Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A6 |
Capacidade para a resolución dos problemas matemáticos que se poidan suscitar na enxeñaría. Aptitude para aplicar os coñecementos sobre: álxebra lineal; xeometría; xeometría diferencial; cálculo diferencial e integral; ecuacións diferenciais e en derivadas parciais; métodos numéricos; algorítmica numérica; estatística e optimización. |
B5 |
Capacidade para empregar as técnicas, habilidades e ferramentas da enxeñaría necesarias para a práctica desta. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Describir estatísticamente unha mostra, resumila mediante táboas, gráficos e medidas descriptivas |
A6
|
|
|
Coñecer os conceptos, resultados fundamentais e aplicacións da probabilidade |
A6
|
|
|
Comprender o concepto de variable aleatoria e coñecer as principais distribucións de probabilidade |
A6
|
|
|
Utilizar métodos de Inferencia Estatística (estimación de parámetros e contraste de hipóteses) e aplicalos á toma de decisións |
A6
|
B5
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Estatística Descritiva dunha e varias variables.
|
Descrición estatística dunha variable: distribucións de frecuencias, representacións gráficas e medidas características.
Descrición estatística de varias variables: distribucións de frecuencias, representacións gráficas e medidas características.
Regresión lineal e correlación. |
2. Probabilidade e probabilidade condicionada.
|
Conceptos xerais: espacio muestral e álxebra de sucesos.
Definición axiomática de probabilidade.
A probabilidade como límite da frecuencia.
Regla de Laplace.
Definición de probabilidade condicionada.
Independencia de sucesos.
Teoremas do producto, a probabilidade total e Bayes. |
3. Variables aleatorias. |
Concepto de variable aleatoria.
Variables aleatorias discretas e continuas
Medidas características dunha variable aleatoria. |
4. Distribucións notables.
|
Distribucións notables discretas: distribucións de Bernoulli, binomial, xeométrica, binomial negativa, hiperxeométrica, Poisson e uniforme.
Distribucións notables continuas: distribucións exponencial, normal, uniforme, chi-cuadrado de Pearson, t de Student e F de Fisher-Snedecor.
Aproximación entre distribucións: o teorema central do límite.
|
5. Introdución á inferencia estatística.
|
Conceptos xerais: Estimación de parámetros e contrastes de hipóteses paramétricas.
Mostraxe. |
6. Estimación de parámetros. |
Estimación puntual: estimación puntual da media, a varianza e dunha proporción.
Estimación por intervalos de confianza: Intervalos de confianza para unha media, unha varianza, unha proporción, e para a diferencia de dúas medias, o cociente de dúas varianzas e a diferencia de dúas proporcións |
7. Contrastes de hipóteses paramétricas. |
Conceptos xerais: nivel de significación, p-valor e potencia dun contraste.
Procedemento xeral de contraste de hipóteses.
Contrastes de hipóteses para a media, a varianza, unha proporción, e para a igualdade de dúas medias, dúas varianzas e dúas proporcións.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
21 |
36.75 |
57.75 |
Proba de resposta múltiple |
1.25 |
2.5 |
3.75 |
Prácticas a través de TIC |
9 |
13.5 |
22.5 |
Solución de problemas |
21 |
36.75 |
57.75 |
Proba obxectiva |
2.5 |
5 |
7.5 |
|
Atención personalizada |
0.75 |
0 |
0.75 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais, coa finalidade de transmitir ó estudante os coñecementos teóricos |
Proba de resposta múltiple |
Proba de tipo test realizada ó longo do curso co fin de facer un seguemento da evolución da adquisición de coñecementos polo estudante |
Prácticas a través de TIC |
Resolución de supostos prácticos e teóricos mediante a utilización de software estatístico (R/R Commander) |
Solución de problemas |
seminarios en grupos de tamaño intermedio destinados á resolución de exercicios e problemas |
Proba obxectiva |
Proba de tipo test realizada ó remate da asignatura co fin de avaliar globalmente a adquisición de coñecementos polo estudante |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
|
Descrición |
A atención personalizada farase mediante titorías presenciales no despacho do profesor (isto é, non por correo electrónico) |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
Exame final de tipo test (20 preguntas) |
50 |
Proba de resposta múltiple |
Exame de tipo test (10 preguntas) |
20 |
Prácticas a través de TIC |
Cuestionario que avaliará o coñecemento do programa estatístico empregado nas prácticas (R/R Commander) |
30 |
|
Observacións avaliación |
A proba obxectiva (exame final) abarcará os contidos de tódolos
temas (temas 1 a 7).
A proba de resposta múltiple realizarase ó longo do curso unha vez
impartido o tema 4, e abarcará os contidos dos temas 1 a 4, ámbolos dous
inclusive.
Para superar a asignatura na avaliación de maio é necesario acadar una
cualificación total mínima de 5, sendo en todo caso necesaria a
presentación á proba obxectiva. Quen non se presente á proba obxectiva
será cualificado como 'non presentado'. Na avaliación de xullo se fará
unha proba obxectiva similar á da avaliación de maio, que contribuirá á
cualificación cunha ponderación do 70%. Non se fará proba de resposta
múltiple nin se gardará a nota obtida na avaliación de maio nesa proba. O
30% restante consistirá na cualificación obtida na avaliación de maio
nas prácticas a través de TIC, que poderá complementarse mediante a
presentación opcional dun traballo. O traballo consistirá nunha análise
co software empregado nas prácticas (R/R Commander) dun caso práctico
proposto polo estudante e relacionado coa Enxeñaría. O traballo deberá
ser entregado antes da realización da proba obxectiva. Na avaliación do
traballo o profesor poderá pedir ó estudante explicacións e facerlle
preguntas sobre o traballo.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Cao, R et al. (2001). Introducción a la Estadística y sus aplicaciones. Pirámide |
|
Bibliografía complementaria
|
Cao, R. et al. (1998). Estadística básica aplicada. Tórculo
García, A. et al. (1995). Estadística II. UNED
Vélez, R. & García, A. (1993). Principios de Inferencia Estadística. UNED
Montgomery, D. C. & Runger, G. C. (2004). Probabilidad y Estadística aplicadas a la Ingeniería. Limusa-Wiley
Canavos, G. C. (1998). Probabilidad y Estadística. Aplicaciones y métodos. McGraw-Hill |
Recursos web:
Portal do programa R: http://www.r-project.org/
Direccións desde donde se poden descargar manuais en castelán de R y/o R-commander en formato 'pdf':
http://cran.r-project.org/doc/contrib/Saez-Castillo-RRCmdrv21.pdf
http://knuth.uca.es/repos/ebrcmdr/pdf/actual/ebrcmdr.pdf |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|