Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A1 |
Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria. |
A2 |
Saber analizar e comentar textos e discursos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual. |
A10 |
Ter capacidade para avaliar criticamente o estilo dun texto e para formular propostas alternativas e correccións. |
A13 |
Coñecer a lingua, a literatura e a cultura latina. |
B1 |
Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información. |
B5 |
Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas. |
B6 |
Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva. |
B8 |
Apreciar a diversidade. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria. |
A1
|
|
|
Saber analizar e comentar textos e discursos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual |
A2
|
|
|
Ter capacidade para avaliar, analizar e sintetizar criticamente información especializada. |
A10
|
|
|
Coñecer a lingua, a literatura e a cultura latina |
A13
|
|
|
Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información |
|
B1
|
|
Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas |
|
B5
|
|
Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva |
|
B6
|
|
Apreciar a diversidade |
|
B8
|
|
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma |
|
|
C6
|
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse |
|
|
C6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1.- O contorno social e cultural da literatura latina.
2.- Os códigos retóricos, poéticos e lingüísticos dos xéneros literarios.
3.- As características específicas de cada etapa literaria.
4. Aproximacións específicas a tres aspectos da literatura latina da Antigüidade |
1.1. A literatura como mímesis
1.2. A literatura latina como literatura derivada
1.3. Usos e marcos da praxe literaria
1.4. As formas de transmisión oral e escrita
1.5. Autores, patróns, público, organizacións
2.1. Modalidades dramática, narrativa e expresiva
2.2. Códigos socioéticos aplicados ao contido e a forma
2.3. Códigos determinados polos marcos pragmáticos do discurso literario
2.4. Códigos relativos á extensión, concentración e variedade da composición
2.5. Códigos métricos
3.1. A etapa preliteraria
3.2. A etapa arcaica (ss. III-II a.C.)
3.3. A etapa clásica (ss. I a.C.-I d.C.)
3.4. A etapa postclásica (s. I-II d.C)
3.5. A etapa tardía (s. III-V d.C.)
4.1. O tratamento do amor na poesía romana
4.2. Historiografía e biografía
4.3. A prosa de ficción |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Análise de fontes documentais |
16 |
12 |
28 |
Proba obxectiva |
2.5 |
6 |
8.5 |
Traballos tutelados |
0 |
23 |
23 |
Lecturas |
0 |
35 |
35 |
Sesión maxistral |
16 |
0 |
16 |
|
Atención personalizada |
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Análise de fontes documentais |
Os diversos exercicios de análise e comentario de textos faranse en sesións presenciais de carácter práctico e con dinámica de grupo. Valorarase a asistencia e a participación activa de cada estudante no desenvolvemento dos mesmos. |
Proba obxectiva |
Proba escrita individual de carácter teórico, que se efectuará a final de curso a propósito dos diversos contidos desenvolvidos tanto nas sesións maxistrais como nas sesións de carácter práctico. Valorarase sobre todo a capacidade de relacionar e organizar conceptos, resolver problemas e exercer un xuízo crítico. |
Traballos tutelados |
O estudante elaborará un traballo de curso individual coa orientación e a asistencia do profesor. Valorarase sobre todo o rigor da análise e a capacidade de síntese, mais tamén a orixinalidade dos enfoques, así como a corrección da expresión escrita. A presentación deste traballo ten carácter obrigatorio para poder efectuar a proba obxectiva e superar a materia. |
Lecturas |
O estudante fará por contra propia as lecturas obrigatrorias que se lle propoñan e dará conta destas a través de comentarios orais nas sesións prácticas, no propio traballo tutelado ou na resolución da proba obxectiva. |
Sesión maxistral |
Sesións expositivas de carácter oral por parte do profesor sobre os diferentes contidos do temario. O profesor completará estas exposicións con guións, resumos e indicacións bibliográficas publicados a través da plataforma Moddle |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
O estudante asistirá a titorías individuais concertadas a fin de que o profesor supervise a planificación e desenvolvemento do traballo tutelado |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Análise de fontes documentais |
Os diversos exercicios de análise e comentario de textos faranse en sesións presenciais de carácter práctico e con dinámica de grupo. Valorarase tanto a asistencia a estas sesións como a participación activa de cada estudante no desenvolvemento das mesmas. Poderá pedirse a ulterior presentación por escrito dalgúns destes exercicios en forma de breve comentario dun texto, resolución dun test etc. |
15 |
Proba obxectiva |
Proba escrita individual de carácter teórico, que se efectuará a final de curso a propósito dos diversos contidos desenvolvidos tanto nas sesións expositivas como nas sesións de carácter práctico. Valorarase sobre todo a capacidade de relacionar conceptos, organizar a argumentación, resolver problemas e exercer un xuízo crítico. Requirirase unha cualificación mínima de 4 sobre 10 para dar por superada esta proba |
45 |
Traballos tutelados |
Valorarase sobre todo o rigor da análise e a capacidade de síntese, mais tamén a orixinalidade dos enfoques, así como a corrección da expresión escrita. A presentación deste traballo terá carácter obrigatorio para efectuar a proba final obxectiva e superar a materia |
40 |
|
Observacións avaliación |
En caso de que as actividades presentadas por escrito non cumpran unhas esixencias mínimas de corrección lingüística, serán devoltas sen cualificar ao estudante para que as revise e as entregue de novo.
Os estudantes que non aprobasen a materia na oportunidade de xuño poderán repetir en xullo as probas e/ou os traballos non superados ou aqueles que non presentasen.
O estudante será cualificado con Non Presentado só no caso de que non realice a proba obxectiva prevista.
O estudante que se matricule na modalidade de tempo parcial será dispensado da asistencia ás sesións prácticas de análise de fontes documentais. O 15% que se contempla por este concepto no cálculo da cualificación global será compensado na proba obxectiva, que pasará a contar un 55% e na avaliación de traballo e actividades, que pasará a contar un 45%.
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|