Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A1 |
Aplicar o coñecemento de matemáticas, ciencia e enxeñaría. |
A2 |
Deseñar e realizar experimentos así como analizar e interpretar resultados. |
A3 |
Deseñar, proxectar e construír calquera obra, sistema, compoñente ou proceso que deba cumprir certas necesidades e/ou requirimentos, coñecendo e aplicando a lexislación e normativa vixente. |
A4 |
Dominar as técnicas tradicionais e modernas necesarias para poder realizar adecuadamente planos, gráficos e esquemas, con obxecto de plasmar graficamente ideas e solucións; así como interpretar a realización de calquera traballo de enxeñaría. |
A6 |
Identificar, formular e resolver problemas de enxeñaría. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B4 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B16 |
Capacidade de trasladar os coñecementos á práctica. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Conocer el funcionamiento de los principales componentes electrónicos activos y pasivos (diodos, transistores y amplificadores operacionales, condensadores, bobinas, resistencias, etc..).
|
A1 A2 A3
|
B1 B3 B4
|
C1 C2 C3 C5 C6 C7 C8
|
Analizar de forma práctica (simulación y montajes reales) y teórica circuitos electrónicos básicos. |
A1 A2 A3 A6
|
B1 B2 B3 B4
|
C1 C2 C3 C6 C7 C8
|
|
A1 A2 A3
|
B1 B2 B16
|
C1 C2 C3 C7 C8
|
Manejo de software para la de simulación circuitos electrónicos. |
A1 A2 A3 A4
|
B1 B2
|
C1 C2 C3 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Resistencias fijas y variables |
Resistencias de carbón
Resistencias peliculares
Resistencias bobinadas
Resistencias SMD
Potenciómetros y reóstatos
Resistencias no lineales
Características generales de cada familia de resistencias |
2. Condensadores |
Dieléctricos y aislantes
Condensadores de mica
Condensadores plásticos
Condensadores de papel
Condensadores cerámicos
Condensadores electrolíticos
Trimmers y condensadores variables
Características generales de los condensadores
Fenómenos de carga y descarga |
3. Inductancias |
Materiales ferro y ferrimagnéticos
Inductancias y ferritas
Características generales de bobinas y ferritas
Fenómenos de carga y descarga |
4. Aparatos de medida |
Osciloscopios : Tipos
Diagrama de bloques del osciloscopio
Mandos y controles de un osciloscopio típico
Calibrado y puesta a punto
Medidas de tensiones
Medidas de períodos
Medidas de desfases
Polímetros : tipos
Diagrama de bloques de un polímetro digital
Medida de tensiones
Medida de corrientes
Medida de resistencias
Indicación de continuidad
|
5. Semiconductores :Unión PN |
Materiales semiconductores
Tipos de portadores y dopaje
Constitución de una unión PN
Unión PN polarizada
Unión PN polarizada directamente
Unión PN polarizada inversamente
Mecanismos de ruptura de una unión PN |
6. El diodo de unión |
Fundamentos del diodo
Ecuación de Shockey
Polarización directa e inversa
Modelos del diodo : real y linealizadas
Análisis de circuitos con diodos
Reducción al absurdo
Punto crítico
Características físicas del diodo
Otros tipos de diodos
Simbología normalizada |
7. Circuitos con diodos |
Rectificadores
De media onda
De doble onda
En puente
Multiplicadores de tensión
Cambiadores de nivel
Recortadores
Con diodos
Con zener
Circuitos lógicos |
8. El transistor bipolar |
Conceptos básicos
Anatomía de un transistor. Principio de funcionamiento
Modelo de Ebers-Moll
Recta de carga
Ganancia en corriente Beta
Transistores npn y pnp
Estados del transistor
Polarización de circuitos con transistores
Circuitos de amplificación
Circuitos de conmutación
Modelo dinámico del transistor
El efecto Early y otros efectos de 2º orden
Simbología normalizada |
9. Transistores de efecto de campo |
Transistores JFET : canal n y canal p
Transistores MOSFET ; canal n/canal p. Enriquecimiento/empobrecimiento
Características generales de transistores FET
Regiones de trabajo
Modelos de polarización
Circuitos amplificadores
Circuitos conmutadores
Otras aplicaciones
Modelo dinámico y efectos de 2º orden
Simbología normalizada
|
10. Amplificación |
Introducción
Ganancias e impedancias
Topología de amplificadores FET/BJT
Emisor/Fuente común
Base/Puerta común
Colector/Drenador común
Amplificadores multietapa
|
11. Amplificadores operacionales |
El amplificador diferencial
El A.O como paradigma de circuito integrado lineal
Principio de masa virtual
Características del A.O ideal
Circuitos lineales
Inversor
No inversor
Sumador
Restador
Diferenciador
Integrador
Amplificador de instrumentación
Seguidor de tensión
Comparador en lazo abierto
Aplicaciones de los A.O
Simbología normalizada
Desviaciones con el modelo ideal |
12. Optoelectrónica |
La luz y los semiconductores
Dispositivos optoelectrónicos
Fotodiodos
Fototransistores
Optoacopladores
Diodos emisores de luz (LED'S)
Simbología normalizada
Circuitos de aplicación
Vumetros
Detectores de cruce por cero
Medidores de luz
etc |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
0 |
60 |
60 |
Proba obxectiva |
6 |
20 |
26 |
Prácticas de laboratorio |
0 |
40 |
40 |
Solución de problemas |
0 |
30 |
30 |
Prácticas a través de TIC |
0 |
13 |
13 |
|
Atención personalizada |
6 |
0 |
6 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
No habrá sesión magistral al no haber asignatura a extinguir. |
Proba obxectiva |
La prueba objetiva escrita tiene el objetivo de comprobar si el alumno ha adquirido las competencias fijadas como objetivo de esta asignatura. |
Prácticas de laboratorio |
Al no haber docencia en el curso 2010-2011, no habrá prácticas de laboratorio, reduciéndose a su evaluación en examen escrito |
Solución de problemas |
Se remite al alumno al apartado de sesión maxistral. |
Prácticas a través de TIC |
Podrán planterase algunas actividades orácticas a través de TIC |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Proba obxectiva |
Prácticas de laboratorio |
Solución de problemas |
Prácticas a través de TIC |
|
Descrición |
Cada alumno dispone para la reolución de sus posibles dudas y/o problemas, de las correspondiente sesiones de tutoría personalizada.
Tras la proba obxectiva, se ponen unas sesiones de revisión del examen para corregir dudas sobre el mismo y su corrección.
En las prácticas a través de TIC, se establece un sistema de tutoría telemática, en la Facultad Virtual |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
La prueba objetiva escrita tiene el objetivo de comprobar si el alumno ha adquirido las competencias fijadas como objetivo de esta asignatura. |
99 |
Prácticas de laboratorio |
Su valoración positiva (Apto/No apto) es imprescindible para aprobar la asignatura |
1 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Leira rejas et al (2000). Análisis de circuitos por el punto crítico. Revista Española de Electrónica
Malik, Norbert (2000). Circuitos Electrónicos. Prentice-Hall
Rashid, Muhamad (1999). Circuitos Microelectrónicos. Thomson
Jaeger et al (2003). Diseño de circuitos microelectrónicos. McGraw-Hill
Savant et al (). Diseño Electrónico. Prentice-Hall
Hambley, Allan (2002). Electrónica. Prentice-Hall
Boylestad y Nashelsky (1999). Electrónica : Teoría de Circuitos. Prentice-Hall
Leira Rejas, Alberto (2001). Fundamentos de Tecnología Electrónica. España, Copy Belen
Leira Rejas, Alberto (2000). Manual de Laboratorio. Dpto Ingeniería Industrial
Horenstein, Mark (2003). Microelectrónica. Prentice-Hall
Millman, jacob (1987). Microelectrónica. Hispano-Europea
Malvino, Albert Paul (2005). Principios de Electrónica. España, mcGraw Hill |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Física/770611101 | Teoría de Circuítos/770611103 |
|
Materias que continúan o temario |
|
|