Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Comprender os procesos históricos dos estudos literarios e culturais e as súas mudanzas de paradigma. |
AM2
|
BM8
|
CM6
|
Ser capaz de desenvolver un enfoque orixinal e creativo na investigación avanzada no ámbito dos estudos literarios e culturais. |
AM3
|
BM4
|
|
Analisar e interpretar textos, aplicando diferentes modelos teóricos e xenéricos. |
AM4
|
BM8
|
CM6
|
Aplicar as técnicas de análise cultural respectando os fundamentos ideolóxicos presentes en contextos diversos. |
AM5
|
BM1
|
CM8
|
Aplicar técnicas de análise cultural en contextos diversos |
AM10
|
BM1
|
|
Adquirir as habilidades necesarias para analisar e investigar os mecanismos dos procesos de comunicación. |
AM11
|
BM4
|
CM1
|
Coñecer e valorizar a diversidade cultural, con especial atención aos ámbitos hispánico e galego-portugués. |
AM12
|
|
CM1 CM4
|
Adquirir a capacidade de utilizar ferramentas e recursos de investigación aplicados no ámbito dos estudos literarios e culturais |
AM13
|
BM5 BM7
|
CM3
|
Aplicar unha perspectiva comparatista de carácter transnacional e plurilingüístico aos estudos literarios, artísticos e culturais |
AM8
|
BM1
|
CM6 CM8
|
Ser quen de realizar achegas creativas e orixinais no estudo comparatista dos textos literarios, dos produtos artísticos e das realidades culturais |
AM9
|
BM4 BM6 BM9
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Introdución xeral: novos paradigmas, novas propostas artísticas
|
1.1. Temas, modelos e tendencias discursivas.
1.2. Entre a tradición e a revisión dos modelos literarios establecidos.
|
2. Discursos e contradiscursos das mulleres. |
2.1 Debates contemporáneos: feminismo-feminismos, xéneros e identidades.
2.2 A construcción da identidade de xénero na literatura galega.
2.3. Autoras e poéticas. Liñas temáticas. |
3. Recepción da literatura galega do XXI. |
3.1 A recepción externa.
3.2 A recepción interna.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
8.5 |
16 |
24.5 |
Lecturas |
0 |
20 |
20 |
Análise de fontes documentais |
8 |
12 |
20 |
Actividades iniciais |
0.5 |
0 |
0.5 |
Presentación oral |
2 |
7 |
9 |
|
Atención personalizada |
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Presentación, desenvolvemento e análise de contidos teóricos e procedementais fundamentais para o alumnado atinxir as competencias e destrezas previstas. |
Lecturas |
Será preciso realizar para cada sesión e nos prazos determinados as lecturas obrigatorias (as obras definidas como tales e os textos críticos complementarios), así como as necesarias para a realización dos traballos. |
Análise de fontes documentais |
Comentario e análise de diferentes textos seleccionados seguindo a táboa de contidos da materia. |
Actividades iniciais |
Toma de contacto para coñecer o nivel de coñecementos, intereses, motivacións, etc. |
Presentación oral |
Exposición oral do estudo realizado por cada alumno(a) sobre algunha da(s) obra(s) seleccionada entre as que figuran na relación de Lecturas obrigatorias no Paso 8 desta Guía. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Lecturas |
Presentación oral |
Análise de fontes documentais |
|
Descrición |
Os(as) estudantes que non podan asistir no horario previsto para as Titorías, poderán concertar entrevistas por medio do correo electrónico.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Lecturas |
A avaliación das lecturas obrigadas realizarase durante as sesións de "Presentación oral" para aqueles alumnos (as) a quen corresponda o papel de público. |
40 |
Presentación oral |
Na avaliación desta actividade terase en conta, ademais do contido, a clareza expositiva e a corrección lingúística. |
30 |
Análise de fontes documentais |
A avaliación deste tipo de traballo será continua e realizada sobre a participación do(a) alumno(a) nas activades na aula. |
30 |
|
Observacións avaliación |
Terá a cualificación de "non presentado" quen non realice a presentación oral ou quen non asista e participe cando menos no 50% das sesións presenciais.
O/a estudante que solicite e obteña dispensa académica terá condicións especiais de avaliación, entre elas a substitución da avaliación da actividade realizada na aula pola entrega da actividade por escrito ou pola realización dunha proba oral, nunha data que se establecerá tendo en conta a disponibilidade do/a estudante.
O alumnado que non teña superado a materia na convocatoria de xuño será avaliado seguindo os mesmos criterios na segunda convocatoria. Así, a avaliación da presentación oral e das lecturas obrigatorias realizarase no día e hora marcados como data oficial do exame da convocatoria de xullo.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
González Fernández, H. (2005). Elas e o paraugas totalizador. Vigo: Xerais
Castro, O. / Reimóndez, M. (2013). Feminismos. Vigo: Xerais
Figueroa, Antón (2001). Nación, literatura, identidade: comunicación literaria e campos sociais en Galicia. Vigo: Edicións Xerais de Galicia
Pernas, G. (2005). Os ollos de Victorine e a construción da cuarta parede. Santiago: Laiovento
Moure, T. (2012). Queer-emos un mundo novo. Sobre cápsulas, xéneros e falsas clasificacións. Vigo: Galaxia
González-Millán, X. (2000). Resistencia cultural e diferencia histórica: a experiencia da subalternidade. Santiago de Compostela: Sotelo Blanco
Casas, Arturo (2002). “A Teoría crítica da cultura e a planificación dos estudos socioculturais”. Anuario de estudios literarios galegos, 29-38 |
Obras de Lectura:
Manuel Rivas: Todo é silencio. María Reimóndez: O clube da calceta. Teresa Moure: Unha primavera para Aldara. Ana Romaní: Estremas.
|
Bibliografía complementaria
|
Vilavedra, D. (2010). A narrativa galega na fin de século. Unha ollada crítica dende 2001. Vigo: Galaxia
Blanco, C. (1995 ). Nais, damas, prostitutas e feirantas . Vigo: Xerais
Suárez Briones, B. / Martín Lucas, B. / Fariña Busto, Mª J. (eds.) (2005 ). Escribir en femenino. Poéticas e políticas. Barcelona: Icaria Libro
Tato Fontaíña, Laura; Tavares Maleval, Mª do Amparo (eds.) (2010). Estudos galego brasileiros 3: lingua, literatura, identidade. Rio de Janeiro / A Coruña: UERJ / Universidade da Coruña
Adán, C. (2003). Feminismo e coñecemento. Da experiencia das mulleres ao cíborg. A Coruña: Espiral maior
Beltrán, E et alii (eds.) (2001 ). Feminismos. Debates teóricos contemporáneos. Madrid: Alianza Libro
Amorós, C. (1994 ). Historia de la teoría feminista . Madrid: Instituto de Investigaciones feministas da UCM Libro
Bourdieu, P. (1992 ). Les règles de l’art. Genèse et structure du champ littéraire. Paris: Éditions du Seuil
Reis, C. (1992). “Criação literaria e periferismo cultural: para una ideologia da marginalidade”. Actas do I Congreso Internacional da Cultura Galega, Dirección Xeral de Cultura, [Santiago de Compos
Hooper, Kirsty (2005). “Novas cartografías nos estudos galegos: nacionalismo literario, literatura nacional, lecturas posnacionais”. Anuario de Estudos Literarios Galegos: 64-73 |
A profesora fornecerá ao longo do curso material bibliográfico complementar e outros recursos específicos para cada asunto focado. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|