Datos Identificativos 2013/14
Asignatura (*) Adquisición e ensino do inglés Código 613505014
Titulación
Mestrado Universitario en Estudos Ingleses Avanzados e as súas Aplicacións (2013)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Inglés
Prerrequisitos
Departamento Filoloxía Inglesa
Coordinación
Floyd Moore, Alan
Correo electrónico
alan.floyd@udc.es
Profesorado
Floyd Moore, Alan
Correo electrónico
alan.floyd@udc.es
Web http://www.imaes.eu/?page_id=31
Descrición xeral Toda la información relativa tanto a esta materia como al resto del Máster la pueden encontrar en la dirección Web arriba señalada.

Competencias do título
Código Competencias da titulación

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Desenvolvemento das catro destrezas, con especial atención ás destrezas relacionadas coas presentacións orais.
Utilización de bibliografía e ferramentas de busca de recursos bibliográficos xerais e específicos, incluíndo o acceso por internet.
Xestión de forma excelente do tempo de traballo e organización dos recursos dispoñibles, establecendo prioridades, camiños alternativos e identificando erros lóxicos na toma de decisións.
Potenciación da capacidade para traballar en contornas cooperativas, pluridisciplinares e plurilingües.

Contidos
Temas Subtemas
1. Applied Linguistics and the teaching of English. Main fields in Applied Linguistics.
Descrición:
Tratase dunha introdución ao curso, prestando atención á definición e aos ámbitos tradicionais da Lingüística Aplicada. Fárase un breve repaso das principais disciplinas que se poden encadrar dentro da mesma.
1.1. Introduction
1.2. Analysis and evolution of the term “Applied Linguistics
1.3. Fields of study in AL: Language teaching, corpus linguistics, translation studies, language planning, forensic linguistics, speech pathology/clinical linguistics, etc.
1.4. Suggestions for further reading.
2. Current issues in the teaching of English as a Foreign Language.
Descrición
Esta unidade servirá para familiarizar ao alumnado sobre as últimas tendencias no ensino do inglés con especial referencia á aproximación comunicativa, ao enfoque por tarefas e á aprendizaxe de linguas baseada en contidos (AICLE). A continuación, se presentarán as aportacións máis importantes do Marco Común Europeo salientando o enfoque metodolóxico elexido así como os distintos descritores de referencia para cada unha das destrezas. Abordarase igualmente o proceso de avaliación proposto neste documento. Xa, por último, presentarase o Portfolio Europeo das Linguas facendo referencia aos seus obxectivos principais, os seus compoñentes, modalidades e aplicacións pedagóxicas.
2.1. New tendencies and approaches to the teaching of English.
2.1.1. The task-based and the Communicative Approach.
2.1.2. Content-based teaching (CLIL)
2.2. The Common European Framework for the teaching and learning of languages.
2.3. The European Language Portfolio (PEL)
3. Current issues in Second language Acquisition
Descrición

Faremos unha revisión xeral do proceso de adquisición de segundas linguas facendo referencia entre outros aos aspectos seguintes: papel da L1 na adquisción dunha segunda lingua, a teoría da interlingua, o conceto de transferencia lingüística, factores e teorías de aprendizaxe, as achegas dos corpus de aprendices para a investigación na adquisición de segundas linguas e para o ensino do inglés en particular.
3.1. The acquisition of the first language
3.2 Factors and theories in SLA
3.3. Second language learning theory and practice: Connections and Interplays.
3.4. Suggestions for further reading.
4. Conducting research in Second Language Acquisition and Teaching.
Descrición
Nesta unidade daranse pautas para realizar investigación de carácter empírico no eido da adquisición e aprendizaxe do inglés. Presentárase a estrutura clásica dos traballos de investigación destas características a partir de exemplos coñecidos na bibliografía especializada. Afondarase nos instrumentos de investigación e na análise de datos.
4.1. Introduction.
4.2. Planning a project.
4.3. Research instruments: diaries, questionnaires, interviews, attitude scales, observation, surveys, etc.
4.4. Possible structure and organisation of a language learning project.
4.5. Practical task. The preliminary design of a research project.
4.6. Suggestions for further reading

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Seminario 6 0 6
Foro virtual 0 11 11
Lecturas 0 20 20
Aprendizaxe colaborativa 0 5 5
Investigación (Proxecto de investigación) 0 20 20
Presentación oral 1 4 5
Sesión maxistral 7 0 7
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Seminario Interacción cos compañeiros e co profesor para a realización de tarefas na aula.
Foro virtual Realización de traballos online
Lecturas Realización de leituras fora da aula, tanto de libros como de recursos online. Haberá control das leituras realizadas.
Aprendizaxe colaborativa Realización de traballos en conxunto co outros compañeiros de clase.
Investigación (Proxecto de investigación) Realización dun traballo en grupo o individualmente relacionado coa adquisición e ensino de linguas.
Presentación oral Os alumnos terán que facer breves presentacións de aspectos relacionados co curso. Ao rematar as presentacións, o alumnado terá que entregar un breve informe das mesmas.
Sesión maxistral Sesións adicadas ao ensino dos fundamentos da materia.

Atención personalizada
Metodoloxías
Seminario
Foro virtual
Presentación oral
Investigación (Proxecto de investigación)
Descrición
El seminario consiste en intercambio de conocimientos adquiridos durante la investigación individual o en grupo en el aula.
El foro virtual consiste en la investigación e intercambio de opiniones de forma virtual.
El proyecto de investigación acerca de la adquisición y enseñanza del inglés se realizará durante el curso de forma individual o en grupo.
La presentación oral se llevará a cabo en clase y consiste en presentar los resultados de la lectura y del estudio individual o en grupo realizado por los alumnos.

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Seminario Participación nas actividades de clase baseadas nas sesións maxistráis e a leitura propia. 20
Foro virtual Tarefas levadas a cabo baseadas na investigación / leitura online 20
Presentación oral Presentación dun traballo na aula, resultado da súa investigación e/ou leitura. 20
Investigación (Proxecto de investigación) Realización dun traballo de investigación dunhas 25 páxinas de duración. 40
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica Palacios Martínez, Ignacio M., Rosa Alonso, Mario Cal, Paula López Rúa e José Ramón Varela (2007). Diccionario de enseñanza y aprendizaje de lenguas. En Clave, Madrid
Lightbown, Patsy M. e Spada, Nina (1993). How Languages are Learned. Oxford University Press, Oxford
Harmer, Jeremy (1994). How to Teach English. Longman, Harlow
Ellis, Rod (2004). The Study of Second Language Acquisition. Oxford University Press, Oxford

Bibliografía complementaria Fernández Pérez, Milagros (ed.), (1996). Avances en Lingüística Aplicada. Servizo de Publicacións da Universidade, Santiago
Stern, H. (1983). Fundamental Concepts of Language Teaching. Oxford University Press, Oxford
Vez Jeremías, José Manuel (2000). Fundamentos lingüísticos en la enseñanza de lenguas extranjeras. Ariel, Barcelona
Skehan, Peter (1989). Individual Differences in Second Language Acquisition. Edward Arnold, Londres
Salaberri, Sagrario (1999). Lingüística Aplicada a la enseñanza de lenguas extranjeras. Servicio de Publicaciones de la Universidad, Almería
Brown, H. Douglas (1994). Principles of Language Learning and Teaching. Prentice Hall Regents, Englewood Cliffs, N. J
Muñoz, Carme (ed.), (2000). Segundas lenguas. Adquisición en el aula. Ariel, Barcelona


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías