Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A1 |
Coñecer as principais correntes teóricas que integraron e integran a reflexión sobre a literatura e a cultura, así como os seus antecedentes. |
A3 |
Ser capaz de desenvolver un enfoque orixinal e creativo na investigación avanzada no ámbito dos estudos literarios e culturais. |
A5 |
Aplicar as técnicas de análise cultural respectando os fundamentos ideolóxicos presentes en contextos diversos. |
A6 |
Integrar os estudos literarios nun contexto cultural máis extenso que transcenda os límites dunha soa lingua e / ou nación, atendendo á diversidade cultural. |
A7 |
Ampliar o concepto de literatura, a través da súa relación coas TICS, os medios de comunicación, o cinema, as artes, no marco da diversidade cultural. |
A10 |
Aplicar as técnicas de análise cultural en contextos diversos. |
A11 |
Adquirir as habilidades necesarias para analizar e investigar os mecanismos dos procesos de comunicación. |
A13 |
Adquirir a capacidade de manexar ferramentas e recursos de investigación aplicados no ámbito dos estudos literarios e culturais. |
B1 |
Traballar de maneira interdisciplinar en entornos diversos. |
B6 |
Aplicar coñecementos e habilidades na resolución de problemas en entornos novos ou non familiares en contextos interdisciplinares. |
B7 |
Adquirir a capacidade de concebir e deseñar proxectos de investigación con rigor académico. |
B8 |
Desenvolver habilidades de xestión da información para propósitos académicos e de investigación. |
B9 |
Adquirir capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Adquirir a capacidade de coñecer, manexar e ter unha actitude crítica cara as ferramentas e recursos de investigación aplicados no ámbito dos estudos literarios e culturais.
Coñecer as relacións actuais entre cultura, literatura e sociedade.
Valorar os recursos existentes para a integración da investigación cultural e literaria nunha aproximación interdisciplinar.
Coñecer a relación da literatura e a cultura coas TICS e os medios audiovisuais e electrónicos actuáis.
Aplicar os recursos existentes para a investigación literaria ás técnicas de análise cultural.
Adquirir competencia investigadora de xeito interdisciplinar e en entornos diversos.
Comprender a importancia da investigación e desenvolver a capacidade de deseñar e producir proxectos de investigación con rigor académico.
Acadar suficiencia de xestión da información no ámbito académico de investigación. Estar capacitado/a para anticipar, organizar e planificar con eficiencia a resolución de problemas.
Manexar con solvencia as ferramentas propias das TICs necesarias para o exercicio da súa función investigadora e ser capaz de entender--e aplicar--a súa relevancia no contexto social propio.
Fomentar a relevancia máxima da investigación, a innovación e o desenvolvemento como engranaxe fundamental no mecanismo socioeconómico e cultural da sociedade. |
AM1 AM3 AM5 AM6 AM7 AM10 AM11 AM13
|
BM1 BM6 BM7 BM8 BM9
|
CM3 CM6
|
Coñecer as relacións actuais entre cultura, literatura e sociedade.
|
AM1
|
|
|
Valorar os recursos existentes para a integración da investigación cultural e literaria nunha aproximación interdisciplinar. |
AM3 AM6
|
|
|
Coñecer a relación da literatura e a cultura coas TICS e os medios audiovisuais e electrónicos actuais |
AM7 AM10
|
|
|
Aplicar os recursos existentes para a investigación literaria ás técnicas de análise cultural. |
AM5
|
|
|
Adquirir competencia investigadora de xeito interdisciplinar e en entornos diversos. |
|
BM1
|
|
Comprender a importancia da investigación e desenvolver a capacidade de deseñar e producir proxectos de investigación con rigor académico. |
|
BM6 BM7
|
|
Acadar suficiencia de xestión da información no ámbito académico de investigación |
|
BM8
|
|
Estar capacitado/a para anticipar, organizar e planificar con eficiencia a resolución de problemas |
|
BM9
|
|
Manexar con solvencia as ferramentas propias das TICs necesarias para o exercicio da súa función investigadora e ser capaz de entender--e aplicar--a súa relevancia no contexto social propio |
|
|
CM3 CM6
|
Fomentar a relevancia máxima da investigación, a innovación e o desenvolvemento como engranaxe fundamental no mecanismo socioeconómico e cultural da sociedade. |
|
|
CM8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Literatura, Arte, Cultura e investigación científica: marcos conceptuais e relacionais. |
1.1. O concepto de Cultura(s) e os Estudos culturais.
1.2. Arte e Literatura.
1.3. A investigación en literatura.
|
2. Organización, técnicas e ferramentas para a investigación. |
2.1. Delimitación do obxecto de estudo.
2.2. A procura da información: museos, bibliotecas, hemerotecas, arquivos, en papel ou en liña.
2.3. Planificación, escritura e presentación do traballo de investigación.
|
3. Ferramentas e recursos tecnolóxicos. |
Análise esencialmente práctica dos diferentes recursos existentes en Internet e nas TIC. |
4. Interdisciplinariedade e investigación literaria. |
Análise práctica de fenómenos de hibridación na arte e na cultura, nomeadamente nas contemporáneas. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
6 |
23 |
29 |
Obradoiro |
12 |
14 |
26 |
Proba mixta |
2 |
15 |
17 |
|
Atención personalizada |
3 |
0 |
3 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Sesións de traballo en que o profesor contextualiza e explica as metodoloxías e contidos necesarios para que o alumnado poda desenvolver o seu traballo posterior. A sesión maxistral ten carácter teórico. |
Obradoiro |
Sesións de traballo en que o conxunto do alumnado realiza diferentes actividades, derivadas dos contidos das sesións maxistrais, e desenvolve destrezas relacionadas cos obxectivos e contidos da materia: análise de documentos, exposicións, textos comentados, prácticas mediante TIC, probas varias… O obradoiro ten un carácter eminentemente metodolóxico e práctico. |
Proba mixta |
Proba oral ou escrita consistente nun suposto práctico relacionado coas destrezas aprendidas no curso ou na exposición dun ensaio orixinal, un comentario de textos ou a análise de documentos relacionados cos obxectivos da asignatura. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Proba mixta |
|
Descrición |
Para alén da atención individualizada nas sesións presenciais, durante as horas de atendemento do profesorado, o/a estudante recibirá a guía e axuda que precisar |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
A asistencia e a participación activa nas sesións maxistrais será avaliable de maneira continuada. |
5 |
Proba mixta |
A proba mixta recoñecerá o aproveitamento das sesións maxistrais a a súa correcta aplicación nos obradoiros. Complementa as cualificacións obtidas neles. |
40 |
Obradoiro |
Os diferentes exercicios do obradoiro poderán ser avaliados de maneira global ou individual. Poderán ser prácticas escritas, entregadas ao final da aula, ou propostas para resolver un problema teórico solicitadas polo profesor para esa sesión ou sesións posteriores.
O obradoiro tamén contempla, eventualmente, asistencia a actividades culturais ou académicas en que se pode solicitar un exercicio práctico inmediato e da que a resolución será avaliable. |
55 |
|
Observacións avaliación |
Por
esixencias do deseño da aplicación con que se elabora esta guía docente, as
porcentaxes anteriores son só orientativas. Para superar a materia deberase ter participado satisfactoriamente nas actividades propostas no curso. O
alumnado que non supere a asignatura na primeira convocatoria terá unha
segunda oportunidade na que será avaliado cos mesmos instrumentos que
na primeira. Terase en conta a situación do alumnado con
dispensa docente, que deberá presentarse ao profesor e xustificar o seu
caso o primerio día de curso. Diseñarase para el unha metodoloxía
específica que lle permita acadar os coñecementos e as habilidades
exixidas.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Fontes
de información Recursos
para a investigación literaria Achtert, W. S., y J. Gibaldi,
MLA Handbook for Writers of Research Papers, New York: The Modern Language
Association of America, 1988. Alcina
Franch, J., Aprender a investigar:
métodos de trabajo para la
redacción de tesis doctorales, Madrid:
Compañía Literaria, 1994. Belmonte, Manuel, Enseñar
a investigar. Bilbao: Mensajero, 2011. Blecua,
Alberto, Manual de crítica textual, Madrid: Castalia, 1983. Díez Borque, J. M., coord., Métodos de estudio de la
obra literaria, Madrid: Taurus,
1985, Eco, Umberto, Cómo se hace una tesis: técnicas y procedimientos de estudio,
investigación y escritura, Barcelona: Gedisa,
2001 (1977). Enkvist, Inger, "Ética y estética en la investigación literaria",
Espéculo (2003):
<http://pendientedemigracion.ucm.es/info/especulo/numero24/inv_lite.html> Garza Mercado, Ario, Manual de técnicas de investigación para
estudiantes de ciencias sociales, México: Colegio de México, 1988. Gaskell,
Philip, Nueva introducción a la bibliografía material, Gijón: Trea, 1999. Guía de
recursos bibliográficos de la Literatura Española (Biblioteca Nacional): http://www.bne.es/export/sites/BNWEB1/es/Servicios/InformacionBibliografica/docs/Guia_Literatura_Esp.pdf Hernández
Sampieri, R., Fundamentos de metodología de la investigación, Madrid: McGraw-Hill,
2007, Jauralde
Pou, Pablo, Manual de investigación literaria (Guía bibliográfica para el
estudio de la literatura española), Madrid: Gredos, 1981. López
Yepes, José, Manual de ciencias de la documentación, Madrid: Pirámide, 2002. Medina
Rivilla, A,. e outros, Metodología para la realización de proyectos de
investigación y tesis doctorales, Madrid: Universitas, 2003. Montaner
Frutos, A., Prontuario de bibliografía (Pautas para la realización de descripciones,
citas y repertorios), Gijón: Ediciones Trea, 1999. Muñoz
Razo, Carlos, Cómo elaborar y asesorar una investigación de tesis, México:
Prentice Hall, 2011. Núñez
Alonso, Eduardo, “Los archivos como sistemas de información”, Boletín de
ANABAD, IL.1 (1999), pp. 109-124. E: <http://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=51135> Núñez
Alonso, Eduardo, Organización y gestión de archivos, Gijón: Trea, 1999. Orduna,
G., Ecdótica. Problemática de la edición de textos, Kassel: Reichenberger,
2000. Paun de García, Susan, Manual de
investigación literaria. Cómo preparar informes, trabajos de investigación,
tésis y tesinas, Madrid: Castalia, 2004. Rodríguez
Fer, Claudio, Guía de investigación literaria, Gijón: Júcar, 1998. |
Bibliografía complementaria
|
|
Bibliografía
específica sobre Estudos culturais Barthes,
Roland, El susurro del lenguaje: más allá de la palabra
y la escritura, Barcelona, Paidós,
1987. Bennett, Tony, Outside
Literature, New York / Londres: Routledge, 1990 Bourdieu, Pierre, The Field of Cultural Production: Essays on Art and Literature, Randal
Jonson ed., Nueva York: Columbia University, 1993. Bourdieu,
Pierre, Las reglas del arte. Génesis y estructura del campo literario,
Barcelona: Anagrama, 1995. Eagleton,
Terry, La
idea de la cultura, Barcelona: Paidós, 2001. Eagleton,
Terry, La ideología como estética, Madrid: Trotta, 2006. Easthope, Anthony, Literary into
Cultural Studies, Londres / New York: Routledge, 1991. Easthope, Anthony, “But what is
Cultural Studies?”, en Studying British Cultures : an introduction, edited by
Susan Bassnett, London / New York : Routledge, 1997. Jameson, Fredric, The Political
Unconscious: Narrative as a Socially Symbolic Act, Ithaca-N.Y., Cornell
University Press /Londres: Methuen, 1981. Jameson,
Fredric, “Sobre los ‘estudios culturales’”, en Estudios culturales:
Reflexiones sobre el multiculturalismo, Buenos Aires: Paidós, 1998, pp.
69-136. Jameson,
Fredric, Una modernidad singular: ensayo sobre la ontología del presente,
Barcelona: Gedisa, 2004. Szurmuk,
Mónica, y Robert McKee Irwin, cords., Diccionario de Estudios Culturales
Latinoamericanos, México: Instituto Mora y Siglo XXI, 2009. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|