Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A1 |
Coñecer as principais correntes teóricas que integraron e integran a reflexión sobre a literatura e a cultura, así como os seus antecedentes. |
A2 |
Comprender os procesos históricos dos estudos literarios e culturais e os seus cambios de paradigma. |
A3 |
Ser capaz de desenvolver un enfoque orixinal e creativo na investigación avanzada no ámbito dos estudos literarios e culturais. |
A10 |
Aplicar as técnicas de análise cultural en contextos diversos. |
A11 |
Adquirir as habilidades necesarias para analizar e investigar os mecanismos dos procesos de comunicación. |
A13 |
Adquirir a capacidade de manexar ferramentas e recursos de investigación aplicados no ámbito dos estudos literarios e culturais. |
B1 |
Traballar de maneira interdisciplinar en entornos diversos. |
B4 |
Desenvolver habilidades cognitivas avanzadas (capacidade de síntese, análise e pensamento crítico) relacionadas co desenvolvemento e a creación dun perfil investigador. |
B5 |
Integrar coñecementos de campos de estudo diversos. |
B7 |
Adquirir a capacidade de concebir e deseñar proxectos de investigación con rigor académico. |
B9 |
Adquirir capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Coñecer as principais correntes teóricas que integraron e integran a reflexión sobre a literatura e a cultura, así como os seus antecedentes. |
AM1 AM2 AM3 AM10 AM11 AM13
|
BM1 BM4 BM5 BM7 BM9
|
CM1 CM3 CM4 CM5 CM6 CM7 CM8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1. La materialidad del libro |
1.1. La transmisión textual manuscrita e impresa
1.2. Del libro medieval al libro electrónico |
Tema 2. La edición de textos |
2.1. Diferentes tipos de edición
2.2. Procesos en la edición de textos
2.3. Los complementos (Introducción, aparato crítico, notas, material adicional) |
Tema 3. Aplicaciones bibliográficas |
3.1. La descripción normalizada del manuscrito y el libro antiguo
3.2. Análisis bibliográfico |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
12 |
6 |
18 |
Traballos tutelados |
0 |
24 |
24 |
Lecturas |
0 |
10 |
10 |
Obradoiro |
6 |
4 |
10 |
Actividades iniciais |
0.5 |
0 |
0.5 |
Proba mixta |
2.5 |
6 |
8.5 |
|
Atención personalizada |
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición teórico-práctica. Agárdase que o alumnado se implique nestas sesións de forma participativa. |
Traballos tutelados |
Traballo tutelado polo profesor da materia para promover a aprendizaxe autónoma. Desenvolverase de acordo coas pautas establecidas, as características formais e entregarase na data fixada. |
Lecturas |
Os profesores indicarán cales son as lecturas obrigatorias ou recomendadas para a asimilación correcta dos contidos da materia. O alumno ha realizar con aproveitamento as lecturas e ha demostralo na proba mixta e nos traballos que se leven a cabo nos obradoiros. |
Obradoiro |
Combinación de diversas metodoloxías e probas (practicas guiadas, solución de problemas, estudo de casos, debates, etc.) a través das que o alumnado desenvolve tarefas aplicando os coñecementos adquiridos, sobre distintos aspectos do programa co apoio e supervisión do profesorado. |
Actividades iniciais |
Proba inicial sobre os coñecementos previos relacionados coa materia, así como intereses, morivación... Preténdese obter información para artellar unha docencia que favoreza a aprendizaxe significativa. |
Proba mixta |
Ao final do curso, o alumno realizará una proba dedicada a verificar a adquisición das competencias específicas da materia. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Obradoiro |
|
Descrición |
Revisión dos esquemas de traballo e seguimento da súa progresión. Atención por grupos ou individualizada: presencial ou a través do correo electrónico. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
Avaliarase o grao de coñecemento dos contidos da materia adquiridos nas clases e a través das lecturas e traballo persoal do alumno, así como a capacidade de aplicalos. Na proba terase en conta, ademais, o seguinte:
- claridade expositiva
- corrección lingüística
- capacidade de síntese e de análise
|
40 |
Traballos tutelados |
Terase en conta a adecuación ás pautas marcadas (contido e presentación), aplicación dos coñecementos adquiridos, coherencia entre a proposta e o seu desenvolvemento, resolución de problemas, fontes e bibliografía utilizada, e entrega no prazo establecido.
|
40 |
Obradoiro |
Realizaranse obradoiros diversos na aula, que serán obxeto de avaliación |
20 |
|
Observacións avaliación |
Para superar a materia. é necesario, cando menos, o 50% da cualificación máxima en todas as actividades avaliadas. Na segunda edición de actas (mes de xullo) poderanse recuperar tódolos instrumentos de avaliación arriba descritos, coas mesmas porcentaxes que na primeira edición. Nesta segunda oportunidade a data de entrega das actividades e traballos tutelados será a mesma fixada para o exame. As persoas matriculadas a tempo parcial e que solicitasen e obtivesen dispensa
académica deberán entregar as actividades avaliábeis nas condicións e nos
prazos específicos que se establecerán a tal efecto e que a profesora
comunicará a alumnado afectado no inicio do curso.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
MOLL, Jaime (1982). "El libro en el Siglo de Oro", Edad de Oro, I (1982), 43-54. Madrid: Universidad Autónoma de Madrid
MOLL, Jaime (1979). "Problemas bibliográficos del libro del siglo de Oro", Boletín de . Madrid: RAE
MOLL, Jaime (1994). De la imprenta al lector. Estudios sobre el libro español de los siglos XVI al XVIII. Madrid: Arco Libros
SOLER, Chimo (2010). eBooks: la guerra digital global por el dominio del libro. <http://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=3609838>
ORDUNA, Germán (2000). Ecdótica. problemática de la edición de textos. Kassel: Reichenberger
PEDRAZA GRACIA, Manuel José (2003). El libro antiguo. Madrid: Síntesis
REYES GÓMEZ, Fermín de los (2000). El libro en España y América legislación y censura: (siglos XV-XVIII). Madrid: Arco Libros
DÍAZ, José Simón (1983). El libro español antiguo: análisis de su estructura. Kassel: Reichenberger
LUCÍA MEGÍAS, José Manuel (2012). Elogio del texto digital. Madrid, Fórcola ediciones
FRADEJAS RUEDA, José Manuel (1981). Introducción a la edición de textos medievales castellanos. Madrid: UNED
PÉREZ PRIEGO, Miguel Ángel (2001). Introducción general a la edición del texto literario. MADRID: UNED
BLECUA, Alberto (1983). Manual de crítica textual. Madrid: Castalia
MARTÍNEZ DE SOUSA, José (1987). Pequeña historia del libro. Barcelona: Labor |
Durante o curso proporcionarase mais bibliografía específica |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|