocimientos necesarios para el estudio de otras materias específicas de la titulación y del ámbito profesional.


Competencias do título
Código Competencias da titulación
A1 Aplicar o coñecemento de matemáticas, ciencia e enxeñaría.
A5 Identificar, formular e resolver problemas de enxeñaría.
A9 Capacidade de usar as técnicas, habilidades e ferramentas modernas para a práctica da enxeñaría.
A10 Coñecemento da estrutura tanto material como humana da industria naval.
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B4 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B5 Traballar de forma colaborativa.
B6 Capacidade de comunicación oral e escrita de maneira efectiva con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B7 Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo.
B10 Capacidade de Análise e síntese.
B17 Dispoñer de habilidades para a investigación.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
A1
A9
A5
A10
B1
B2
B10
B3
B4
B5
B17
B6
B7
C6
C8
C1
C4
C7

Contidos
Temas Subtemas
1. matrices y determinantes

1. 1. Definición. 1.2. Operaciones: suma de matrices, producto por números reales y producto de matrices. 1.3. Matriz traspuesta. 1.4. Determinante de una matriz cuadrada. 1.5. Cálculo de determinantes. 1.6. Propiedades de los determinantes. 1.7. Rango de una matriz. 1.8. Cálculo del rango por menores y por triangulación. 1.9. Matriz regular, matriz inversa.

2. espacios vectoriales

2.1. Definición, ejemplos y propiedades. 2.2. Subespacios. 2.3. Ejemplos. 2.4. Caracterización de los subespacios vectoriales. 2.5. Suma e intersección de subespacios. 2.6. Suma directa. 2.7. Combinación lineal. 2.8. Dependencia lineal. 2.9. Sistemas de generadores. 2.10. Base y dimensión. 2.11. Teorema de la base. 2.12. Coordenadas. 2.13. cambio de coordenadas. 2.14. Matriz de cambio de coordenadas.
3.- aplicacións lineales
3.1. Definición, ejemplos y propiedades. 3.2. Operaciones entre aplicacións lineales 3.3. Núcleo e imagen de una aplicación lineal. 3.4. Matriz asociada a una aplicación lineal. 3.5. Rango de una aplicación lineal. 3.6. Propiedades


4. Sistemas de ecuacións lineales.
4.1. Clasificación de los sistemas. 4.2. Teorema de Rouché Fróbenius. 4.3. Regla de Cramer. 4.4. Método de iteración simple de resolución de sistemas (JACOBI
5. Topología en Rn. 5.1. introducción topología en R: conjunto acotado, supremo, ínfimo, máximo, mínimo. 5.2. Clasificación de puntos asociados a un subconjunto de Rn: punto interior, exterior, adherente, de acumulación, aislado. 5.3. Clasificación de conjuntos de Rn: abierto, cerrado, acotado, compacto. 5.4. Coordenadas polares, cilíndricas y esféricas.
.
6. Funciones escalares y vectoriales.

6.1. Funciones escalares y vectoriales: dominio, gráficas y conjuntos de nivel. 6.2.Concepto de límite. 6.3. Límites restringidos. 6.4.. Ejemplos. 6.5. Cálculo práctico de límites. 6.6. Concepto de continuidad, propiedades
7. Diferenciación de funciones vectoriales.

7.1. Derivada direccional. 7.2. Exemplos. 7.3. Derivadas parciales, propiedades y cálculo práctico. 7.4. Diferencial de una función. 7.5. Relación entre diferencial y derivadas parciales. 7.6. Vector gradiente, relación con las derivadas direccionales. 7.7. Derivadas parciales de orden superior. 7.8. Teorema de Schwartz. 7.9. Matriz Jacobiana. 7.10. Regra de la cadena
8. Aplicaciones de la diferenciación de funciones vectoriales

8.1. Teorema de Taylor para funciones de una y varias variables reales. 8.2. Puntos críticos, clasificación. 8.3. Matriz Hessiana. 8.4. Extremos relativos en conjuntos compactos. 8.5. Extremos condicionados: método de los multiplicadores de Lagrange.
9. Integración de funciones reales

9.1. Partición de un intervalo. 9.2. Norma de una partición. 9.3. Sumas de Riemann. 9.4. Integral de Riemann. 9.5. Teoremas deñ cálculo integral: teorema deñ valor medio, primero y segundo teoremas fundamentales. 9.6. Cálculo de primitivas. 9.7. Polinomio de interpolación de Lagrange. 9.8. Integración numérica: método de Simpson. 9.9. Cálculo de áreas, volumenes y longitud de arcos de curvas
10.Integración múltiple.
10.1. Integrales dobles. 10.2. Integrales triples. 10.3.Cambio de variables en las integrales dobles y triples. 10.4. Aplicaciones de las integrales múltiples: cálculo de áreas y volúmenes

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Proba obxectiva 0 0 0
 
Atención personalizada 0 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Proba obxectiva

Atención personalizada
Metodoloxías
Descrición


Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Proba obxectiva 100
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica Grossman, S.I., (1995). Álgebra lineal con aplicaciones,. Mcgraw-Hill
Purcell, E.J.; Varberg, D.; Rigdon, S.E., (2001). Cálculo,. Prentice-Hall
Salas, Hille, Etgen , (2003). , Calculus (una y varias variables). Reverté,
Granero Rodriguez, F, (1991). Álgebra y Geometría analítica, . Mcgraw- Hill
García López, A., (2002). Cálculo II: Teoría y problemas de funciones de varias variables. CLAGSA
De Burgos (2008). Cálculo infinitesimal de varias variables . Madrid. McGraw-Hill
Marsden, J.E.; Tromba, A.J., , (2004). Cálculo Vectorial. Addison-Wesley,
Prieto Saéz, E.; Rodriguezy otros (1995). Matemáticas I. Economía y Empresa. 4000 pruebas de evaluación,. Centro de Estudios Ramón Areces
Ladra M., Suárez V., Torres A., (2003). Preguntas test de Álgebra Lineal y Cálculo Vectorial,. E.U.Politécnica
Villa Cuenca, A. de la (1994). Problemas de álgebra, . CLAGSA,

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Álxebra Lineal/730211101
Física I/730211104

Materias que continúan o temario
Teoría de Estruturas II/730211312
Matemáticas II/770311557
Cálculo Infinitesimal I/730211102
Física I/730211104
Física II/730211106
Ecuacións Diferenciais/730211107
Cálculo Infinitesimal II/730211108
Mecánica Fundamental I/730211205
Métodos Simbólicos e Numéricos/730211206
Estatística/730211209
Mecánica de Fluídos/730211302
Métodos Matemáticos/730211304
Teoría de Estruturas I/730211305
Física Nuclear/730211313

Observacións
Recoméndase seguir as indicacións dos profesores da materia e levar a asignatura ó día. Esto facilitará a realización dos problemas e a preparación do exame final.


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías