Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A1 |
Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria. |
A2 |
Saber analizar e comentar textos e discursos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual. |
A3 |
Coñecer as correntes teóricas da lingüística e da ciencia literaria. |
A7 |
Coñecer as literaturas en lingua galega, española e inglesa. |
A9 |
Elaborar textos orais e escritos de diferente tipo en lingua galega, española e inglesa. |
A11 |
Ter capacidade para avaliar, analizar e sintetizar criticamente información especializada. |
A14 |
Ser capaz para identificar problemas e temas de investigación no ámbito dos estudos lingüísticos e literarios e interrelacionar os distintos aspectos destes estudos. |
A15 |
Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica. |
A16 |
Coñecer a crítica textual e a edición de textos. |
B1 |
Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información. |
B2 |
Manexar ferramentas, programas e aplicacións informáticas específicas. |
B3 |
Adquirir capacidade de autoformación. |
B5 |
Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas. |
B7 |
Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico. |
B8 |
Apreciar a diversidade. |
B9 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
|
|
C7
|
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
|
|
C8
|
Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria. |
A1
|
|
|
Saber analizar e comentar textos e discursos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual. |
A2
|
|
|
Coñecer as correntes teóricas da lingüística e da ciencia literaria. |
A3
|
|
|
Elaborar textos orais e escritos de diferente tipo en lingua galega, española e inglesa. |
A9
|
|
|
Coñecer as literaturas en lingua galega, española e inglesa. |
A7
|
|
|
Ter capacidade para avaliar, analizar e sintetizar criticamente información especializada. |
A11
|
|
|
Ser capaz para identificar problemas e temas de investigación no ámbito dos estudos lingüísticos e literarios e interrelacionar os distintos aspectos destes estudos. |
A14
|
|
|
Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica. |
A15
|
|
|
Coñecer a crítica textual e a edición de textos. |
A16
|
|
|
Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información. |
|
B1
|
|
Manexar ferramentas, programas e aplicacións informáticas específicas. |
|
B2
|
|
Adquirir capacidade de autoformación. |
|
B3
|
|
Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas. |
|
B5
|
|
Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico. |
|
B7
|
|
Apreciar a diversidade. |
|
B8
|
|
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
|
B9
|
|
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
|
|
C3
|
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
|
|
C4
|
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
|
|
C6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Caracterización da Literatura Galega |
1.1 Periodización. Cuestións metodolóxicas. |
2. Literatura Medieval Galego-Portuguesa. |
2.1 Lírica profana. Caracterización Xeral.
2.2 O amor cortés. Cantiga de amor.
2.3 Cantiga de amigo.
2.4 Cantiga de escarnho e maldizer.
2.5 Lírica relixiosa. Cantigas de Santa María
2.6 A prosa medieval. |
3. Literatura Galega nos séculos XVI-XVIII. |
3.1 Séculos Escuros. Ilustración galega. |
4. O Primeiro Renacemento. |
4.1 Contextualización histórica. Período Precursor.
4.2 Rosalía de Castro (I).
4.3 Rosalía de Castro (II).
4.4 Eduardo Pondal.
4.5 Manuel Curros Enriquez.
4.6 A prosa e o teatro. Período Intersecular. |
5. O Segundo Renacemento |
5.1 As Irmandades da Fala. A renovación do sistema.
5.2 Grupo Nós. Vicente Risco.
5.3 Grupo Nós. Ramón Otero Pedrayo.
5.4 Grupo Nós. Afonso R. Castelao.
5.5 A xeración das Vangardas. Manuel Antonio.
5.6 O exilio. A recuperación cultural da posguerra.
5.7 A recuperación da narrativa. E. Blanco-Amor.
5.8 A poesía. Movementos e autores.
5.9 Da Nova Narrativa á narrativa do século XXI.
5.10 A refundación do teatro. Obras e autores. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
9 |
17 |
26 |
Análise de fontes documentais |
8 |
10 |
18 |
Lecturas |
0 |
30 |
30 |
Prácticas a través de TIC |
28 |
17 |
45 |
Recensión bilbiográfica |
1 |
8 |
9 |
Sesión maxistral |
30 |
46 |
76 |
Presentación oral |
1 |
6 |
7 |
Proba mixta |
4 |
8 |
12 |
|
Atención personalizada |
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
Prácticas na rede para que o alumnado se inscriba e coñeza o funcionamento das bases de datos de Literatura Galega que necesitará para realizar o seu traballo posterior. |
Análise de fontes documentais |
Léctura, análise e comentario de códices, textos e paratextos (xornalísticos, narrativos, poéticos, dramáticos, públicos, privados, correspondencia...). |
Lecturas |
No Paso 8 desta Guia, está a relación de obras que o/a alumno/a debe ler ao longo do curso. |
Prácticas a través de TIC |
O alumnado deberá utilizar os recursos en rede que se inclúen no Paso 8 desta Guía para a realización de traballos que esixen a consulta desas bases de datos. |
Recensión bilbiográfica |
Texto escrito en que o alumnado comentará, seguindo un roteiro fornecido polo profesorado, algunhas das obras de lectura obrigada. |
Sesión maxistral |
Sesións de traballo en que o profesorado explica a contextualización e os elementos necesarios do temario para que o alumnado poda desenvolver o seu traballo posterior. |
Presentación oral |
Exposicións orais, na aula, en que cada alumno/a realizará a análise e comentario dalgunha das obras de lectura obrigada. |
Proba mixta |
Proba escrita que combinará actividades de carácter ensaístico, de análise de fontes.... |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Recensión bilbiográfica |
Lecturas |
|
Descrición |
Durante as horas de atendemento do profesorado, o/a alumno/a recibirá toda a guía e axuda que precise para a realización dos seus traballos. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Presentación oral |
Exposicións orais, na aula, en que cada alumno/a realizará a análise e comentario dalgunha das obras de lectura obrigada. |
15 |
Recensión bilbiográfica |
Texto escrito en que o alumnado comentará, seguindo un roteiro fornecido polo profesorado, algunhas das obras de lectura obrigada. |
10 |
Prácticas a través de TIC |
O alumnado deberá utilizar os recursos en rede que se inclúen no Paso 8 desta Guía para realizar unha Antoloxía de Lírica Medieval que será entregada unha vez que rematen as aulas dedicadas á explicación e estudo deste período. As normas para a realización da Antoloxía poden descargarse da plataforma moodle. |
15 |
Análise de fontes documentais |
Léctura, análise e comentario de códices, textos e/ou paratextos (xornalísticos, narrativos, poéticos, dramáticos, públicos, privados, correspondencia...) que, seguindo o modelo realizado nas aulas prácticas, serán recollidos polo profesorado ao longo do curso. |
10 |
Lecturas |
No Paso 8 desta Guia está a relación de obras que o/a alumno/a debe ler ao longo do curso. O control das lecturas será realizado na aula, en paralelo ás exposicións orais. |
10 |
Proba mixta |
Proba escrita que combinará actividades de carácter ensaístico, de análise de fontes....
Para a realización desta proba poderá dividirse a materia en dúas partes, de forma que se realice unha en febreiro/marzo e a outra en xuño. |
40 |
|
Observacións avaliación |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|