Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A4 |
Analizar e interpretar textos, aplicando diferentes modelos teóricos e xenéricos. |
A8 |
Aplicar unha perspectiva comparatista de carácter transnacional e plurilingüístico aos estudos literarios, artísticos e culturais. |
A10 |
Aplicar as técnicas de análise cultural en contextos diversos. |
A12 |
Coñecer e valorar a diversidade cultural, con especial atención aos ámbitos anglófono, hispánico e galego-portugués. |
B3 |
Promover o entendemento intercultural desde a comprensión da diversidade. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Analizar e interpretar textos, aplicando diferentes modelos teóricos e xenéricos. |
AM4
|
|
|
Aplicar unha perspectiva comparatista de carácter transnacional e plurilingüístico aos estudos literarios, artísticos e culturais. |
AM8
|
|
|
Aplicar as técnicas de análise cultural en contextos diversos. |
AM10
|
|
|
Coñecer e valorar a diversidade cultural, con especial atención aos ámbitos anglófono, hispánico e galego-portugués. |
AM12
|
|
|
Promover o entendemento intercultural desde a comprensión da diversidade |
|
BM3
|
|
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
|
|
CM4
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1.- Do oral ao escrito
|
1.1.- A cultura da oralidade: oratura vs literatura
1.2.- A oralidade finxida
1.3.- O carácter fundacional da oralidade
|
Tema 2.- Literatura e identidade nacional
|
2.1.- Literatura colonial vs literaturas nacionales
2.2.- O repertorio temático identitario
2.3.- A cuestión lingüística
|
Tema 3.- Novas propostas nas literaturas africanas
|
3.1.- A construción do suxeito femenino
3.2.- As identidades ambiguas
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Análise de fontes documentais |
8 |
12 |
20 |
Sesión maxistral |
8.5 |
16 |
24.5 |
Presentación oral |
2 |
7 |
9 |
Actividades iniciais |
0.5 |
0 |
0.5 |
Lecturas |
0 |
20 |
20 |
|
Atención personalizada |
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Análise de fontes documentais |
Comentario e análise de diferentes textos seleccionados seguindo a táboa de contidos da materia.
|
Sesión maxistral |
Presentación, desenvolvemento e análise de contidos teóricos e procedementais fundamentais para o alumnado atinxir as competencias e destrezas previstas. |
Presentación oral |
Exposición oral do estudo realizado por cada alumno(a) sobre unha obra literaria dos PALOPs seleccionada a partir da listaxe fornecida pola profesora no inicio das sesións.
|
Actividades iniciais |
Toma de contacto para coñecer o nivel de coñecementos, intereses, motivacións, etc. |
Lecturas |
Será preciso realizar para cada sesión e nos prazos determinados as lecturas obrigatorias (as obras definidas como tales e os textos críticos complementarios), así como as necesarias para a realización dos traballos.
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Lecturas |
Análise de fontes documentais |
Presentación oral |
|
Descrición |
Os(as) estudantes que non podan asistir no horario previsto para as Titorías, poderán concertar entrevistas por medio do correo electrónico.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Lecturas |
A avaliación das lecturas obrigadas realizarase durante as sesións de "Presentación oral" para aqueles alumnos (as) a quen corresponda o papel de público. |
40 |
Análise de fontes documentais |
A valiación deste tipo de traballo será continua e realizada sobre a participación do(a) alumno(a) nas activades na aula. |
30 |
Presentación oral |
Na avaliación desta actividade terase en conta, ademais do contido, a clareza expositiva e a corrección lingúística. |
30 |
|
Observacións avaliación |
Todas as actividades deberán ser entregadas de acordo cos prazos e os procedementos fixados no início das sesións.
Os(as) estudantes con dispensa académica poderán realizar traballos tutelados para seren avaliados. Deberán poñerse en contacto coa profesora en horario de titorías ou a través do correo electrónico.
O alumnado que non teña superado a materia na convocatoria de xuño será avaliado seguindo os mesmos criterios na segunda convocatoria. Así, a avaliación da presentación oral e das lecturas obrigatorias realizarase no día e hora marcados como data oficial do exame da convocatoria de xullo.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Salinas Portugal, F. (2006). Literaturas africanas de lengua portuguesa. Madrid: Síntesis
Laranjeira, J. L. Pires (1995). Literaturas Africans de Expressão Portuguesa. Lisboa: Universidade Aberta
Moema Parente, Augel (2007). O Desafio do Escombro. Rio de Janeiro: Garamomnd-Universitária
Leite, Ana Mafalda (1998). Oralidades & Escritas nas Literaturas Africanas. Lisboa: dt. Colibri
Mata, Inocência (2010). Polifonias insulares. Cultura e literatura de São Tomé e Príncipe. Lisboa: Colibri
Salinas Portugal, F. (1994). Rosto Negro. O Contexto das Literaturas Africanas. Compostela: Laiovento
Hernández, R. (2007). Traducción y postcolonialismo. Procesos culturales y lingüísticos en la narrativa postcolonial de lengua portuguesa. . Granada: Editorial Comares |
LECTURA Obrigada
Paulina Chiziane: Nikectche
Ungulani Ba Kha Khosa: Ualalapi
Selección de Textos literarios (poéticos e narrativos) africanos en língua portuguesa
|
Bibliografía complementaria
|
|
CABRAL, Amílcar (1999): Nacionalismo e cultura (Compostela: Laiovento)
CRISTÓVÃO, Fernando (dir.) (2005): Dicionário temático da Lusofonia (Lisboa: Texto Editores)
ENDERS, Armelle (1997): História da África Lusófona (Lisboa: Inquérito)
FREYRE, Gilberto (1943): Casa Grande & Sanzala (Lisboa: Livros do Brasil)
PETROV, Petar et al. (ed.) (2012): Avanços em literaturas e culturas africanas e em literatura e cultura galegas (Santiago de Compostela-Faro: AIL-Através Editora)
PETROV, Petar et al. (ed.) (2012): Avanços em comparatismo nas lusofonias (Santiago de Compostela-Faro: AIL-Através Editora)
SALINAS PORTUGAL, Francisco (1990): Entre Próspero e Calibán (Compostela: Laiovento)
TORGAL, Luís Reis et al. (2008): Comunidades imaginadas: nação e nacionalismos em África (Coimbra: Universidade de Coimbra)
VENÂNCIO, José Carlos (1996): Colonialismo, antropologia e lusofonias repensando a presença portuguesa nos trópicos (Lisboa: Vega)
A profesora fornecerá ao longo do curso material bibliográfico complementar e outros recursos específicos para cada asunto focado.
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|