Datos Identificativos 2013/14
Asignatura (*) Técnicas de Investigación Literaria Código 613G01042
Titulación
Grao en Español: Estudos Lingüísticos e Literarios
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Cuarto Optativa 4.5
Idioma
Castelán
Prerrequisitos
Departamento Filoloxía Española e Latina
Coordinación
Lopez Criado, Fidel
Correo electrónico
fidel.lopez.criado@udc.es
Profesorado
Lopez Criado, Fidel
Correo electrónico
fidel.lopez.criado@udc.es
Web
Descrición xeral Estudio teórico-práctico de las técnicas (recursos y estrategias) de investigación en la literatura española e hispanoamericana.

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A1 Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria.
A2 Saber analizar e comentar textos e discursos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual.
A11 Ter capacidade para avaliar, analizar e sintetizar criticamente información especializada.
A14 Ser capaz para identificar problemas e temas de investigación no ámbito dos estudos lingüísticos e literarios e interrelacionar os distintos aspectos destes estudos.
A16 Coñecer a crítica textual e a edición de textos.
B1 Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información.
B2 Manexar ferramentas, programas e aplicacións informáticas específicas.
B3 Adquirir capacidade de autoformación.
B7 Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico.
B9 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
B10 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán/á e profesional.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria. A1
Saber analizar e comentar textos e discursos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual. A2
Ter capacidade para avaliar, analizar e sintetizar criticamente información especializada. A11
Ser capaz para identificar problemas e temas de investigación no ámbito dos estudos lingüísticos e literarios e interrelacionar os distintos aspectos destes estudos A14
Coñecer a crítica textual e a edición de textos. A16
Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información. B1
Manexar ferramentas, programas e aplicacións informáticas específicas B2
Adquirir capacidade de autoformación. B3
Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico B7
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. B9
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán/á e profesional. B10
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. C1
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. A11
C3
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. C8

Contidos
Temas Subtemas
El hecho literario:
1. Creación.
2. Mediación.
3. Recepción.
Lectura:
1. Texto.
2. Contexto.
3. Proyección.
Recursos: 1. Revistas y libros (papel y www).
2. Actas de cursos y congresos.
3. "indexación".
Estrategias:
1. innovación (novación).
2. Producción.
3. Publicación.

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral 16 0 16
Recensión bilbiográfica 16 38 54
Traballos tutelados 0 40 40
 
Atención personalizada 2.5 0 2.5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Habrá una sesión magistral por semana de una hora de duración. Esta sesión está a carog del docente y en ella se impartirán los fundamentos teórico-prácticos relativos a la materia.
Recensión bilbiográfica Habrá una sesión por semana, de una hora de duración, en la que el alumno presentará oralmente una breve reseña sobre una lectura bibliográfica pertinente. El profesor asignará dichas lecturas y el alumno debe demostar que ha entendido y reflexionado sobre las mismas.
Traballos tutelados El alumno hará un trabajo (consensuado y tutelado por el profesor) sobre cualquier consideración pertienente al objeto de estudio de esta materia.

Atención personalizada
Metodoloxías
Recensión bilbiográfica
Traballos tutelados
Descrición
El alumno acudirá a tutorías para:
1. aclarar cualesquiera dudas sobre las recensiones.
2. para informar al profesor del desarrollo de su trabajo tutelado y aclarar cualquier duda que pudiera surgir en la elaboración del mismo.

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Recensión bilbiográfica El alumno debe demostrar que ha comprendido la lectura asignada y que es capaz de resumirla de manera concisa y precisa. 50
Sesión maxistral Se valorará la asistencia a clase del alumno en términos de su preparación y participación.
10
Traballos tutelados Se valorará el pensamiento crítico original, el razonamiento ordenado, el uso adecuado de la bibliografía y el uso correcto del idioma castellano. 40
 
Observacións avaliación

La evaluación de los estudiantes que tengan una dispensa de asistencia a
clase se abordará de manera individual, teniendo en cuenta las exigencias de la asignatura y las necesidades del alumno. De igual manera, para la evaluación de Julio, se guardarán las notas de
las recensiones bibliográficas.


Fontes de información
Bibliografía básica Boves, Carmen (1978). Comentario de textos literarios. Oviedo, Cupsa
Díez Borque, José María. (1985). Comentario de textos literarios: método y práctica.. Madrid: Playor
Carmona, Ramón (1996). Cómo se comenta un texto fílmico. Madrid, Cátedra
Correa Calderón, E (1972). Como se comenta un texto literario. Madrid, Anaya
Jauralde , Pablo (1981). Manual de investigación literari. Madrid, Gredos

El profesor sugerirá lecturas bibliográficas individualizadas, según las necesidades individuales de cada alumno.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías