Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A2 |
O alumnado coñecerá as correntes actuais da lingüística. |
A3 |
O alumnado coñecerá as correntes actuais da lingüística aplicada. |
A4 |
O alumnado será capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos á práctica. |
A8 |
O alumnado dominará aspectos teóricos e prácticos relacionados co ensino de linguas. |
B1 |
O alumnado desenvolverá habilidades cognitivas avanzadas (capacidade de síntese, análise e pensamento crítico) relacionadas co desenvolvemento e a creación dun perfil investigador. |
B2 |
O alumnado será capaz de integrar coñecementos de campos de estudo diversos. |
B3 |
O alumnado aprenderá a aprender, de forma autónoma, como base da súa futura actividade investigadora. |
B4 |
O alumnado será capaz de aplicar os seus coñecementos e habilidades na resolución de problemas en entornos novos ou non familiares en contextos interdisciplinares. |
B5 |
O alumnado adquirirá capacidade para concibir e deseñar proxectos de investigación con rigor académico. |
B6 |
O alumnado desenvolverá habilidades de xestión da información para propósitos académicos e de investigación (identificación e acceso a bibliografía, utilización apropiada de recursos e equipamentos, utilización de tecnoloxía para rexistrar datos, manexo de bases de datos, etc.). |
B7 |
O alumnado adquirirá capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva. |
B8 |
O alumnado será capaz de comunicar oralmente e por escrito con claridade os coñecementos teóricos e aplicados do campo de estudo tanto a audiencias expertas como non expertas. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
O alumnado coñecerá as correntes actuais da lingüística.
|
AI2
|
|
|
O alumnado coñecerá as correntes actuais da lingüística aplicada. |
AI3
|
|
|
O alumnado será capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos á práctica |
AI4
|
|
|
O alumnado dominará aspectos teóricos e prácticos relacionados co ensino de linguas.
|
AI8
|
|
|
O alumnado desenvolverá habilidades cognitivas avanzadas (capacidade de síntese, análise e
pensamento crítico) relacionadas co desenvolvemento e a creación dun perfil investigador. |
|
BI1
|
|
O alumnado será capaz de integrar coñecementos de campos de estudo diversos. |
|
BI2
|
|
O alumnado aprenderá a aprender, de forma autónoma, como base da súa futura actividade investigadora. |
|
BI3
|
|
O alumnado será capaz de aplicar os seus coñecementos e habilidades na resolución de problemas en entornos novos ou non familiares en contextos interdisciplinares. |
|
BI4
|
|
O alumnado adquirirá capacidade para concibir e deseñar proxectos de investigación con rigor académico.
|
|
BI5
|
|
O alumnado desenvolverá habilidades de xestión da información para propósitos académicos e de investigación (identificación e acceso a bibliografía, utilización apropiada de recursos e equipamentos, utilización de tecnoloxía para rexistrar datos, manexo de bases de datos, etc.). |
|
BI6
|
|
O alumnado adquirirá capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva. |
|
BI7
|
|
O alumnado será capaz de comunicar oralmente e por escrito con claridade os coñecementos teóricos e aplicados do campo de estudo tanto a audiencias expertas como non expertas. |
|
BI8
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. A tarea docente no mundo contemporáneo |
1.1. O papel do docente
1.2. O docente de linguas
1.3. O docente de linguas extranxeiras
|
2. O ensino-aprendizaxe de español |
2.1. Breve consideración histórica
2.2. O español coma L2 no mundo actual
|
3. O ensino-aprendizaxe de linguas |
3.1 Adquisición vs aprendizaxe?
3.2. Diferencias entre ensinanza aprendizaxe da L1 e L2
3.3. Conceptos fundamentais do proceso de ensinanza-aprendizaxe de L2
|
4. Principais metodoloxías de ensinanza-aprendizaxe de L2
|
4.1. Os chamados métodos tradicionais (gramática-tradución, etc.)
4.2.Principais correntes metodolóxicas xurdidas na segunda metade do século XX
4.3. Cara un eclecticismo metodolóxico
|
5. Aplicación dos estudos teóricos ó caso do
español |
5.1. Influencia dos factores extralingüísticos no prooceso de aprendizaxe
5.2. Exemplificacións dos procesos de aprendizaxe |
6. Da teoría á practica docente e investigadora
no caso do español coma L2
|
6.1 A practica docente do español: elaboración de materiais
6.2. Os estudos de caso coma metodoloxía investigadora
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Solución de problemas |
1 |
3 |
4 |
Sesión maxistral |
9 |
10 |
19 |
Presentación oral |
1 |
5 |
6 |
Estudo de casos |
1 |
3 |
4 |
Traballos tutelados |
2 |
38 |
40 |
Actividades iniciais |
1 |
0 |
1 |
|
Atención personalizada |
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Solución de problemas |
Resolveránse os casos prácticos plantexados. |
Sesión maxistral |
O docente exporá as líneas maestras da metodoloxía de ensino aprendizaxe dunha L2. |
Presentación oral |
Os alumnos/as presentarán diante dos demais o traballo levado a cabo como aplicación das lineas maestras estudiadas no curso. |
Estudo de casos |
Analizaránse casos prácticos de ensinanza aprendizaxe de L2. |
Traballos tutelados |
Cada alumno/a elaborará un traballo teórico e práctico no que recreará unha situación
determinada de ensino-aprendizaxe dunda L2. |
Actividades iniciais |
O docente presentará o curso e as líneas de traballo que se levarán a cabo tanto na aula coma fóra dela. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Solución de problemas |
Sesión maxistral |
Presentación oral |
Estudo de casos |
Traballos tutelados |
Actividades iniciais |
|
Descrición |
Tanto na aula coma na dirección de traballos o docente levará a cabo unha atención
personalizada de xeito que cada persoa poida sacar o máximo proveito do curso. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Solución de problemas |
Tanto polas preguntas plantexadas polo alumnado como as respostas formuladas polo docente no transcurso das clases. |
10 |
Presentación oral |
Pola presentación e defensa dos seus traballos nos que se valorará a fluidez e corrección da exposición así como os contidos. |
20 |
Estudo de casos |
Pola participación en lecturas ou análises de situacións plantexadas nas clases. |
10 |
Traballos tutelados |
Elaboración dun traballo teórico práctico dirixido polo docente. |
60 |
|
Observacións avaliación |
O alumnado que non asista e participe alomenos no 80% das sesións ou que opte pola modalidade non presencial deberá entregar un traballo (50%) teórico e outro práctico (50%) tutelados polo docente.
Tamén os alumnos que non superen o curso na 1ª oportunidade, deberán entregar un traballo ben teórico, ben práctico (marcado polo docente segundo as carencias detectadas na avaliación) na primeira semana de xullo.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Austin, J.L., Cómo hacer cosas con las palabras: palabras y acciones, 1988, Barcelona: Paidós
Ellis, R., Second Language Adquisition, 1997, Oxford: Oxford University Press
Estaire, S. , El enfoque por tareas: de la fundamentación teórica a la organización de materiales didácticos, 2009, Centro
Virtual Cervantes: Biblioteca del profesor
Richards, J. & Rodgers, Th. , Enfoques y métodos en la enseñanza de idiomas, 2003, Cambridge: Cambridge Universuty
Press
Villalba F. & Hernández M, Enseñanza de una segunda lengua a inmigrantes, 2008, Centro Virtual Cervantes: Biblioteca del
profesor
Zimmermann, C. , Historical trends in second language vocabulary instruction, 1997, Cambridge: Cambridge University
Press
A bibliografía máis específica, sobre todo á referida á realización de traballos, será facilitada nas clases.
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|