Datos Identificativos 2013/14
Asignatura (*) Estudios comparatistas e tradicións literarias Código 613484004
Titulación
Mestrado Universitario en Literatura, Cultura e Diversidade
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 3
Idioma
Castelán
Galego
Prerrequisitos
Departamento Filoloxía Española e Latina
Coordinación
Vallin Blanco, Gema
Correo electrónico
g.vallin@udc.es
Profesorado
Nodar Manso, Francisco Javier
Vallin Blanco, Gema
Correo electrónico
francisco.nodar.manso@udc.es
g.vallin@udc.es
Web
Descrición xeral Conceptos, recursos e métodos na investigación en literatura comparada, con especial atención as literaturas hispánicas, anglófonas, galegas e da lusofonía.

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A2 Comprender os procesos históricos dos estudos literarios e culturais e os seus cambios de paradigma.
A3 Ser capaz de desenvolver un enfoque orixinal e creativo na investigación avanzada no ámbito dos estudos literarios e culturais.
A4 Analizar e interpretar textos, aplicando diferentes modelos teóricos e xenéricos.
A5 Aplicar as técnicas de análise cultural respectando os fundamentos ideolóxicos presentes en contextos diversos.
A8 Aplicar unha perspectiva comparatista de carácter transnacional e plurilingüístico aos estudos literarios, artísticos e culturais.
A9 Ser capaz de realizar achegas creativas e orixinais no estudo comparatista dos textos literarios, dos produtos artísticos e das realidades culturais.
B1 Traballar de maneira interdisciplinar en entornos diversos.
B3 Promover o entendemento intercultural desde a comprensión da diversidade.
B5 Integrar coñecementos de campos de estudo diversos.
B7 Adquirir a capacidade de concebir e deseñar proxectos de investigación con rigor académico.
B8 Desenvolver habilidades de xestión da información para propósitos académicos e de investigación.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Saber entender los cambios literarios y culturales; saber aplicar una idea o enfoque personal a la elaboración de un trabajo; saber analizar textos literarios de distintas tradiciones; saber manejar bases de datos y bases bibliográficas. AM2
AM3
AM4
AM5
AM8
AM9
BM1
BM3
BM5
BM7
BM8
CM3
CM4
CM6
CM8

Contidos
Temas Subtemas
1. Burla e sátira nos xéneros da literatura medieval. 1.1. A tradición clásica.
1.2. Procedimentos retóricos.
1.3. A teoría dos xéneros.
2. As canciones de gesta: constantes e ideología.

2.1. A singularidade ol "Pèlerinage de Charlemagne": a inversión do tópico.

3. A lírica e as súas vertientes paródicas. 3.1. O sirventés provenzal.
3.2. A cantiga de escarnho.
4. A narrativa cortés e os seu valores caballerescos. 4.1. Os "fabliaux" e a sátira cortés.
4.2. O "castigo a celosos" da narrativa occitana.
5. A representación moderna do discurso da sátira nos textos poéticos medievais. 5.1. A tecnoloxía dos dibuxos animados e a posta en escena animada das cantigas galego-portuguesas de escarnho e mal dicer (s. XIII).

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Lecturas 0 14 14
Resumo 0 3 3
Obradoiro 5 5 10
Sesión maxistral 14 0 14
Traballos tutelados 0 30 30
Actividades iniciais 1 0 1
 
Atención personalizada 3 0 3
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Lecturas Lecturas individuais sobre estudos e textos literarios que se verán no curso.
Resumo Cada alumno fará un resumo do corpus o dos textos sobre os que teñe que facer o seu traballo final.
Obradoiro Se pondrán en común e se analizarán os problemas que teñan os textos que serán obxeto de estudo.
Sesión maxistral As aulas serán teóricas e prácticas a un tempo, con o análisi e a lectura de textos.
Traballos tutelados E importante que o alumno faga comentarios e lecturas dos textos con o apoio do profesor.
Actividades iniciais Toma de contacto cos alumnos para coñecer os seús intereses.
Búsquedas bibliográficas e prácticas para o manexo das ferramentas para acceder mellor aos textos e a os corpus poéticos sobre los que se vai traballar no curso.

Atención personalizada
Metodoloxías
Obradoiro
Resumo
Traballos tutelados
Descrición
Nos tres casos e necesario o apoyo continuado e personalizado do alumno por parte do profesor.

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Resumo O alumno ten que facer un resumo sobre un dos contidos do temario. 20
Traballos tutelados Cada alumno ten que facer un traballo final, cuxo tema se lle dará ao comezo dol curso, así como as pautas para a súa realización e a bibliografía pertinente. 80
 
Observacións avaliación

As persoas matriculadas a tempo parcial e que solicitasen e obtivesen dispensa académica deberán entregar as actividades avaliábeis nas condicións e nos prazos específicos que se establecerán a tal efecto e que o/a profesor/a comunicará a alumnado afectado no inicio do curso.

Os alumnos que non superen a asignatura na primeira convocatoria terán una segunda oportunidade na que serán avaliados cos mesmos instrumentos que na primeira.


Fontes de información
Bibliografía básica Ratner, P. (2010). 3-D Human Modeling and Animation. 2nd. Edition (John Wiley & Sons, Inc.. London
Dutton, B. y González Cuenca, J. (1993). Cancionero de Juan Alfonso de Baena. Edición y estudio.. Madrid, Visor Libros
Glebas, F. (2001). Directing the Story. Proffesional Story boarding Tecniques for the Lire Action and Animation. London
Bec, Pierre (1992). Ecrits sur les troubadours et la lyrique médiévale. Caen, Paradigme
Casas, F. de (1994). Fabliaux. Cuentos franceses medievales. Madrid
Riquer, M. de, Valverde, J. M. (2007). Historia de la literatura universal. " vols.. Madrid: Gredos
Dronke, Peter (1995). La lírica en la Edad Media. Barcelona, Ariel
Alvar, C., Gómez Moreno, A. (1987). La poesía lírica medieval. Madrid, Taurus
Jeanroy, A. (1934). La poésie lyrique des troubadours. Privat-Didier, Toulouse-Paris
Le Gentil, P. (1949-1953). La poésie lyrique espagnole et portugaise à la fin du Moyen Âge. Rennes (reimpr. Slatkine, 1981)
Nodar Manso, Francisco (en prensa). La teoría de la partitura de las Cantigas de Santa María (Alfonso X).
Riquer, M. de (1975). Los trovadores. Historia literaria y textos. Barcelona, Planeta
Huchet, Jean-Charles (1992). Nouvelles Occitanes du Moyen Âge. Paris
Contini, Gianfranco (1960). Poeti del Duecento. Nápoles, Ricciardi

Bibliografía complementaria Zumthor, Paul (1972). Essai de poétique médiévale. París, Éditions du Seuil
Pasero, Nicolò (1973). Guglielmo IX, poesie. Módena, Mucchi
Roubaud, J. (1986). La fleur inverse. Essai sur l´art formel des troubadours. París, Ramsay
Vallín, Gema (1996). Las cantigas de Pay Soarez de Taveirós. Alcalá de Henares, Universidad de Alcalá de Henares
Wallensköld, A. (1925). Les chansons de Thibaut de Champagne, roi de Navarre. Paris, Champion


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Estudios comparatistas e tradicións literarias/613484004

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías