Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Comprender os procesos históricos dos estudos literarios e culturais e os seus cambios de paradigma. |
AM2
|
|
|
Ser capaz de desenvolver un enfoque orixinal e creativo na investigación avanzada no ámbito dos estudos literarios e culturais. |
AM3
|
|
|
Analizar e interpretar textos, aplicando diferentes modelos teóricos e xenéricos. |
AM4
|
|
|
Integrar os estudos literarios nun contexto cultural máis extenso que transcenda os límites dunha soa lingua e / ou nación, atendendo á diversidade cultural. |
AM6
|
|
|
Aplicar unha perspectiva comparatista de carácter transnacional e plurilingüístico aos estudos literarios, artísticos e culturais. |
AM8
|
|
|
Ser capaz de realizar achegas creativas e orixinais no estudo comparatista dos textos literarios, dos produtos artísticos e das realidades culturais. |
AM9
|
|
|
Coñecer e valorar a diversidade cultural, con especial atención aos ámbitos anglófono, hispánico e galego-portugués. |
AM12
|
|
|
Adquirir a capacidade de manexar ferramentas e recursos de investigación aplicados no ámbito dos estudos literarios e culturais. |
AM13
|
|
|
Traballar de maneira interdisciplinar en entornos diversos. |
|
BM1
|
|
Promover o entendemento intercultural desde a comprensión da diversidade. |
|
BM3
|
|
Desenvolver habilidades cognitivas avanzadas (capacidade de síntese, análise e pensamento crítico) relacionadas co desenvolvemento e a creación dun perfil investigador. |
|
BM4
|
|
Integrar coñecementos de campos de estudo diversos. |
|
BM5
|
|
Aplicar coñecementos e habilidades na resolución de problemas en entornos novos ou non familiares en contextos interdisciplinares. |
|
BM6
|
|
Desenvolver habilidades de xestión da información para propósitos académicos e de investigación. |
|
BM8
|
|
Adquirir capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva. |
|
BM9
|
|
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
|
|
CM1
|
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
|
|
CM3
|
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
|
|
CM6
|
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
|
|
CM8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
A construción histórica da meta-Rosalía
|
.1. A consideración crítica de Rosalía de Castro en vida e post-mortem |
2. Confluencias e diverxencias dos clásicos.
|
Rosalía de Castro
Eduardo Pondal
Curros Enríquez
Relacións entre contemporáneos |
A utilización do verso como formato plurixenérico: textos significativos |
O afán socializador de Lamas Carvajal |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Presentación oral |
2 |
12 |
14 |
Lecturas |
6 |
18 |
24 |
Sesión maxistral |
6 |
12 |
18 |
Análise de fontes documentais |
6 |
12 |
18 |
|
Atención personalizada |
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Presentación oral |
Presentación oral individual por parte de cada alumno e de cada alumna dun asunto relacionado cos contidos da materia e decidido entre a profesora e o/a estudante. |
Lecturas |
Lectura obrigada dos textos literarios e dos textos críticos que a profesora indique na aula. |
Sesión maxistral |
Nestas sesións a profesora explicará os eixos fundamentais de tipo estético, literario e histórico das liñas de investigación propostas. |
Análise de fontes documentais |
Lectura e comentario de textos críticos, historiográficos, xornalísticos. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Presentación oral |
|
Descrición |
A profesora orientará aos e ás estudantes na preparación das presentacións orais e na metodoloxía de análise das fontes de información.
A orientación farase de forma individualizada. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Análise de fontes documentais |
A profesora porá a disposición do alumnado os materiais obxecto de análise. O alumnado deberá ler e analizar estes materiais e participar na exposición das súas conclusións na aula. |
30 |
Presentación oral |
O/a estudante exporá na aula, durante un mínimo de 20 minutos e un máximo de 1 hora, as súas conclusións sobre un asunto que escollerá de entre os tratados na materia. A exposición será necesariamente oral, aínda que poderá ser completada coa utilización de material audiovisual de apoio. |
30 |
Lecturas |
As lecturas obrigatorias deben realizarse para poder participar de forma efectiva no seminario e levar a cabo a presentación oral. A porcentaxe de avaliación de cada unha destas metodoloxías inclúe a correspondente á realización das lecturas. |
40 |
|
Observacións avaliación |
Terá a cualificación de "non presentado" quen non realice a presentación oral ou quen non asista e participe cando menos no 50% das sesións presenciais.
O/a estudante que solicite e obteña dispensa académica terá condicións especiais de avaliación, entre elas a substitución da avaliación da actividade realizada na aula pola entrega da actividade por escrito ou pola realización dunha proba oral, nunha data que se establecerá tendo en conta a disponibilidade do/a estudante.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
García Negro, María Pilar (2013). Cantares gallegos, hoxe. Para unha lectura actualizada de Rosalía de Castro. Santiago de Compostela, Alvarellos
Murguía (1975 [1886]). Los Precursores. La Voz de Galicia
García Negro, María Pilar (2010). O clamor da rebeldía. Rosalía de Castro: ensaio e feminismo. Santiago de Compostela, Sotelo Blanco
Rodríguez, Francisco (2011). Rosalía de Castro, estranxeira na súa patria. A Coruña, AS-PG |
|
Bibliografía complementaria
|
Rodríguez, Francisco (1996). A evolución ideolóxica de Curros Enríquez. Vigo, A Nosa Terra
VV. AA. (1996). Historia da Literatura Galega. Vigo, AS-PG/A Nosa Terra
Pondal, Eduardo (2002). Obra completa. Santiago de Compostela, Sotelo Blanco |
Carballo Calero, R., Historia da Literatura Galega Contemporánea, Galaxia, Vigo, 1981.
Hermida, C., A reivindicación da lingua galega no rexurdimento (1840-1891), Consello da Cultura Galega, Santiago de Compostela, 1992.
Hermida, C., Os precursores da normalización, Xerais, Vigo, 1992.
Pardo Bazán, E., “La poesía regional gallega”, De mi tierra, Xerais, Vigo, 1984 [1889], pp. 11-49.
Rodríguez, F., Literatura galega contemporánea. Problemas de método e interpretación, Edicións do Cumio, Vilaboa-Pontevedra, 1990
Santos Gayoso, E., Historia de la prensa gallega. 1800-1986, O Castro, Sada-A Coruña, 1990.
VV. AA, Historia da literatura galega, AS-PG/ANT, Vigo, 1996-1998, 5 vols.
VV. AA., Historia da Literatura Galega, vols. 1 e 2, A Nosa Terra, Vigo, 1996.
|
|