Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences
|
A1 |
Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria. |
A2 |
Saber analizar e comentar textos e discursos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual. |
A3 |
Coñecer as correntes teóricas da lingüística e da ciencia literaria. |
A5 |
Ter un dominio instrumental avanzado oral e escrito da lingua española. |
A10 |
Ter capacidade para avaliar criticamente o estilo dun texto e para formular propostas alternativas e correccións. |
A11 |
Ter capacidade para avaliar, analizar e sintetizar criticamente información especializada. |
A15 |
Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica. |
A21 |
Coñecer a variación lingüística da lingua española. |
A22 |
Coñecer a evolución histórica externa e interna da lingua española. |
A23 |
Ter coñecementos de terminoloxía e neoloxía. |
B1 |
Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información. |
B2 |
Manexar ferramentas, programas e aplicacións informáticas específicas. |
B3 |
Adquirir capacidade de autoformación. |
B4 |
Ser capaz de comunicarse de maneira efectiva en calquera contorno. |
B5 |
Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas. |
B6 |
Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva. |
B7 |
Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico. |
B8 |
Apreciar a diversidade. |
B10 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán/á e profesional. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Subject competencies (Learning outcomes) |
Study programme competences |
Coñecer as principais correntes de estudio dos ámbitos relacionados co léxico e a súa aplicación ao español. |
A1 A2 A3 A11 A15 A21 A23
|
B1 B2 B3 B5 B7 B8 B10
|
C1 C6 C8
|
Coñecer os niveis léxico e semántico do español e telos en conta na análise e explicación de textos. |
A1 A2 A22
|
B3 B5 B6 B7
|
C6
|
Coñecer e saber identificar razoadamente as unidades léxicas do español e as relacións entre elas. |
A1 A2 A3 A5 A10 A15
|
B1 B3 B5 B6 B7
|
C1
|
Coñecer e saber utilizar co máximo aproveitamento e de forma crítica os dicionarios do español. |
A5
|
B1 B2 B3 B4
|
C1 C6
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
1. The study of Meaning |
Kinds of meaning: veritative-functional meaning, affective meaning.
Denotation. Monstrative function.
Sense and reference. |
2. Semantic units |
Predicates, quantifiers, features.
Variables and constants.
|
3. Lexical Semantics: the structure of the lexicon
|
Lexical fields.
Lexical relations. |
4. Synchronic Lexicology
|
The formation of words.
Lexical tendencies in the Spanish lexicon. |
5. Diachronic Lexicology
|
Origin of the Spanish lexicon.
|
6. Spanish Lexicography
|
Spanish dictionaries |
7. Formal Semantics |
The interpretative function. |
8. Propositional attitudes
|
Beliefs, questions |
Planning |
Methodologies / tests |
Ordinary class hours |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Introductory activities |
0.5 |
0 |
0.5 |
Guest lecture / keynote speech |
21 |
30 |
51 |
Workshop |
21 |
30 |
51 |
Workbook |
0 |
10 |
10 |
Supervised projects |
0 |
14 |
14 |
Mixed objective/subjective test |
2 |
20 |
22 |
|
Personalized attention |
1.5 |
0 |
1.5 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Introductory activities |
Exame dos coñecementos previos relacionados coa materia. Actividades para coñecer as competencias, intereses e motivacións do alumnado. Preténdese obteer información relevante que permita articular unha docencia que favoreza a aprendizaxe eficaz e significativa. |
Guest lecture / keynote speech |
Exposición teórico-práctica. Agárdase que o alumnado se implique nestas sesións de forma participativa. |
Workshop |
Combinación de diversas metodoloxías e probas (exposicións, debates, solución de problemas, prácticas guiadas etc.) a través das que o alumnado desenvolve tarefas sobre un tema específico co apoio e supervisión do profesor. |
Workbook |
Lectura reflexiva e asimilación de diversos artígos ou capítulos de libros. |
Supervised projects |
Traballo monográfico sobre un tema relacionado coa materia. Será imprescindible o seguimento da súa preparación por parte do profesor. |
Mixed objective/subjective test |
Exame final no que se amosarán os coñecementos e competencias adquiridos, tanto dende o punto de vista teórico como aplicado. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Supervised projects |
Mixed objective/subjective test |
Guest lecture / keynote speech |
Workshop |
Workbook |
|
Description |
As actividades dos obradoiros levarán consigo unha fase de preparación e seguimento que implica un uso intensivo das titorías.
A atención personalizada faise especialmente necesaria nas actividades cuxa formulación ou desenvolvemento sexan diferentes para cada estudante.
Enténdese que a avaliación forma parte do proceso de aprendizaxe e, polo tanto, recoméndase que se empreguen as titorías para revisar os exercicios, o traballo tutelado e o exame final.
As titorías poderán ser presenciais ou realizarse mediante correo electrónico ou a plataforma Moodle. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Description
|
Qualification
|
Supervised projects |
Traballo monográfico sobre un tema relacionado coa materia.
Avaliarase a orixinalidade, o rigor, o correcto e completo manexo das fontes, a axeitada estruturación, a corrección lingüística, a calidade e profundidade da análise e a relación coa bibliografía pertinente e cos contidos da materia. |
20 |
Mixed objective/subjective test |
Exame final na data oficial establecida pola Facultade no que se amosarán os coñecementos e competencias adquiridos, tanto dende o punto de vista teórico como aplicado. Poderá consistir no desenvolvemento de contidos, aplicación de coñecementos á análise de elementos léxicos ou textos, preguntas cortas, etc. Poderá incluír contidos das sesións maxistrais, os obradoiros e as lecturas. |
50 |
Workshop |
Exercicios que se desenvolverán tanto nas aulas como fóra delas. |
30 |
|
Assessment comments |
Para superar a materia, a cualificación mínima da proba mixta deberá ser de 4 puntos sobre 10. Cualificarase como non presentado a quen non se presente ao exame final oficial, independentemente do número de actividades entregadas. Na segunda edición de actas (mes de xullo) poderanse recuperar tódolos instrumentos de avaliación arriba descritos coas mesmas porcentaxes que na primeira edición. Só cualificarase como non presentado a quen xa tivese esta cualificación na edición de actas de xaneiro e, ademais, non se presente ao exame
oficial de xullo. Para a segunda edición de actas a data límite de entrega do traballo e as actividades será a data fixada oficialmente para o exame. Os traballos ou actividades enviaranse por correo electrónico dende a dirección que a UDC proporciona a cada estudante. O estudante comprométese a gardar unha copia de cada traballo, en previsión de problemas na recepción. Só se aceptarán traballos, actividades etc., que se entreguen no plazo establecido. Os traballos, actividades e exames deben cumprir as esixencias de corrección lingüística propias destes textos (ortografía, puntuación, precisión léxica, rexistro formal, discurso coherente e cohesionado etc.). Penalizarase a cualificación dos escritos que non se axusten a esta norma. O plaxio (é dicir, a utilización de textos ou ideas doutros autores sen indicar a fonte de procedencia), mesmo parcial, ou calquera outra falta de honradez académica, dará lugar á descualificación automática da actividade. Estudantes a tempo parcial con dispensa académica recoñecida. Realizarán actividades compensatorias dos obradoiros, previo acordo co profesor.
|
Sources of information |
Basic
|
Escandell Vidal, M. Victoria (2007). Apuntes de semántica léxica. Madrid: UNED
Lara, Luis Fernando (2006). Curso de lexicología. México: El Colegio de México
Otaola Olano, Concepción (2003). Introducción a la lexicología de la lengua española. Madrid: UNED
Casas Gómez, Miguel (1999). Las relaciones léxicas. Tubinga: Max Niemeyer
Otaola Olano, Concepción (2001). Lengua Española III. Semántica. Lexicología. Lexicografía. Madrid: UNED
Medina Guerra, Antonia M. (coord.) (2003). Lexicografía española. Barcelona: Ariel
Porto Dapena, José-Álvaro (2009). Lexicografía y metalexicografía: Estudios, propuestas y comentarios. A Coruña: Universidade da Coruña
Otaola Olano, Concepción (2004). Lexicología y semántica léxica teoría y aplicación a la lengua española. Madrid: Ediciones Académicas
Lopez Palma, Helena (2013). Notes. UDC
Miguel, Elena de (ed.) (2009). Panorama de la lexicología. Barcelona: Ariel
Lyons, John (1997). Semántica lingüística: Una introducción. Barcelona: Paidos |
|
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
Other comments |
Adaptación A materia
poderá ser adaptada a estudantes con discapacidades, que non teñan un
nivel de español similar ao do nativo ou que por calquera motivo precisen algunha modificación en calquera dos aspectos reflectidos
nesta guía docente. Prégase aos interesados que se poñan en contacto co
profesor ou co seu titor. |
|