Datos Identificativos 2013/14
Asignatura (*) A Literatura Inglesa nos seus Textos Código 613G01029
Titulación
Grao en Español: Estudos Lingüísticos e Literarios
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Terceiro Optativa 4.5
Idioma
Inglés
Prerrequisitos
Departamento Filoloxía Inglesa
Coordinación
Perez Janeiro, Purificacion
Correo electrónico
purificacion.pjaneiro@udc.es
Profesorado
Perez Janeiro, Purificacion
Correo electrónico
purificacion.pjaneiro@udc.es
Web
Descrición xeral "Estudio y análisis de textos significativos y relevantes de la literatura en lengua inglesa"

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A1 Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria.
A2 Saber analizar e comentar textos e discursos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual.
A3 Coñecer as correntes teóricas da lingüística e da ciencia literaria.
A6 Ter un dominio instrumental avanzado oral e escrito da lingua inglesa.
A7 Coñecer as literaturas en lingua galega, española e inglesa.
A9 Elaborar textos orais e escritos de diferente tipo en lingua galega, española e inglesa.
A10 Ter capacidade para avaliar criticamente o estilo dun texto e para formular propostas alternativas e correccións.
A11 Ter capacidade para avaliar, analizar e sintetizar criticamente información especializada.
A14 Ser capaz para identificar problemas e temas de investigación no ámbito dos estudos lingüísticos e literarios e interrelacionar os distintos aspectos destes estudos.
A15 Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica.
A16 Coñecer a crítica textual e a edición de textos.
A23 Ter coñecementos de terminoloxía e neoloxía.
B1 Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información.
B2 Manexar ferramentas, programas e aplicacións informáticas específicas.
B3 Adquirir capacidade de autoformación.
B4 Ser capaz de comunicarse de maneira efectiva en calquera contorno.
B5 Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas.
B6 Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva.
B7 Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico.
B8 Apreciar a diversidade.
B9 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
B10 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán/á e profesional.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Ser capaz de leer crítica y creativamente en inglés A1
A2
B5
B7
B8
C4
Ser capaz de situar un texto en su contexto sociocultural correspondiente, y de relacionarlo con otros textos, para apreciar similitudes y diferencias entre ellos A1
A3
A6
A7
A14
A15
A16
B5
B7
B8
C4
Saber argumentar una crítica oralmente en lengua inglesa, y saber escuchar las críticas de los/as compañeros/as, en los debates de clase A1
A2
A3
A6
A11
A14
A15
A16
B1
B4
B5
B7
B8
B10
C2
C4
C7
Saber redactar un ensayo literario en inglés A1
A2
A3
A6
A14
A15
A16
A23
B1
B2
B3
B5
B6
B7
B8
B9
B10
C2
C3
C4
C6
C8
Trabajar en grupo (lecturas comentadas, exposiciones orales, etc) A9
A10
A11
A14
B3
B4
B6
B8
B9
B10
C4
C7
Respetar a la literatura como arte, disfrutar de ella como muestra de la imaginación humana, y valorarla como una de las mejores productos del pensamiento crítico a nuestro alcance A1
A2
A3
A7
A15
A16
B5
B8
B10
C4
C7
Realizar las tareas de forma crítica y creativa en los plazos asignados A1
A2
A3
A6
A10
A11
A14
A15
A16
B3
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8

Contidos
Temas Subtemas
1. Introduction to English literature.
2. The origins.
3. Eighteenth Century Literature.
4. Victorian and late Victorian literature.
5. Edwardians and Modernism.
6. The wars and after.
1.Basic conceprts. Chronolgy. Periodization. Reading.
2. Early literature. Reformation and revolution.
3.Heroes. Heroines. Manners.
4. Ideology. Popular fiction. Women.
5.Comments on individual writers. Poems from different periods.

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Discusión dirixida 10 2 12
Lecturas 0 40 40
Traballos tutelados 0.5 5 5.5
Seminario 5 10 15
Proba mixta 2 12 14
Presentación oral 0.5 1 1.5
Sesión maxistral 9 13.5 22.5
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Discusión dirixida Técnica de dinámica de grupos na que os membros dun grupo discuten de forma libre, informal e espontánea sobre un tema, aínda que poden estar coordinados por un moderador.
Lecturas Son un conxunto de textos e documentación escrita que se recolleron e editaron como fonte de profundización nos contidos traballados.
Traballos tutelados Ver aptdo. "Avaliación/Evaluación/Assessment"...
Seminario Modalidade formativa orientada á aplicación de aprendizaxes na que se poden combinar diversas metodoloxías/probas (exposicións, simulacións, debates, solución de problemas, prácticas guiadas, etc) a través da que o alumnado desenvolve tarefas eminentemente prácticas sobre un tema específico, co apoio e supervisión do profesorado.
Proba mixta Proba na que se busca responder, de forma oral, a preguntas cortas ou de certa amplitude, valorando a capacidade de razoamento (argumentar, relacionar, etc.), creatividade e espírito crítico. Permite medir as habilidades que non poden avaliarse con probas obxectivas como a capacidade de crítica, de síntese, de comparación, de elaboración e de orixinalidade do estudante; polo que implica un estudo amplo e profundo dos contidos, sen perder de vista o conxunto das ideas e as súas relacións.
Presentación oral Ver aptdo. "Avaliación/Evaluación/Assessment"...
Sesión maxistral Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Presentación oral
Descrición
-El profesor estará a disposición de los/as estudiantes en su despacho en las horas de tutoría, salvo excepción oficialmente aceptada, como también a través del teléfono y, sobre todo, del correo electrónico.
-El profesor espera una fluida relación con los alumnos y una diálogo abundante sobre la materia.

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Discusión dirixida El profesor planteará diversas cuestiones para debatirlas en clase. Dichos debates servirán para evaluar el trabajo diario de los/as alumnos/as (e.g. lecturas). 5
Lecturas Véase "discusión dirixida"... 10
Traballos tutelados Los/as estudiantes redactarán un ensayo sobre algunos de los temas discutidos en clase. 20
Seminario En las clases prácticas, se solicitarán a veces ejercicios escritos. Los alumnos deben ser conscientes de la importancia de entregar estar pruebas, realizadas en clase. Es necesario señalar que estas pruebas deben entregarse en el momento en que se realizan, en el aula, no al día siguiente ni en los días sucesivos. 5
Proba mixta Habrá un examen final tras acabar la asignatura. La prueba consistirá en una prueba teórica y otra práctica, que incluirá un essay. La nota mínima exigida para poder aprobar el examen, y que sume por tanto con el resto de las pruebas evaluativas, será de 4, en su conjunto. 50
Presentación oral Presentación oral de alguno de los trabajos realizados en el aula. 10
 
Observacións avaliación

-La asistencia a clase podrá contar hasta un 10% sobre la nota final.

-Para acceder a la evaluación continua, la nota media ponderada de las actividades de dentro y fuera de clase deberá ser al menos de 4. Aunque el examen suma si alcanza un 4, no debe olvidarse que, computada junto con el examen, la nota final ha de ser igual a 5 para poder aprobar la asignatura.

-Na oportunidade de xullo os estudantes realizarán un traballo(50% da nota) e o exame (50% da nota). Os estudantes que presenten traballos ao longo do curso satisfactoriamente, non teñen que presentar ningún traballo adicional.
Os estudantes que non se presenten ás probas obxectivas daprimeira ou segunda oportunidade acadarán a cualificación de Non Presentado se non entregarón maisdo 50% das actividades avaliables durante o curso.

Segundo as directrices do VOAT,os estudantes que suspendan na primeira oportunidade e non se presenten á segunda oportunidade de xullo, figurarán coa nota Suspenso na primeira oportunidade.

-DISPENSA ACADEMICA, EN SU CASO: El alumnado que esté matriculado a tiempo parcial y que tenga específicamente concedida una Dispensa académica, deberá contactar con el profesor de la materia, o profesores, a principio de curso, para realizar la planificación específica en todos los ámbitos inherentes a la asignatura, así como lo referido a los porcentajes que se atribuyen a actividades realizadas en el tiempo de clase, y que estos alumnos no podrán realizar por su situación académica.

La lengua empleada en los trabajos y los exámenes será el inglés. El inglés será la lengua habitual de comunicación en el aula.


Fontes de información
Bibliografía básica Shelley, Percy B. (1977). "A Defence of Poetry." Shelley's Poetry and Prose Authoritative Texts, Criticism . New York: Norton & Co.
Showalter, Elaine (1989). A Literature of their Own.From Brontë to Lessing. London: Routledge
Blamires, Harry (1993). A Short History of English Literature. London: Routledge
Poe, Edgar Allan (1984). The Complete Tales and Poems. Middlesex: Penguin
Ford, Boris, ed. (1998). The New Pelican Guide to English Literature. London: Penguin
Carter, Ronald y John McRae (1997). The Penguin Guide to English Literature: Britain and Ireland. London: Penguin
Sander, Andrew (1994). The Short Oxford History of English Literature. Oxford: OUP

-*IMPORTANTE:* Para facilitar la adquicisión de las obras, se dejará una copia de las lecturas breves en reprografía a modo de "apunte." Todas as lecturas, al ser fragmentos, se proporcionarán a los alumnos como fotocopias, por esa razón no figuran de manera específica en la bibliografía.

Bibliografía complementaria (). .

-Se facilitará bibliografía recomendada y/o complementaria a lo largo del curso. Asimismo se aconsejará a los/as alumnos/as de forma individual sobre qué leer para llevar a cabo sus trabajos escritos.


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario
Lingua Inglesa 1/613G01003
Lingua Inglesa 2/613G01008
Literatura Inglesa 1/613G01010

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías