Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
A1 Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria. |
A1
|
|
|
A11 Ter capacidade para avaliar, analizar e sintetizar criticamente información especializada. |
A11
|
|
|
A15 Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica. |
A15
|
|
|
B3 Adquirir capacidade de autoformación. |
|
B3
|
|
B7 Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico. |
|
B7
|
|
B10 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán/á e profesional. |
|
B10
|
|
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
|
|
C2
|
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
|
|
C4
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Introdución á literatura galega do s. XX.
2. As Irmandades da Fala e o Grupo Nós.
3. A xeración de 1925.
4. A guerra civil, a posguerra e o exilio.
5. 1950-1975: A recuperación literaria.
6. 1975-2000. A narrativa, a poesía, o teatro
|
1.1. Caracterización xeral.
1.2. Periodización e metodoloxía.
2.1. R. Cabanillas: Na noite estrelecida.
2.2. R. Otero Pedrayo: Arredor de si.
2.3. Castelao: Retrincos.
3.1. Manuel Antonio: De catro a catro.
4.1. Lorenzo Varela: Lonxe.
5.1. A. Cunqueiro: Se o vello Sinbad volvese ás illas.
5.2. C. E. Ferreiro: Longa noite de pedra.
5.3. E. Blanco Amor: Xente ao lonxe.
6.1. R. Vidal Bolaño: Bailadela da morte ditosa
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
32 |
0 |
32 |
Solución de problemas |
21 |
0 |
21 |
Obradoiro |
8 |
0 |
8 |
Análise de fontes documentais |
18.5 |
0 |
18.5 |
Lecturas |
0 |
25 |
25 |
|
Atención personalizada |
8 |
0 |
8 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Consistirán en aulas expositivas arredor dos conceptos básicos da materia, tanto no ámbito dos contextos como dos autores representativos de cada época e das obras máis significativas. |
Solución de problemas |
Responderase de forma pormenorizada a aquelas dúbidas e problemas que os alumnos presenten nas distintas sesións tendo sempre en conta os contidos que se espuxeron nas sesións maxistrais. |
Obradoiro |
A combinación de diferentes aspectos formativos de carácter práctico , (debates, lecturas, etc.) permitirá ao alumnado desenvolver eficazmente tarefas relacionadas cos distintos contidos da materia. |
Análise de fontes documentais |
Para o desenvolvemento das aulas os alumnos deberán arriquecer as explicacións coa consulta de fontes bibliográficas e documentais que o profesor indicará puntualmente ao longo do curso. |
Lecturas |
Todos os alumnos deberán realizar un número de lecturas obrigatorias que lle permitirán levar a cabo as actividades desenvoltas nas aulas: exercicios, debates ou comentarios. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Solución de problemas |
Obradoiro |
Análise de fontes documentais |
|
Descrición |
O profesor encargarase de recibir e asesorar a cada alumno naquelas cuestións que estime oportuno formularlle, e tratará en todo momento de facerlle as observacións, indicacións puntuais bibliograficas e outras cuestións que puideran ser da súa utilidade. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
Os coñecementos atinxidos nas sesións maxistrais serán avaliados por medio dunha proba obxectiva que se levará a cabo nas aulas ao final do cuadrimestre e que suporá un 80% da nota final. |
80 |
Obradoiro |
O traballo realizado como resultado dos obradoiros valorarase como un 10% da nota final. |
10 |
Análise de fontes documentais |
Valorarase as destrezas que alumno demostre no seu coñecemento das fontes e documentos que puntualmente lle foron indicados para a mellor comprensión dos distintos temas e obras. |
10 |
|
Observacións avaliación |
Os alumnos con dispensa académica teñen que poñerse en contacto co profesor para fixar o traballo que deben realizar. Para superar a materia, a cualificación mínima da proba escrita deberá ser de catro puntos sobre dez.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Méndez Ferrín, X.L. (1984). De Pondal a Novoneyra. Vgo, Xerais
Tarrío, Anxo, coord. (2000). Galicia. Literatura. vv. XXXII-XXXIV. A Coruña, Hércules de Ediciones
Carballo Calero, R. (1981). Historia da literatura galega contemporánea. Vigo, Galaxia
VV. AA. (1996). Historia da Literatura galega, 5 vols.. Vigo, A Nosa Terra
Tarrío, Anxo (1994). Literatura galega. Aportacións a unha historia crítica. Vigo, Xerais
VV. AA. (2001). Literatura Galega. S. XX. Vigo, A Nosa Terra |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|