Datos Identificativos 2013/14
Asignatura (*) Literatura Española Medieval Código 613G01022
Titulación
Grao en Español: Estudos Lingüísticos e Literarios
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Terceiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Prerrequisitos
Departamento Filoloxía Española e Latina
Coordinación
Tato Garcia, Cleofe
Correo electrónico
cleofe.tato@udc.es
Profesorado
Tato Garcia, Cleofe
Correo electrónico
cleofe.tato@udc.es
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A1 Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria.
A3 Coñecer as correntes teóricas da lingüística e da ciencia literaria.
A5 Ter un dominio instrumental avanzado oral e escrito da lingua española.
A10 Ter capacidade para avaliar criticamente o estilo dun texto e para formular propostas alternativas e correccións.
A11 Ter capacidade para avaliar, analizar e sintetizar criticamente información especializada.
A15 Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica.
A16 Coñecer a crítica textual e a edición de textos.
A17 Ter un coñecemento avanzado das literaturas en lingua española.
A18 Coñecer a historia e a cultura das comunidades hispanofalantes.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
A1
A3
A5
A10
A11
A15
A16
A17
A18

Contidos
Temas Subtemas
1. Introducción.
2. Da lírica tradicional á poesía de cancioniero
3. A épica medieval española.
4. Do "mester de clerecía" ao "Libro de Buen Amor"
5. O Romanceiro
6. Formas dramáticas e semidramáticas no Medievo.
7. A prosa na Idade Media

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral 15 7 22
Proba mixta 3.5 12 15.5
Obradoiro 21 10 31
Traballos tutelados 0 20 20
Lecturas 5 52 57
Actividades iniciais 0.5 0 0.5
 
Atención personalizada 4 0 4
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Nas clases expositivas o ritmo da clase recaerá fundamentalmente no profesor, que tratará de ofrecer panoramas xerais sobre as etapas da Idade Media e sobre os distintos ámbitos literarios. A exposición do profesor apoiarase sempre na lectura e análise dos textos literarios, e a intervención pertinente dos alumnos que o consideren.
Proba mixta Proba na que se busca que respondan por escrito, de xeito completo e coherente, a preguntas de certa amplitude; valorarase especialmente a capacidade de razoamento (argumentar, relacionar, etc.) e espírito crítico. Combinará a teoría e a praxe, de maneira que o estudante aplique as nociós teóricas adquiridas a análise de cuestións referidas aos textos de lectura.
Obradoiro Coa finalidade de aprofundar no estudio das obras, que han ser previamente lidas polos estudantes, combinaranse diversas metodoloxías e probas (exercicios de resumo, solución de problemas, prácticas guiadas, etc.).
Traballos tutelados Traballos sobre aspectos relacionados coa materia.
Lecturas As lecturas das obras literarias son o eixo sobre o que pivota esta materia, non so dos textos fundamentais que se estudan, senon tamén de artículos críticos e bibliografía complementaria.
Actividades iniciais Exame dos coñecementos previos relacionados coa materia. Actividades para coñecer as competencias, intereses e motivacións do alumnado. Preténdese obter información relevante que permita articular unha docencia que favoreza a aprendizaxe eficaz e significativa.

Atención personalizada
Metodoloxías
Obradoiro
Traballos tutelados
Lecturas
Actividades iniciais
Descrición
O alumno poderá sempre, se for preciso, requerir a atención personalizada do profesor, tanto nas sesións adicadas a obradoiro como nas horas de titoría semanais que a profesora ten asignadas.
Os traballos tutelados requeriran de, polo menos, dúas titorías coa profesora antes da súa entrega.

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Proba mixta En cada unha das oportunidades (final de cuadrimestre e xullo), realizarase nas datas oficiais unha proba mixta de carácter teórico-práctico na que se plantexarán varias preguntas centradas na análise de diversos aspectos relacionados coas obras de lectura e nas que o estudante ha aplicar os coñecementos teóricos adquiridos.
50
Obradoiro Na aula, realizaranse diferentes actividades nos obradoiros, que serán obxecto de avaliación 20
Traballos tutelados Avaliarase a orixinalidade, correcta estructuración de contidos, corrección expositiva, calidade e profundidade da análise así como a súa correcta presentación e logro dos obxectivos propostos. Valorarase a capacidade de relación co visto na aula. 30
 
Observacións avaliación

Só se aceptarán traballos, actividades, etc. que se entreguen nas datas establecidas, en soporte papel, e seguindo as normas para a entrega de traballos escritos que se precisarán en cada caso.

Non se poderá aprobar a materia sen ter unha cualificación mínima de 4 sobre 10 na proba mixta.

Na segunda oportunidade (xullo), a data de entrega dos diferentes traballos do alumno que se haberán avaliar será o mesmo día que a fixada oficialmente para o exame.

MOI IMPORTANTE: O alumno será avaliado e calificado sempre que acuda ao exame. Recibirá a cualificación de "NON PRESENTADO" cando non acuda.

O alumno con dispensa de asitencia a clase recoñecida poderá ter asistencia personalizada dos profesores para a realización das diversas actividades durante o curso.


Fontes de información
Bibliografía básica

Lecturas obligatorias

"Cantar de Mio Cid", ed. de A. Montaner, Barcelona, Crítica, 1993 [ou a recente na colección da RAE

"Romancero", ed. de G. Di Stefano, Madrid, Castalia, 2010.

Jorge Manrique, "Poesía" , ed. de V. Beltran, Barcelona, Crítica, 1993.

Marqués de Santillana, "Poesía lírica" , ed. de M. Á. Pérez Priego, Madrid, Cátedra, 1999.

San Pedro, Diego de, "Cárcel de amor" , ed. de C. Parrilla, Crítica, 1995.

Selección de textos que facilitará a profesora [lírica tradicional, mester de clerecía, "Libro de Buen Amor", prosa histórica, prosa didáctica, teatro, etc.] e artículos críticos.

Bibliografía complementaria

Bibliografía

Alvar, C. y A. Gómez Moreno, La poesía épica y de clerecía medievales, Madrid, Taurus, 1988.

Alvar, C. y A. Gómez Moreno, La poesía lírica medieval, Madrid, Taurus, 1987.

Alvar, C., A. Gómez Moreno, F. Gómez Redondo,La prosa y el teatro en la Edad Media, Madrid, Taurus, 1991.

Baranda, N., La prosa y el teatro medievales, Madrid, UNED, 2001.

Canavaggio, J., dir., Historia de la literatura española, Barcelona, Ariel, 1994.

Deyermond, A., Historia de la literatura española I. La Edad Media, Barcelona, Ariel, 1995.

Díez Borque, J. M., dir., Historia de la literatura española, Madrid, Taurus, 1980.

Gómez Redondo, F., Historia de la prosa medieval castellana, Madrid, Cátedra, 1998-2002, 3 vols.

López Estrada, F., Introducción a la literatura medieval española, Madrid, Gredos, 19875.

Menéndez Peláez, J., Historia de la literatura española. Edad Media, León, Everest, 1993.

Meregalli, F., coord., Historia de la Literatura Española, 1, Desde los orígenes al siglo XVII, Madrid, Cátedra, 1990.

Pedraza Jiménez, F. B. y M. Rodríguez Cáceres, Manual de literatura española. Edad Media, Pamplona, Cénlit, 1981.

Rico, F., Historia y crítica de la literatura española,  vol. I dir. por A. Deyermond, La Edad Media, Barcelona, Crítica; complétese con el primer suplemento, Barcelona, Crítica, 1991.


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías