Datos Identificativos 2013/14
Asignatura (*) Políticas lingüísticas Código 613836062
Titulación
Mestrado Universitario en Lingüística Aplicada (2013)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Galego
Inglés
Portugués
Prerrequisitos
Departamento Galego-Portugués, Francés e Lingüística
Coordinación
Alvarez Caccamo, Celso Maria
Correo electrónico
celso.alvarez.caccamo@udc.es
Profesorado
Alvarez Caccamo, Celso Maria
Correo electrónico
celso.alvarez.caccamo@udc.es
Web
Descrición xeral Estudo das políticas linguísticas como formas históricas de intervenção social e institucional sobre a/s língua/s, as suas formas, os seus usos, e as maneiras de concebê-las socialmente.

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A1 Coñecemento dos principios básicos, as técnicas fundamentais e algúns resultados destacados da investigación actual en lingüística.
A7 Capacidade para aplicar os coñecementos lingüísticos adquiridos aos problemas do mundo profesional (docencia, asesoramento e mediación lingüística, tradución, lexicografía, planificación lingüística...).
B1 Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación.
B2 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en ámbitos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
B3 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
B4 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións —e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan— a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Conhecer as noções principais das práticas de políticas linguísticas e do estudo da língua em sociedade pertinentes para estas. AI1
BI1
Refletir criticamente sobre a diversidade das situações sociolinguísticas e dos projetos dos estados e das elites para intervir sobre esta diversidade, assim como das implicações destes projetos. BI2
BI3
Expor com coerência as reflexões, opiniões e posições próprias e adquiridas sobre os processos de intervenção sobre as línguas. BI4
Aplicar os conhecimentos adquiridos à reflexão sobre situações hipotéticas de intervenção dirigida sobre a diversidade linguística e das práticas comunicativas. AI7

Contidos
Temas Subtemas
1. Representações sociais e discursivas das situações sociolinguísticas e da diversidade. Ideologias linguísticas.
Poder e identidades sociais (nacionais, étnicas, de classe, de género...)
2. As políticas linguísticas como ação social e institucional. Agentes, destinatários, motivações, objetivos, âmbitos, instrumentos, mecanismos e programação.
3. A diversidade das políticas linguísticas: revisão de casos. Políticas linguísticas no Estado Espanhol.
Políticas linguísticas no mundo.
4. Políticas linguísticas, globalização e novas tecnologias. Línguas e capitais.
5. Consequências das políticas linguísticas. Consequências sociais, culturais, identitárias, ideológicas, económicas, demográficas.

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Seminario 16 4 20
Lecturas 0 16 16
Recensión bilbiográfica 0 3 3
Investigación (Proxecto de investigación) 0 35 35
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Seminario Sessão de exposição e discussão geral
Lecturas Leituras obrigatórias
Recensión bilbiográfica Um informe detalhado sobre uma das leituras do programa, a assignar.
Investigación (Proxecto de investigación) Duas atividades, uma no meio do curso e outra a entregar no final.

Atención personalizada
Metodoloxías
Investigación (Proxecto de investigación)
Descrición
Consulta sobre uma das atividades obrigatórias.

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Investigación (Proxecto de investigación) Trata-se de duas atividades avaliáveis na forma de trabalho individual. 50
Lecturas A avaliação refere-se ao seguimento que se fará da realização das leituras obrigatórias 10
Seminario A availação refire-se à assistência às sessões 20
Recensión bilbiográfica Tratará-se dum informe de leitura detalhado sobre uma das leituras obrigatórias da matéria. 20
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica Fasold, Ralph (1996 [1984]). "El plurilingüismo social". Em: La sociolingüística de la sociedad, pp. 25-69. Madrid: Visor
Romaine, Suzanne (1996 [1994]). "La lengua en la sociedad / La sociedad en la lengua". Em: El lenguaje en la sociedad. Una introducción a la sociolingüística, pp. 17-49. Barcelona: Ariel
Appel, René, e Muysken, Pieter (1996 [1987]). "Mantenimiento y sustitución lingüística". Em: Bilingüismo y contacto de lenguas, pp. 51-69. Barcelona: Ariel
Calvet, Louis-Jean (2007). As políticas lingüísticas. São Paulo: Parábola Editorial
Joseph, John E. (1987). Eloquence and power: The rise of language standards and standard languages. London: Frances Pinter
Cooper, Robert L. (1997). La planificación lingüística y el cambio social. Cambridge: Cambridge University Press
Kaplan, Robert B, e Baldauf, Richard B. (2005). Language planning and policy in Europe. Multilingual Matters
Schiffman, Harold F. (1996). Linguistic culture and language policy. London: Routledge
Anderson, Benedict (1989). Nação e consciência nacional. São Paulo: Editora Ática
Bourdieu, Pierre (2000). Poder, derecho y clases sociales. Bilbo: Desclée de Brouwer
Bourdieu, Pierre (1983). Questões de Sociologia. Rio de Janeiro: Marco Zero
Bourdieu, Pierre (1995). ¿Qué significa hablar?. Madrid: Akal
Bastardas, Albert, e Boix, Emili, eds. (1994). ¿Un estado, una lengua? La organización política de la diversidad lingüística. Barcelona: Octaedro

A bibliografia de leitura obrigatória será extraída da listagem anterior ou de outras obras.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías