Datos Identificativos 2013/14
Asignatura (*) Lecturas de Literatura Española. Prosa Código 613G01027
Titulación
Grao en Español: Estudos Lingüísticos e Literarios
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Terceiro Optativa 4.5
Idioma
Castelán
Prerrequisitos
Departamento Filoloxía Española e Latina
Coordinación
Lopez Criado, Fidel
Correo electrónico
fidel.lopez.criado@udc.es
Profesorado
Lopez Criado, Fidel
Correo electrónico
fidel.lopez.criado@udc.es
Web
Descrición xeral La narrativa española desde 1975: lectura, estudio bibliográfico y análisis de texto.

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A2 Saber analizar e comentar textos e discursos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual.
A5 Ter un dominio instrumental avanzado oral e escrito da lingua española.
A11 Ter capacidade para avaliar, analizar e sintetizar criticamente información especializada.
B5 Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas.
B7 Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Saber analizar e comentar textos e discursos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual. Ter un dominio instrumental avanzado oral e escrito da lingua española. Ter capacidade para avaliar, analizar e sintetizar criticamente información especializada. Ser capaz para identificar problemas e temas de investigación no ámbito dos estudos lingüísticos e literarios e interrelacionar os distintos aspectos destes estudos. Adquirir capacidade de autoformación. Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico. Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. A2
A5
A11
B5
B7
C4

Contidos
Temas Subtemas
1. Planteamientos histórico-literarios.

2. Estado de la cuestión bibliográfica.

3. Case studies: lecturas.
1.1. La literatura como instrumento del poder.
1.2. Contextos histórico-literarios.

2.1. Consideraciones críticas e historiográficas
(HCLE).

3.1. Balada de la guerra hermosa. Madrid:
Fundamentos, 1982.
3.2. El Club Dumas. Madrid: Alfaguara, 1993.
3.3. Lo que esconde tu nombre. Madrid: Destino,
2010.

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral 16 0 16
Recensión bilbiográfica 16 38 54
Traballos tutelados 0 40 40
 
Atención personalizada 2.5 0 2.5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Habrá una sesión magistral por semana en la que el profesor explicará los fundamentos histórico-literarios pertinentes a la materia objeto de estudio.
Recensión bilbiográfica Habrá una sesión por semana en la que los alumnos presentarán oralmente una recensión/reseña de las lecturas bibliográficas que se les asignen. El alumno debe demostrar que ha entendido y reflexionado sobre la lectura.
Traballos tutelados El alumno hará un trabajo, previamente consensuado con el profesor, sobre cualquier aspecto histórico-social o literario relacionado con las obras/autores/movimientos/períodos literarios abarcados en la asignatura. Se valorará el pensamiento crítico original, el razonamiento ordenado, el uso adecuado de la bibliografía y el uso correcto del idioma castellano.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Recensión bilbiográfica
Descrición
El alumno acudirá periódicamente a tutorías para:
1. Aclarar dudas sobre las recensiones.
2. para informar al profesor del desarrollo de su trabajo tutelado y resolver cualquier duda que pudiera surgir en la elaboración del mismo.

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Sesión maxistral Se valorará la asistencia puntual a clase y la participación activa en la discusión que la exposición del profesor pudiera suscitar. 10
Traballos tutelados Se valorará el pensamiento crítico original, el razonamiento ordenado, la aplicación adecuado de la bibliografía y el uso correcto del idioma castellano. 30
Recensión bilbiográfica El alumno debe demostrar: 1) que ha comprendido la lectura asignada; 2) que es capaz de organizar/estructurar los contenidos de la lectura de manera breve y concisa; y 3) que es capaz de expresar/comunicar verbalmente dichos contenidos, de manera coherente. 60
 
Observacións avaliación

La evaluación de los estudiantes que tengan una dispensa de asistencia a clase se abordará de manera individual, teniendo en cuenta las exigencias de la asignatura y las necesidades del alumno. 

En la segunda oportunidad se superará lo que no se aprobó en la primera, excepto lo evaluado en el apartado de la "sesión magistral". La "Recensión bibliográfica" valdrá un 60% y el "Trabajo" 40%. 


Fontes de información
Bibliografía básica

Recensión de lecturas bibliográficas de HCLE: volúmenes 9 y 9/1, relacionadas con los movimientos, autores y obras abarcados en la asignatura. (reservado en la biblioteca de la Facultad de Filología)

Son lecturas obligatorias:

      1. Balada de la guerra hermosa. Madrid: Fundamentos, 1982.

      2. El Club Dumas. Madrid: Alfaguara, 1993.

      3. Lo que esconde tu nombre. Madrid: Destino,2010.

Como lecturas de ampliación bibliográfica (según necesidad del alumnos), se recomiendan:

  1. Prats i Cuevas, España: Siglo XX (1898-1931). Madrid,  Anaya 1988.
  2. Paniagua,Javier. Espana: Siglo XX (1931-39). Madrid. Anaya, 1988.
  3. Castelló,J.E. Espana: Siglo XX (1939-78). Madrid, Anaya, 1988.
  4. La novela en el siglo XX (Desde 1939)
  5. Ferreras, J. La novela española de nuestrra época. Madrid, Taurus, 1988
  6. Tusón,V. Poesía Española actual. madrid, Anaya, 1985.
  7. Huerta Calvo, Joaquín. Historia del teatro español. Siglo XX (Hasta 1939). Madrid, Gredos, 1988.
  8. Ferreras, J.i. El teatro en el siglo XX: Desde 1939. Madrid,Taurus, 1988.
  9. Díez Huélamo, Begoña. Obras clave de la lírica española en lengua castellana. Barcelona: Ciclo, 1990.
  10. Ferreres, Rafael. Los límites del modernismo y el 98.Madrid: Taurus, 1981.
  11. Jackson, G. Aproximación a la España Contemporánea, 1898-1975 .Barcelona: Grijalbo, 1980.
  12. Mainer, José Carlos.Modernismo y 98, VI. Historia y crítica de la literatura española.Barcelona: Crítica, 1980.
  13. Orozco, Emilio. Modernismo y barroco. Madrid: Cátedra, 1990.
  14. Shaw, Donald. La generación del 98 .Madrid: Cátedra, 1977.
  15. Zavala, Iris M. Fin de siglo: modernismo, 98 y bohemia .Madrid: Cuadernos para el Diálogo, 1974.
  16. Fernández Santander, Carlos.Bibliografía de la novela (1936-1986). La Coruña: Librería Arenas, 1986.
  17. Garrido Gallardo, Miguel Angel."La teoría de la literatura española en el último lustro: Ensayo bibliográfico", en Varia Bibliográfica:
  18. Homenaje a José Simón Díaz .Kassel: Reichenberger, 1988.
  19. González de Mendoza, Pilar. Catálogo bibliográfico de la novela española, 1960-1980;3 vols. Madrid: Universidad Complutense de Madrid, 1988.
  20. Martínez Cachero, J. M."Bibliografía crítica sobre la novela española entre 1936 y 1980". La novela española entre 1936 y 1980 .Madrid: Castalia, 1985; 481-589.
  21. Bousoño, Carlos. Poesía poscontemporánea (Cuatro Estudios y una introducción).Madrid: Júcar, 1985. Paulino Ayuso, José.
  22. Garcia Lorenzo, Luciano, y María Francisca Vilches de Frutos."El teatro español del siglo XX: Estado de lainvestigación y últimas tendencias". Siglo, 2 (1984-85), 1-14.
  23. García Posada, Miguel.La nueva poesía: 1975-1992. Barcelona: Crítica, 2009.
  24. Podol, Peter, et al. "El drama español del siglo XX: Estado de la cuestión bibliográfica".Estreno: 13 (1987), 32-36; 14 (1988), 59-63;15 (1989), 29-39.
  25. Romera Castillo, José."Bibliografía", en "Texto y representación desde la perspectiva semiótica: un estado de la cuestión", en Simposio "O Teatro e o seu Ensino".Coruña: Universidade da Coruña, 1993.
  26. García de la Concha, Victor. La poesía española de 1935 a 1975.Madrid: Cátedra, 1987.
  27. Lechner, J. El compromiso en la poesía española del siglo XX (II: 1939-1974) .Leiden: Universitaire Press, 1975.
  28. Paulino Ayuso, José. La poesía en el siglo XX; desde 1939. Madrid: Playor, 1983.
  29. Prat, Ignacio. Estudios sobre poesía contemporánea .Madrid: Taurus, 1983.
  30. Provencio, Pedro. Poéticas españolas contemporáneas: La generación del 70. Madrid: Hiperión, 1988.
  31. Sanz Villanueva, Santos. Literatura actual. Historia de la literatura española. Siglo XX, Tomo 6/2.Barcelona: Ariel, 1984.
  32. Se recomendarán/distribuirán en clase otras lecturas pertinentes.

 

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías